1. תופרים עתיד

תערוכה

תערוכה חדשה במוזיאון העיצוב מציגה חדשנות בטקסטיל

ספריית החומרים במוזיאון העיצוב חולון מקיימת שבוע 'איך תופרים עתיד?'. בין האירועים במהלך השבוע התערוכה 'חוטי מחשבה' של בוגרי פקולטות לעיצוב ולהנדסה, שבוחנים את הבגד דרך חדשנות טכנולוגית, 'ההיסטוריה של העתיד', שיחה בין יערה קידר לטרנדולוגית עדי יופה על  עתיד תרבות הצריכה, עידית ברק תשוחח על 'תוכן זה השחור החדש', האדריכלית אילת כרמון תדבר על בדים חכמים שחר ליבנה תעביר סדנת מאסר קלאס על תכשיטים ביולוגיים ועוד. 

23-29.11 מוזיאון העיצוב, חולון, סיורים מאורגנים יתקיימו בתערוכה פעמיים בשבוע. לפרטים: https://www.futureoftextile.com 

''איך תופרים עתיד?'' סדנה מאת דנה כהן (צילום: רון קדמי, יח''צ)
''איך תופרים עתיד?'' סדנה מאת דנה כהן (צילום: רון קדמי, יח''צ)

2. תכשיטים מגלידה

עיצוב

יעל פרידמן מציגה את 'השדה של גולדה'

יעל פרידמן מציגה סצנות מאוירות במיצב המורכב מאובייקטים היא הופכת שקיות אריזה של גלידה גולדה, שנאספו לאחר שימוש, לתכשיטים, אובייקטים וסיטואציות המהוות ייצוגים לנוף אורבני תל אביבי לצד מרחבי טבע נכחדים. פרידמן מעניקה ערך מחודש לאריזות התעשייתיות שסיימו את תפקידן, מנכיחה את כוחן של מלאכת הכפיים ומגע ידו של האדם כפעולות באמצעותן נטענים חומרי הגלם באיכויות ייחודיות ובמשמעות. היא רושמת רגעים אורבניים כמו להקת חתולים סביב פחי זבל, פתח ביוב שורץ ג'וקים, שורת יונים פולשות המותירות סביבן לשלשת ועוד. בשדה עתיר פרחים – תמונת נוף ממנה מוזמנים המבקרים "לקטוף" תכשיטי פרחים מרהיבים הניתנים לרכישה – היא מתעתעת בין החומר הסינטטי למחצבי טבע ומתכות המשמשות בשדה הצורפות. אוצרת מרב רהט.

פתיחה היום החל מ-11:00. גלריה B.Y5, רח' בר יוחאי 5 , תל אביב

''השדה של גולדה'' - מאת יעל פרידמן (צילום: ניר פרידמן)
''השדה של גולדה'' - מאת יעל פרידמן (צילום: ניר פרידמן)

3. למעריצים מושבעים בלבד

טלוויזיה

הריאיון המלא של אופרה ווינפרי עם אדל מגיע ל'יס'

אדל, אחת הזמרות הגדולות בעולם בספיישל טלוויזיוני מיוחד וחד פעמי 'אדל: לילה אחד בלבד'. התוכנית המיוחדת כוללת הופעה של אדל עם מיטב הלהיטים לצד כמה שירים חדשים בחשיפה הראשונה שלהם. ההופעה צולמה במצפה גריפית' המשקיף על לוס אנג'לס. אדל משוחחת עם אופרה ווינפרי על האלבום החדש, על הסיפורים מאחורי השירים, הירידה במשקל וגם על החיים החדשים לאחר הגירושים.
 וגידול הבן שלה. 

21.11, 22:00 ב-yes TV Drama וב-STINGTV וב-VOD

הראיון של אדל אצל אופרה ווינפרי (צילום: באדיבות yes)
הראיון של אדל אצל אופרה ווינפרי (צילום: באדיבות yes)

4. מי מפחד ממהגרים

קולנוע

הסרט 'פחד' מציג אגדה על-זמנית על קבלה וחוסר סובלנות

סבטלה, מאבדת את מקום עבודתה כמורה בכפר השוכן על גבול בולגריה טורקיה. יום אחד, במהלך ציד ביער, היא נתקלת בבאמבה, פליט אפריקאי המנסה להגר לגרמניה. ההחלטה לעזור לו  מציבה אותה בעימות חזיתי מול הכפר. סיטואציות אבסורדיות, קומיות וטרגיות ישנו את חייה כשהיא שוברת מחסומים של בדידות, צרות-אופקים וחשש מזרות ומגלה עולם של רגשות מעבר לפחד. הסרט 'פחד' מציע מבט שונה על בעיית הפליטים באירופה. הסרט, שצולם בשחור-לבן, מטפל בנושא הרלוונטי בשלוב של הומור נוקב וקלילות משועשעת ומעוגן במשחק מצוין.

