טקס פרסי גלובוס הזהב ה-75 נערך הלילה (שני) בסימן פרשת ההטרדות המיניות שמסעירה את הוליווד. השחקנים והשחקניות שהלכו על השטיח האדום לבשו רובם ככולם שחורים, כחלק מהמחאה נגד ההשתקה רבת השנים של המעשים הללו, שרק השנה הגיעו לכותרות בעקבות קמפיין METOO#. המנחה של הטקס, סת' מאיירס, אמר בפתח דבריו כי "זאת 2018. סוף סוף מריחואנה מותרת והטרדה מינית לא". הכוכבים בקהל מחאו כפיים והריעו במשך דקות ארוכות.



מאיירס המשיך ואמר כי "זאת הפעם הראשונה מזה שלושה חודשים שגברים לא יפחדו לשמוע את השם שלהם בקול רם". מאיירס הודה לנשות הוליווד על עבודתם וקרא להם לקחת את המושכות וגם לא פספס הזדמנות לשלוח עקיצות אל עבר הארווי וינשטיין וקווין ספייסי שהיו במוקד פרשית ההטרדות. גם הנשיא טראמפ, שהתעמת עם הוליווד, לא פעם ולא פעמיים, לא נשכח. 



טקס גלובוס הזהב. צילום: רויטרס



גם נציגות ישראלית הייתה בטקס כאשר גל גדות הגישה ביחד עם דיוון ג'ונסון, את פרס השחקנית המצטיינת בסדרה מוגבלת לניקול קידמן על תפקידה בסדרה 'Big Little Lies'. קידמן אמרה כי היא גאה בכך שהסדרה עוסקת בהתעללות במשפחה. "בוא נשמור את השיח הזה בחיים. בוא נעשה את זה", אמרה. 



אליזבת מוס זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בדרמה טלוויזיונית על תפקידה בסדרה "סיפורה של שפחה". מוס הודתה למחברת הספר עליו מבוססת הסדרה. ""מרגרט אטווד, זה בשבילך ובשביל כל הנשים שבאו לפניך שהיו אמיצות מספיק כדי לצאת נגד עוול. אנחנו כבר לא חיים את הפערים בין הסיפורים, אנחנו הסיפורים המודפסים ואנחנו כותבים את הסיפורים בעצמנו".



גל גדות בטקס גלובוס הזהב. צילום: רויטרס



זוכים נוספים:

שחקן המשנה הטוב ביותר בסרט: סאם רקוול על תפקידו בסרט "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"
השחקן הטוב ביותר בסדרה: סטרלינג קיי. בראון על תפקידו "החיים עצמם"

סדרת הדרמה הטובה ביותר - "סיפורה של שפחה"
הפסקול הטוב ביותר: "צורת המים" של אלכסנדר דספלאט

השיר המקורי הטוב ביותר: "This is me" מהסרט "האומן הגדול מכולם"

השחקן הטוב ביותר בסרט קומדיה: ג'יימס פרנקו, "חי בסרט"

סרט האנימציה הטוב ביותר: "קוקו"

הסרט הזר הטוב ביותר: "In the fade" מגרמניה

הבמאי הטוב ביותר: גיירמו דל טורו על סרטו "צורת המים"

הסרט הקומי הטוב ביותר: "ליידי בירד"

השחקנית הטובה ביותר בקומדיה: סירשה רונן בסרט "ליידי בירד"

השחקן הטוב ביותר:  גארי אולדמן בסרט "שעה אפלה"