צוחקים למטרה טובה: סוכנת השחקנית המצליחה, ועמותת "מרכז טל", אותה הקימה, מעלה בפעם השנייה את "ערב של צחוק בריא" למען צעירים חולי סרטן בגילאי 18-45 והגברת המודעות לצורך בטיפול מותאם עבורם. בערב המיוחד יופיעו הגשש החיוור, שייקה, גברי ולצדם פולי בהולוגרמה. רבים נוספים יקחו חלק באירוע: עדי אשכנזי, ישראל קטורזה, אלי יצפאן, ציפי שביט, אורנה בנאי, חנה לסלאו, גורי אלפי, עינב גלילי, רועי בר נתן וגיא מזיג, בראבא, שלום מיכאלשווילי, אקי אבני, צופית גרנט ועוד. 



העמותה נוסדה ע"י זוהר ויענקלה יעקובסון לזכר בתם האהובה טל שנפטרה בגיל 26 ממחלת הסרטן. העמותה, בניהולה של שירה סגל קופרמן, פועלת לשינוי תרבות הטיפול בסרטן. כ-4,000 חולי סרטן צעירים מצטרפים מדי שנה וניכרת עלייה במספרם. ע"פ מחקר שפורסם באירופה, סיכויי ההחלמה של הצעירים נפגעים כתוצאה מאבחון מאוחר, בהיעדר היכרות עם סימנים מוקדמים וטיפול שאינו כולל התייחסות לביולוגיה השונה ולצרכים הפסיכוסוציאליים.



הגשש החיוור בהופעת איחוד: שייקה, גברי ולצדם פולי בהולוגרמה. צילום: במחנה, אבי שמחוני
הגשש החיוור בהופעת איחוד: שייקה, גברי ולצדם פולי בהולוגרמה. צילום: במחנה, אבי שמחוני



זוהר יעקובסון: "טל הייתה צעירה אקטיביסטית שהקדישה את כל חייה למען זכויות אדם ובעלי חיים. המחלה תפסה אותה בשיא החיוניות של החיים, עם חלומות אינסוף. המפגש עם המערכת השאיר אותנו עם צורך גדול לפעול כדי לשנות את החוויה והבדידות. כשבחורה צעירה נפלטת כמעט מכל מסגרת שהצליחה לבנות לעצמה, לימודים, חברים, זוגיות, מיניות ופוריות ומתאשפזת במחלקה או באשפוז יום עם נשים בנות 80 זה פשוט שגוי ופוגע בכוחות הנפש ובתקווה. טל סירבה להשלים עם חוקי עולם שאין בו חמלה. יענקלה ואני מקיימים מדי יום את צוואתה: 'אני מבקשת שתמיד אוכל לתרום ולעזור לאחרים שתמיד יהיה לי את הזמן, הפנאי והיכולת להתנדב ולתרום מתוך רצון ונתינה אמיתית'."



העמותה קוראת למערכת הבריאות להתאים את המענה הטיפולי, כפי שעושה זאת עם ילדים או מבוגרים חולי סרטן – השינוי צריך להיעשות במרכזי האשפוז, בטיפול, במחקר ובליווי התומך. בשנה האחרונה הצטרפו ל"חלאסרטן" בתמיכת msd למעלה מ-18,000 חולים צעירים אשר מצאו בו בית, קהילה, ומידע מהימן התומך בהם במהלך כל שלבי המחלה.



האירוע יתקיים יום שלישי, 30/1/18, שעה 20:00, בהיכל התרבות תל אביב. כרטיסים ניתן לרכוש באתר זאפה.