תיאטרון

לפעמים חלומות מתגשמים – או שלא: נירו לוי משחק בתקיד עצמו במחזה חדש של תיאטרון עכו          
המרכז לתיאטרון עכו פותח עונה עם המחזה 'דם דם דא דם', מאת רועי מליח רשף. אי שם בצפון הארץ, גרה משפחה ולהם בת בשם נעמה, שהוריה מוכנים לעשות הכל בשבילה. נעמה מאוהבת עד מעל לראשה בכוכב הטלוויזיה נירו לוי וכל שאיפתה הוא שיהיה שלה. הוריה מחליטים להגשים את חלומה. הם חוטפים את נירו לוי ומאלצים אותו להתחתן עם בתם גם אם יאלצו להשתמש במקדחה. אך נירו לא ייתן לאחרים לחתן אותו בלי מלחמה ומגייס את כל כשרון המשחק שלו על מנת להציל את עצמו מהגורל האכזר. קומדיית אימה על אהבת אמת ועל כך שאסור להכניס זאבים הביתה. בימוי: יפים ריננברג. שחקנים - נירו לוי, נועה צנקל, בני שיף, מירי גורליק, יוסף אלבלק.
6.5 20:00, המרכז לתיאטרון עכו, גני הפסטיבל, עכו העתיקה. טלפון 04-9913834 / 04-9919634 http://www.acco-tc.com/

מוזיקה

בין קודש לחול: התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד חוזרת לבמה
התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מעלה קונצרט חדש - 'בין קודש לחול' - העוסק בחיבור ובהקשרים שבין הפיוט לשירה הישראלית והאנדלוסית. במופע יושמעו ביצועים מוכרים לצד חידושים מסקרנים ומפתיעים. את השירה יוביל הפייטן ליאור אלמליח - המתמחה בשירה הקלאסית האנדלוסית לצד שיתופי פעולה עם השירה הישראלית העכשווית. עוד יתארח בקונצרט אוריאל שי, הזכור מ'כוכב נולד 2', שמשתף פעולה לראשונה עם התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד. מנצחת: סיון אלבו בן חור.
2.5 20:30 משכן האמנויות, באר שבע; 4.5 20:30 מוזיאון תל אביב לאמנות; 12.5 המשכן לאמנויות הבמה רעננה; 18.5 המשכן לאמנויות הבמה אשדוד. למופעים נוספים במהלך חודש מאי ובחודש יוני, ולכרטיסים 073-759-9931 www.andalusit.co.il 

אוריאל שי וליאור אלמליח (צילום: דניאל דהן)
אוריאל שי וליאור אלמליח (צילום: דניאל דהן)

קולות מאיראן - חנה ג'האן פרוז מעלה מופע בכורה בבית הקונפדרציה
הזמרת והיוצרת חנה ג'האן פרוז מעלה מופע בכורה ‘מאיראן ועד רומי’ בבית הקונפדרציה בירושלים בניהולו של אפי בניה. המופע ילווה את אלבומה החדש והשלישי ויציג לחנים חדשים לטקסטים של המשורר והמיסטיקן האיראני בן המאה ה-13, מולאנא ג'לאל א-דין רומי, פרי יצירה משותפת של ג'האן פרוז עם המוזיקאי והמפיק עידן ערמוני. פרוז היא ילידת איראן, משם ברחה לאחר המהפכה האסלאמית. המופע יכלול גם שירים מאלבומיה הקודמים בהם השירים הנשגבים ביותר בתרבות הפרסית והסופית, בעיבודים המחברים את המוזיקה הפרסית הקלאסית אל ימינו. בשירים שזורות גם תחנות חייה של ג'האן פרוז וסיפורה האישי. משתתפים: עידן ערמוני, מפיק מוזיקלי, גיטרות, בגלמה וקופוז, בן דגוביץ' כלי הקשה, ליליאן בצלאל חליל ניי ונועה פריימר מחול.
6.5 20:30 בית הקונפדרציה. כרטיסים: בימות http://www.confederationhouse.org  טל' 02-5399360, שלוחה 5

חנה ג'האן פרוז (צילום: קרן פתאל ינאי)
חנה ג'האן פרוז (צילום: קרן פתאל ינאי)

געגועים ליוון - ניקוס ורטיס חוזר לישראל בשבוע הבא לשני מופעים
הכוכב היווני ניקוס ורטיס אשר הפך לשגריר המוזיקה היוונית בישראל ובעולם, מגיע בשבוע הבא לשתי הופעות, בהן יבצע את המיטב מתוך הרפרטואר שלו בעיבודים חדשים. זהו המופע הבינלאומי הראשון שמגיע ישראל מאז פקד אותנו נגיף הקורונה. ורטיס, שיצא לסיבובי הופעות בכל רחבי העולם הפך מאז 2011 לכוכב בישראל אחרי ששיתף פעולה עם שרית חדד בביצוע הדואט 'משחק החיים'. בשנת 2014 חבר למופע המשותף של שרית חדד ואייל גולן באצטדיון בלומפילד שם ביצע את מיטב שיריו. בהמשך הוא שיתף פעולה גם עם שלומי שבת, עידן רייכל איתי לוי. את ורטיס מלווה להקה של 25 נגנים.
12-13.5 היכל מנורה מבטחים, תל אביב כרטיסים בקופות לאן 8780*

