סאגת פרישתו של השדרן בועז כהן מ-88fm מגיעה לסיום: בימים האחרונים נחתם הסכם בינו לבין תחנת הרדיו eco99fm. כהן, הודיע לפני פחות מחודש במפתיע בדף הפייסבוק על התפטרותו המיידית מהתחנה אחרי 16 שנים. לאחר הודעת ההתפטרות הדרמטית, העלו גורמים בתוך התחנה טענות כלפי מנהליה החדשים, תחת הנהלת תאגיד השידור בנודע לדרישה משדרנים לצמצום במלל במהלך השידור, והפיכת התוכניות לרצף של 'שידורי להיטים שחוקים'.



החל ממחר, יום חמישי, כהן ישדר ויערוך רצועת שידור קבועה בימים ראשון עד חמישי בין השעות 22:00-00:00 בתכנית שתישא את שמו, ובנוסף, יערוך ערוץ מוזיקה ויעלה סטים מוזיקליים ייחודיים בפלטפורמת הדיגיטל של התחנה eco99music.



הודעת ההתפטרות של בועז כהן



כהן החל את עבודתו ב-88fm ב-2001, אז שידר את התכנית היומית ״רוקר טוב״ בשעות הבוקר ואת התכנית השבועית ״פרוגרסיב וחיות אחרות״ בשעות הלילה. שתי התכניות זכו לאהדה רבה, לאחוזי האזנה גבוהים ולקהל מעריצים קבוע ומושבע, מה שהפך את כהן לשדר הבולט בתחנה ולמעשה לפנים שלה.


גורמים בתחנה ציינו אז, כי סיבת העזיבה של כהן קשורה בשינויים המבניים האחרונים שעברה התחנה, שחלקם אף גרר גל מחאה גדול שנוהל בעמוד הפייסבוק המיוחד ״משמר 88״.



גורם אחר ב-88fm מסר באותו זמן: "אכזריות ורודנות דורסנית היהירה והרומסת של מנהלי כאן 88 - אלדד קובלנץ את אביעד רוזנבוים. מסע ההשפלות וההתעללויות שעוברים טובי העורכים בישראל מאז ה-15.5.2017. מדובר בהשמדה טוטאלית של החופש והיצירתיות ובילד לא משכיל במיוחד, ומאוד מאוד יהיר בשם אביעד רוזנבוים, שמשתכר 40,000 שקל לחודש כדי לרמוס עורכים ותיקים ומיומנים וטובים כמו גדי ליבנה, טל השילוני, רוני ורטהיימר ואבנר גורלי. מה שקורה בכאן 88 הוא עצוב מאוד ומקומם מאוד, יש בזבוזי כספים, יש מנהל לא תקין, אי יישום של מסקנות ועדת לנדס, צפצוף ארוך על כולם, יהירות בנוסח "מי זה ביבי? מי יכול עלי?"



אלדד קובלנץ, בועז כהן. צילום: פלאש 90, אילן בשור
אלדד קובלנץ, בועז כהן. צילום: פלאש 90, אילן בשור



בועז כהן, מספר על תחושותיו עם ההצטרפות לתחנה: "מיום שעמדתי על דעתי רציתי לחשוף את הסביבה שלי למוזיקה שריגשה וריתקה אותי. בתיכון אמרתי לחברים, 'אתם חייבים לבוא אליי לשמוע את התקליטים החדשים שקניתי'. לפעמים התאהבו. לפעמים לא הבינו. אבל הם הקשיבו. ואז, כשהגעתי לרדיו, פתאום יכולתי לעשות את זה לעשרות אלפי אנשים. להשמיע להם מוזיקה שמרגשת אותי ומסקרנת אותי ולנסות לגרום להם להתאהב. הרבה פעמים הצלחתי, לשמחתי. בעיניי, להיות שדרן רדיו זה להפיץ אהבה. זה לקדם איכות. זה להעשיר חיים של הרבה אנשים ביופי ובאהבה. להוסיף להם קסם. אני מודה ל- eco99fm שהרימו את הכפפה, ומעניקים לי את הזכות לעשות את מה שאני אוהב הכי הרבה - רדיו". 



אופיו השידורי של כהן, לצד המנעד המוזיקלי הרחב שהציג בתכניותיו, יצר סביבו קהילת מאזינים נאמנה המעריכה את עבודתו, וממתינה לשובו לגלי האתר. פוסט שפירסם ביום ב' השבוע, בעודו שוהה בחופשה משפחתית בפריז, "השמועות נכונות. חוזר לשדר. פרטים בקרוב" הגיע ליותר מ-3,000 לייקים, 500 תגובות ושותף על ידי מעריצים נלהבים רבים. "אני מבטיח למאזינים שלי בכל לבי שאעשה הכול כדי להשיב להם את חדוות ההאזנה לרדיו. אני יודע שעשרות אלפי אנשים שמחים עכשיו, וגם אני שמח. מתגעגע אליכם", אמר כהן.



בועז כהן , צילום: אילן בשור
בועז כהן , צילום: אילן בשור



חגית קמין, מנכ"ל eco99fm: "מאז הקמת eco99fm אופי שידורי הערב והלילה של התחנה היה ייחודי, ובו אנו מותחים את המנעד המוזיקלי, כדי לאפשר לעוד קהלים להנות. בעולם המוסיקלי הזה בועז מהווה סמן ימני בסוג העריכה הייחודי לו, ולכן צרפנו אותו לשורותינו., וגאים בקולות האחרים שהוא יביא לרדיו".