במשך השנים התדמית שדבקה גלי צה"ל היא של תחנת רדיו עם נטייה לשמאל, וקולות רבים נשמעו כנגדה כולל זה של שרת התרבות מירי רגב, שטענה כי התחנה הפכה ל"קליקה סגורה" עם כיוון פוליטי ותרבותי ברור. לפני הנתונים שמתפרסמים היום (רביעי), מסתבר שהתוכנית הכי מואזנת בערוצים הדיגיטליים של התחנה היא דווקא תוכניתו של איש הימין אראל סג"ל.



על פי הנתונים שפורסמו באתר "מידה" תוכניתו של סג"ל, המשודרת בימים א'-ד' בשעה 11:00, נחשפת בממוצע למעל 135 אלף איש מדי חודש, וזכתה למעל מיליון האזנות בין החודשים ינואר לאוגוסט, המהווים כמעט רבע מכלל מאזיני תכניות גל"צ באינטרנט ובאפליקציה. הנתונים שנאספו כוללים את ההאזנות במדיה הדיגיטלית ולא במקלטי הרדיו, ועל פיהם לתוכניתו של סג"ל מאזינים פי תשעה יותר אנשים מאשר לזו של יעל דן, ופי שבעה יותר מתוכניתו של רינו צרור ומתוכניתה של אילנה דיין.


נתוני האזנה, גלצ. צילום מסך מתוך אתר "מידה"
נתוני האזנה, גלצ. צילום מסך מתוך אתר "מידה"


ארא"ל סגל סיפר ל"מעריב אונליין" על תחושותיו בקשר לנתונים הגבוהים: "זה כיף גדול, ותחושה טובה, במיוחד לאור זה שמדובר בנתוני אמת ולא TGI, זה לא למלא שאלון, אנשים משקיעים, מורידים תוכניות, זה תוכן שחשוב להם להקשיב לו. זה אומר שאני עושה את העבודה שלי, ובפרפרזה לווינסטון הגדול, המאזינים הם ההשראה, ואני רק הפה, שגם מגמגם לפעמים".

איך אתה מסביר את זה? אתה לא קורצת מהחומר ממנו קורצו רוב הגלצניקים
"נכון, אני לא גלצניק טיפוסי, לא גדלתי על גלצ, אני גדלתי במשאיות ושמעתי הווארד סטרן. אולי זה כי אני מתאים, אולי כי הרדיו משתנה. התוכנית מוכיחה את טענות שהרבה שנים נשמעו, זו תוכנית עם אג'נדה, תוכנית עם תפיסת עולם, היא משמיעה קולות שלא נשמעו בתקשורת הישראלית, ובטח לא במיינסטרים הישראלי. אנשים כנראה מוצאים את עצמם בתוכנית. הרבה יותר משזה 'אני' זה הנושאים, הסגנון, ודרך הטיפול".

גלי צה"ל. פלאש 90
גלי צה"ל. פלאש 90


אתה מתכוון לעמדותיך הפוליטיות?
"הכל זה 'אני', 'אני' זה הדעות הפוליטיות שלי, זה הדעות הפילוסופיות שלי וכו. אני לא תולה את זה באישיות שלי, ונזהר שלא לחטוא בחטא ההיבריס, אלו קולות שהציבור רצה לשמוע, כיוונים אחרים של מחשבה, מבלי לפגוע בכבודם של רזי, יעל דן, רינו צרור וכו'".