ניקוס ורטיס (צילום: באדיבות EGOEAST הפקות)
ניקוס ורטיס (צילום: באדיבות EGOEAST הפקות)

לא הולך בתלם: תזמורת הבארוק ירושלים בתוכנית שכולה יצירות וירטואוזיות מהבארוק
תזמורת הבארוק ירושלים מעלה תוכנית ובה מיצירותיהם של המלחינים ביבר, שמלצר, קסטלו, ויואלדי וג'מיניאני שמגלות את המושג בארוק במובנו המקורי - מוזר, שונה, לא הולך בתלם. יצירות יוצאות דופן שנוטות לאקסטרווגנטיות - מתיאור מלחמה שלמה אצל ביבר, הכולל סצנת שכרות בפאב הסוער בו שותים החיילים, דרך הסונטות הנועזות במיוחד של קסטלו ושמלצר ועד לשיגעון ("לה פוליה") אצל ג'מיניאני. בקונצרט ניתן במה מרכזית לכינור ולבסון שיבצעו יצירות וירטואוזיות במיוחד. בהזדמנות זו תשיק התזמורת את העוגב החדש שהגיע לישראל ממש לאחרונה ויעלה לראשונה על הבמה בקונצרטים אלו. מנצח דוד שמר, סולנים נעם שוס, כינור, גילת רוטקופ בסון.
2.5, 20:00 אולם צוקר, היכל התרבות תל אביב; 3.5, 20:00, ימק"א הבינלאומית, ירושלים. לפרטים ורכישת כרטיסים: www.jbo.co.il, [email protected], 02-6715888

נעם שוס (צילום: יואל לוי)
נעם שוס (צילום: יואל לוי)

העמק הוא חלום - פסטיבל חלב ודבש חוגג 20 שנות הבאת ביכורים בעמק יזרעאל 
בחג השבועות הקרוב תחגוג המועצה האזורית עמק יזרעאל 20 שנים לפסטיבל 'חלב ודבש' עם תוכנית עשירה של מופעים מוזיקליים ופעילויות מגוונות באתרי התיירות והמורשת בעמק. בין המופעים המרכזיים שיעלו במסגרת הפסטיבל – 'תיסלם' חוגגים 40 שנה ל'רדיו חזק' עם אביב גפן, סולני האופרה הישראלית בניצוחו של דודו זבה שרים אהוד מנור עם דוד ד'אור, נגה ארז (בתמונה) עם אלבומה החדש Kids, מרגול תתארח אצל Full Trunk ומאיר שלו יקיים 'תיקון ליל שבועות'. 

עוד בפסטיבל: חגיגת מחול 'ושוב אתכם', בהשתתפות 16 להקות מחול מרחבי הארץ, תערוכות של אמני העמק, מופעים והצגות לילדים, חגיגת אקורדיונים, בתים פתוחים, שחרית מוזיקלית ועוד.
פסטיבל חלב ודבש, 9-17.5 עמק יזרעאל. לפרטים www.eyz.org.il ,04-6040575, או במוקד: 04-6520734

נגה ארז (צילום: שי פרנקו)
נגה ארז (צילום: שי פרנקו)

מחול

מחסן של רגשות - להקת בת שבע מעלה יצירת בכורה מרתקת מאת אלה רוטשילד במסגרת פסטיבל מארט
Summer Snow, יצירה חדשה מאת אלה רוטשילד, אותה יצרה עבור להקת המחול בת שבע, תועלה במסגרת פסטיבל מארט הבינלאומי לתרבות שיתקיים בסוזן דלל בשבוע הבא. העבודה מציפה שאלות על המשא הפיזי והנפשי שבונה את עולמנו ומצר את צעדנו; מה הם החפצים, הזיכרונות, השאיפות, האכזבות, שמפעילים אותנו כיחידים וכקבוצה? היצירה היא פרק ראשון מתוך פרויקט אמנותי שיכלול שלוש עבודות - עבודת מחול לבמה, עבודה למרחב דיגיטלי באתר אינטרנט ייעודי וספר רישומים. בביצוע רקדני להקת מחול בת-שבע, עונת 2020/ 2021. דרמטורגיה: טל יחס, עיצוב תפאורה גדי צחור, בובות והנפשה גוני פז, תאורה אבי יונה (בואנו9, תלבושות ענבל בן זקן, מוזיקה מקורית גרשון וייספירר.
4-6.6, מרכז סוזן דלל, תל אביב www.mart.foundation מופעים נוספים בחודש יוני.