במבא וסווטלנה (צילום: באדיבות סרטי נחשון)
במבא וסווטלנה (צילום: באדיבות סרטי נחשון)

5. בייבי מוצרט

ילדים

תזמורת האופרה הקאמרית הישראלית ורוני פורת בקונצרט לילדים

קונצרט ראשון לילדים מיצירות וולפגנג אמדאוס מוצרט 'וולפגנג קופץ לביקור' בביצוע תזמורת האופרה הקאמרית הישראלית, ייערך השבוע  במשכן לאמנויות הבמה באשדוד. כמחווה למלחין הגאון מוצרט שהספיק לחיות עד גיל 30 מאפשר המלאך גבריאל למוצרט ביקור בן שעה אחת עלי אדמות. ביקור זה חושף את אישיותו הססגונית של מוצרט, ובמיוחד את המוזיקה שחיבר. בין הקטעים שיושמעו הפתיחה לאופרה 'נישואי פיגרו', פרק ראשון מתוך 'דיוורטימנטו', פרק ראשון מתוך הסרנדה 'מוסיקת לילה זעירה', פרק ראשון מתוך 'סימפוניית הצעצועים', ועוד. בהשתתפות המנצח רוני פורת, השחקן עמנואל חנון וזמרת הסופרן דניאלה סקורקה.

23.11, 17:30 - המשכן לאמנויות הבמה, אשדוד

רוני פורת (צילום: רון רוגוזין)
רוני פורת (צילום: רון רוגוזין)

6. חתונת השנה

קולנוע

סרטו של לורן טיראר 'נאום החתונה' מתאר סיוט שרווקים רבים יזדהו אתו 

אדריאן (בנג'מין לברן), הוא רווק טרי בן 35, שתקשורת אף פעם לא הייתה הצד החזק שלו. אבל הלילה הכול עומד להשתנות. או שאולי בעצם לא... אחותו עומדת להתחתן, הוא מנסה להחזיר לחיקו את האקסית שלו שבסך הכול רצתה "הפסקה", הארוחה המשפחתית שהוא נקלע אליה היא סיוט בלתי נגמר, ואם כל זה לא מספיק, גיסו לעתיד מבקש ממנו שיכין נאום "קצרצר" ליום החתונה. מה כבר יכול להשתבש? במקרה של אדריאן – הכול. הסרט, הבחירה הרשמית של פסטיבל קאן 2020,  הוא עיבוד לקולנוע שעשה הבמאי לורן טיראר לספרו של הסופר הצרפתי פאבריס קארו, "הנאום".

''האח והאחות בנאום כושל'' (צילום: באדיבות סרטי קולנוע חדש)
''האח והאחות בנאום כושל'' (צילום: באדיבות סרטי קולנוע חדש)

7. לסלק את הפלסטיק

צילום

עמותת 'צלול' והצלמת מנדי ברקר במים לניקוי חופי ישראל

עמותת ‘צלול’ הפועלת בארץ למעלה מ-20 שנה למען הים והנחלים של ישראל, חברה לפסטיבל PHOTO ISRAEL עם מיצב שנבנה מפסולת אותה אספו מתנדבי העמותה בניקוי חופים בחוף זיקים. המיצב יוקם בחלל התערוכה של הצלמת הבריטית עטורת הפרסים, מנדי ברקר. תמונת הפסולת מזיקים תצטרף לעבודותיה של הצלמת האקטיביסטית, הפועלת מזה עשור בשיתוף מדענים למיגור זיהום הפלסטיק בחופים. במסגרת פעילותה צילמה ברקר פסולת שנאספה מחופים וימים בכל רחבי העולם. המבקרים בתערוכה יוזמנו  להשתתף ב’ניקוי הים הגדול בעולם’ שיתקיים ב-3 בדצמבר 2021 לאורך חופי הארץ, כשבחלקם יתקיימו אטרקציות ואירועים שונים כהדרכות, סיורים, פעילויות לילדים, יוגה, הופעות ועוד.

