חגים יש לכולם, בכל מקום, אבל בשום מקום אין כמו כריסמס באמריקה. כריסמס באמריקה זה החג הפופי, הטראשי והמסחרי ביותר שאפשר לדמיין – תירוץ מושלם לבזבוז כסף (ועשיית כסף), הגזמה קלורית, רכישת סוודרים צבעוניים מטופשים ופיזור קונפטי בצורת פתיתי שלג. קחו את שירי החג שלנו, לדוגמה. שירי חנוכה הם להיט היסטרי בפעוטונים וממשיכים להיות פופולריים למדי עד גן חובה, אבל קשה לדמיין אדם מבוגר שומע את "כד קטן" להנאתו באוטו בדרך לעבודה.



באמריקה, לעומת זאת, אלבומי כריסמס נחטפים. אלבום הכריסמס של אלביס פרסלי מכר יותר מ־15 מיליון עותקים ברחבי העולם, נעימות הסקסופון הכריסמסיות של קני ג’י מכרו יותר מ־7 מיליון עותקים, ו"נואל" של ג’וש גרובן מכר קרוב ל־6 מיליון חתיכות.



מריה קארי הפכה מזמן לאימפריית כריסמס, עם שני אלבומי כריסמס מצליחים, סרט אנימציה בנושא, מופעים ומוצרים מיוחדים לחג. קארי הוציאה את אלבום הכריסמס הראשון שלה ב־94’ – לגמרי בשיא פריחתה – והוא היה סנסציה. היא הצליחה להפוך חליפת סנטה קלאוס לסקסית ולהחדיר את רוח החג לרית'ם אנד בלוז ניינטיזי. "All I Want for Christmas Is You" הפך לאחד הסינגלים הנמכרים ביותר בכל הזמנים, וכונה "אחת התוספות המודרניות הראויות היחידות לקאנון שירי החג". ולקאנון הזה בדיוק רוצה כל כוכב פופ אמריקאי שמוציא אלבום כריסמס להצטרף. עתה מנסות זאת סיה וגוון סטפאני.





אלבום הסולו הרביעי של סטפאני, שיצא בתחילת אוקטובר, הוא אלבום כריסמס בשם You Make It Feel Like Christmas (הליקון), המכיל שירים חדשים ומקוריים בנושא החג, לצד סטנדרטים כמו Silent Night ו־Jingle Bells וגם קאבר לשיר הפופ הכריסמסי האולטימטיבי, קלאסיקת האייטיז Last Christmas של להקת וואם, שכתב ג'ורג' מייקל.



באמריקה, כמובן, אוהבים לערבב חגים עם רומנטיקה – זה מקדם מכירות מצוין – ואלבום הכריסמס של סטפאני הוא אירוע דביק במיוחד. שיר הנושא מהאלבום הוא דואט עם בן זוגה, האיש הסקסי ביותר לשנת 2017 על פי המגזין "פיפל", כוכב הקאנטרי והמנטור הנצחי ב"דה ווייס", בלייק שלטון. המנטור, כך מתברר, גורם לסטפאני להרגיש כאילו זה חג המולד גם באוקטובר. "כל יום הוא חג המולד כי אנחנו ביחד וזה אדיר", אמרה סטפאני בהקשר הזה.



"הוא קיבל השראה כששמע על הכיוון של האלבום, והוא היה נרגש כי הוא אוהב את חג המולד והוא אוהב מוזיקת כריסמס, שנינו אוהבים אותה. זה מקרי, לא ידענו את זה אחד על השנייה, אבל מתברר שזה ככה". שם השיר, שאותו הם כתבו ביחד, היה "הרעיון המבריק של בלייק", אליבא דסטפאני. והתוצאה היא שיר פופ עולץ עם טאץ’ קליל של קאנטרי, שכבר מככב בקמפיין חג המולד של סטארבאקס.

באשר לרעיון להוציא אלבום כריסמס מלכתחילה, טענה גברת נו דאוט: "כבר שנים שאני רוצה לכתוב מוזיקת חג מולד, כי אם יוצא לך שיר טוב - הוא יהיה בעולם לנצח". וגם התמלוגים לא יפסיקו לזרום. הרשו לי להזכיר לכם את הסרט "רווק פלוס ילד", המבוסס על ספרו של ניק הורנבי About a Boy, שבו יו גראנט מגלם בחור שחי היטב בלונדון, הודות לתמלוגים שהוא מקבל בעקבות להיט חג מולד שהלחין אביו וממשיך להישמע ברדיו. אבל עד ש־You Make It Feel Like Christmas יהפוך ללהיט נצחי, סטפאני מרוויחה מהדיל האקסקלוסיבי שלה עם רשת חנויות טארגט האמריקאית, שמשווקת באופן בלעדי את גרסת הדלוקס של הדיסק, הכוללת חוברת עם תמונות ילדות של סטפאני ותמונות מתהליך הקלטת האלבום.

***

גם הסינגר־סונגרייטרית האוסטרלית הפופולרית סיה מכוונת אל הנצח עם אלבום חג המולד החדש שלה, Everyday Is Christmas (לב גרופ מדיה), שיצא מחר (שישי). את האלבום, שמכיל רק שירים מקוריים, היא כתבה והפיקה עם מפיק העל שאיתו היא עובדת בדרך כלל, גרג קרסטין (אדל, פו פייטרז), שהוא בכלל יהודי.



"חשבתי שאנחנו סובלים קצת ממחסור במוזיקת כריסמס טובה", אמרה סיה בראיון לזיין לואו, בתחנת הרדיו "ביטס 1" של אפל מיוזיק. "מן הסתם יש קלאסיקות, אבל לא התלהבתי מהדברים החדשים". על העבודה על האלבום היא אמרה: "נהניתי כי הכל כבר שם, כל הקונספטים, אתה רק צריך להרחיב עליהם. אתה לא צריך שיהיה לך רעיון מקורי כדי להתחיל איתו... כבר ישנם כל הנושאים. זה היה קל וכיף, אז עשינו את זה בשבועיים. לא יכולתי להפסיק לכתוב שירים חדשים, אז זה נהיה אלבום של שירים מקוריים בטעות". אופס.