Summer Snow של להקת בת שבע (צילום: רועי שלתי)
Summer Snow של להקת בת שבע (צילום: רועי שלתי)

בין עונג לכאב - להקת המחול פרסקו מעלה ערב עם שתי יצירות
להקת המחול פרסקו בניהולו האמנותי של יורם כרמי, מעלה ערב בשם O.K-19, ובו שתי עבודות. הראשונה 'ON', מאת עדי סלנט, והשנייה 'Kapow', מאת אייל דדון. העבודות מציגות שתי נקודות מבט ייחודיות, אך שונות מאוד, על הטבע האנושי.

'ON' היא עבודתה הראשונה של עדי סלנט ללהקת מחול ישראלית, לאחר שיצרה עבודות לתיאטרונים וללהקות שונות בעולם. העבודה נוצרה בצילה של טרגדיה אישית קשה ואובדן, ובהשראת הפער בין התרגשות, תחושת חיות, יצירה, עונג, לבין שבריריות, סופיות, כאב ועצב. 'Kapow', יצירתו של אייל דדון, הנחשב כאחד היוצרים המסקרנים והמוערכים בסצנת המחול בישראל ובעולם, חוקרת את הכוחות והחולשות של בני האדם, תוך כדי בניית הדרך להעצמה אישית. 
הערב יעלה במהלך החודשים מאי ויוני בתיאטרון מחול ענבל, מרכז סוזן דלל, תל אביב. מופעים ראשונים 11-12.5, 20:30. להזמנת כרטיסים בטלפון : 03-5173711 או דרך האתר: https://inbal.smarticket.co.il/

מתוך ’Kapow‘ של להקת המחול פרסקו (צילום: אפרת מזור)
מתוך ’Kapow‘ של להקת המחול פרסקו (צילום: אפרת מזור)

קולנוע

פליני בדיגיטלי - סינמטק ירושלים מציין 100 שנה להולדתו של הבמאי הנפלא 
הסינמטק מציג 12 מסרטיו החשובים של אחד מיוצרי הקולנוע המוערכים והמשפיעים ביותר בכל הזמנים. בין הסרטים שיוקרנו הסרט הנפלא 'ג'ולייטה של הרוחות', 'קזנובה', 'הליצנים', 'חזרת התזמורת', 'והספינה שטה', 'סטיריקון', 'רומא', 'זיכרונות' (אמרקורד), 'ג'ינג'ר ופרד', 'עיר הנשים', 'אינטרויסטה' ו'קולו של הירח'. כל הסרטים יוצגו בעותקים מחודשים דיגיטלית על מסך גדול. חגיגה – אמרנו?
החל מ 3.5, לפרטים: https://jer-cin.org.il/he/lobby/fellini_color_heb

''עיר הנשים'' של פליני (צילום: באדיבות סינמטק ירושלים)
''עיר הנשים'' של פליני (צילום: באדיבות סינמטק ירושלים)

אמנות

עכשיו אפשר לנשום - גלריה דואק מציגה תערוכה חדשה במסגרת פסטיבל הסופרים
התערוכה מבקשת להתבונן במרחב הנשימה שלנו בימים מאתגרים אלו. תנועת הנשימה המהווה תנאי הכרחי לקיומנו, הינה חרישית, שקופה ונסתרת מן העין. היא תמיד נוכחת, זורמת דרכנו ומוליכה את אנרגיית החיים בגוף. במילה 'נשימה' אצורות המילים 'נשים' ו'נשמה', ומכאן הרעיון להציג בתערוכה עבודות של אמניות נשים היוצרות, חיות ומציגות בישראל. העבודות, במגוון סוגי מדיה: ציור, צילום, וידאו-ארט, ומיצב, מעניקות לצופה חוויה של התבוננות פנימית. משתתפות: מאיה אטון, אלה אמיתי סדובסקי, מורג'אן אבו דיבה, אורנה בן עמי, שרון גלזברג, אמירה זיאן, לי ינור, ורדה יתום, סיגלית לנדאו, היאם מוסטפה, אורלי מיברג, טלי נבון, זויה צ'רקסקי, לימור צרור, פאטמה שנאן, סמאח שחאדה. אוצרת: רונית רייק.
פתיחה 5.5 19:00 גלריה דואק, מרכז תרבות משכנות שאננים – הצייר יעקב שטיינהרדט, ירושלים. שעות פתיחה: ראשון-שבת, 10:00-20:00 

עבודה של זויה צ'רקסקי (צילום: ללא)
עבודה של זויה צ'רקסקי (צילום: ללא)