הליך הפרה נגד אופירה אסייג: מגישת הרדיו והטלוויזיה הוותיקה הצליחה לעורר מספר שערוריות לאורך הקריירה שלה. כעת, המנחה מסתבכת שוב, והפעם בהתערבות הרשות השנייה, בעקבות ראיון קולני עם הבעלים של הפועל רעננה, אשר אלון, בתוכניתה ברדיו תל אביב, עליו הוגשו מאות תלונות.



במהלך הראיון התייחסה אסייג לפרשה שהחלה עוד קודם לכן, כאשר אלון יצא כנגד התנהלותו של אלי טביב, הבעלים של בית"ר ירושלים, שהביע עניין במכירת קבוצתו, וכינה אותו "מי הביבים של הכדורגל הישראלי". במהלך הראיון טענה המגישה כי אלון 'מלכלך' על טביב, הרימה את קולה ואף צרחה ולא נתנה לו אפשרות להגיב.



בעקבות הראיון, מועדון הכדורגל הפועל רעננה, יחד עם אנשים נוספים, הגיש תלונה לרשות השניה שהגיבה היום במכתב: "בתלונות נטען כי בראיון שנערך עם מר אשר אלון, בעליה של קבוצת הכדורגל הפועל רעננה, פנתה אליו השדרנית אסייג במתקפה משולחת רסן, בתגובה להתבטאותו בתקשורת על מר אלי טביב, בעליה של קבוצת בית"ר ירושלים המקורב לגב' אסייג. בתלונות נטען כי אופירה אסייג לא אפשרה למר אלון להתבטא כלל וכלל, צעקה עליו, השפילה אותו ולבסוף דרשה ממפיק התכנית להוריד אותו משידור. מתלוננים אחרים טענו כי הגב' אסייג עשתה זאת בשל קרבתה למר טביב ומשפחתו וכי בכך היא הפרה את כללי האתיקה העיתונאים ופעלה בצורה לא אובייקטיבית".



בתגובתה לפניות מסרה הנהלת התחנה כי "הריאיון עם מר אשר אלון אמור היה להיעשות בטון אחר. אין חולק כי אופי השידור המשוחרר ונטול העקבות של הגברת אסייג מוכר לכל, וכי כל המשתתפים בתכניתה הוותיקה מודעים לו ומכירים אותו. אולם נדמה כי היה מוטב לו הדברים שנאמרו היה נאמרים בטון אחר, ומקצתם עדיף שלא היו נאמרים כלל". עוד נמסר כי בתוכנית ששודרה יום לאחר מכן הבהירה הגב' אסייג את דבריה ואמרה בין היתר כי לא תכננה להתבטא בצורה זו וכי ייתכן ולא הייתה צריכה להעלות את מר אלון לשידור. בן זוגה לתוכנית אייל ברקוביץ', אף עימת אותה עם הריאיון הנוקב ואמר לה בשידור כי היא עשתה טעות. שני המגישים אמרו בהמשך כי הם מכבדים את מר אלון ואת דרכו ופעילותו בכדורגל הישראלי.





באשר לקרבתה של הגב' אסייג למר אלי טביב, שעליו הגנה בשידור נמסר כי "ידוע שהגב' אסייג מקיימת יחסי חברות עם מר טביב ומשפחתו וכי היא אמרה זאת לא פעם בעבר ובצורה גלויה".



דוד רגב, נציב פנות הציבור התייחס לקטע: "השיח החד צדדי לטעמי היה קשה להאזנה. לפרקים הוא היה אלים מילולית, בוטה ומשפיל. לא היה מקום לשיח אלים ותוקפני זה. אין חולק על כך שלאופירה אסייג יש את הזכות להביע את עמדתה במסגרת חופש הביטוי והיצירה המוקנים לה כעיתונאית ושדרנית. ואולם, אותה זכות יסוד ניתנת באותה מידה גם למרואיין העולה לשידור ובמסגרתה חובה לאפשר לו להביע את עמדתו, הגם שאינה נוחה לשדרנית והגם שאינה מקובלת עליה. במקרה זה פגעה הגב' אסייג לא רק בחופש הביטוי של המרואיין שהיא עצמה העלתה לשידור, אלא גם בכללי האתיקה העיתונאים, בכך שלא אפשרה לו להביע את עמדתו בצורה מאוזנת לעמדתה".



לדברי הנציב, "הפניות הרבות נבחנו גם על ידי הגורמים המקצועיים ברשות השנייה ואלה מצאו כי בהשתלחותה במרואיין עברה הגב' אסייג על כללי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, בהם 'אי מתן זכות תגובה' ו'משדר פוגעני'. בעקבות זאת פתחה הרשות השנייה בהליך של הפרה לכאורה כנגד התחנה שמשמעותו, באם הליך זה יתקבל יוטלו סנקציות על התחנה, "בהן האפשרות להטיל על התחנה עיצום כספי בגובה עשרות אלפי שקלים. עם זאת, אני מגנה בתקיפות את גילוי האלימות שהיו בימים האחרונים כלפי השדרנית אופירה אסייג וכלפי התחנה בעקבות השידור".