''WHERE BALLOON'' (צילום: Mandy Barker)
''WHERE BALLOON'' (צילום: Mandy Barker)

8. אחד על אחד

מוזיקה

שאנן סטריט מארח את אמני ההיפ-הופ המקומיים

'זה הדיבור' הוא ליין ייחודי וחד פעמי ב-נוקטורנו לייב, המחבר בין צמרת עולם ההיפ-הופ הישראלי לראפרים ערבים – בהנחיית שאנן סטריט (הדג נחש). שאנן סטריט מארח את פלד, יסמין מועלם, סימה נון, אקו, טונה, פלד, אקו, טונה וג'ימבו ג'יי, ואת הראפרים הערבים רעד אבו באסם ועדנאן אחמד, ספאא חתחות, מוזי ראפס, חסן MC, סמאח סאז זקות ואורח מיוחד שיצטרף לערב עם ג'ימבו ג'יי. כל אחד מהאירועים ייפתח בשיחה ושירים של הראפרים ששרים בערבית וימשיך בשיחה, שירים ושאלות מהקהל עם הראפרים ששרים בעברית. 
23.11 עם אקו וחסן MC, 7.12 עם טונה וסמאח זאז דקות. 

שאנן סטריט (צילום: אוהד רומנו)
שאנן סטריט (צילום: אוהד רומנו)

9. מדברים על אהבה

תיאטרון

פסטיבל ספרים על הבמה יתקיים השבוע בתיאטרון הקאמרי

פסטיבל ׳ספרים על הבמה׳ נערך ביוזמתה ובניהולה של רוזלין דרעי, הנספחת לענייני ספרות במכון הצרפתי בישראל. השנה מארח הפסטיבל את שחקני הקולנוע והתיאטרון הצרפתים ואלרי קַרסֶנטי, ז׳יל כהן, המוכר לצופים הישראלים מהסדרה ׳הסוכנות׳, וסטפני סופיר. כמו כן יתארחו בו הסופרות והסופרים הישראלים שרית ישי-לוי (בתמונה), יניב איצקוביץ׳, איילת שמיר וסלין אסייג, והסופרות הצרפתיות נטלי אזולאי וואלרי פֶּרֶז-אֶנוּשי. מופעי הקריאה ילוּו במוזיקה חיה בהשתתפות הזמרת והשחקנית לירז צ׳רכי, נגן הסקסופון יהונתן כהן, נגנית האקורדיון ניקה קושניר, הכנר עומר אשנו והפסנתרנית דבורה דרעי, לצד שחקני הקאמרי בהם: דרור קרן, הילה סעדה, שרה פון שוורצה, אודיה קורן ואלי גורנשטיין.

23-25.11 תיאטרון הקאמרי, תל אביב

שרית ישי לוי (צילום: מאיה בירגר)
שרית ישי לוי (צילום: מאיה בירגר)

10. הכוכבים נחשפים

מוזיקה

פסטיבל 'חשיפה בינלאומית למוזיקה' מזמן הזדמנות גם לקהל המקומי

פסטיבל 'חשיפה בינלאומית למוזיקה', חוזר לבמות עם למעלה מ-50 אורחים בינלאומיים שיגיעו ארצה לצפות בעשרות מופעי מוזיקה, שיהיו פתוחים גם לקהל הרחב. הפסטיבל יתקיים במהלך סוף השבוע הבא, 24-28.11 בכמה אתרים בירושלים. עשרות מופעים, ג'אמים, תיקלוטים, מסיבות, מיצגי סאונד ואמנות, רוקנרול, ג'אז, אינדי, מוזיקה אלקטרונית, מוזיקת עולם, היפ הופ, Fאנק, Pאנק, אוונגרד וכל מה שביניהם – יחשפו בפני מנהלי פסטיבלים בינלאומיים ומפיקים חשובים מרחבי העולם. בין המוזיקאים המשתתפים: נינט טייב, רונה קינן, נונו, אקו, יוסי פיין, עוזי נבון, הילה רוח, המסך הלבן, לוסיל קרו, ביטפוט, GARDEN CTIY MOVEMENT, STAV, SHALOSH, חמישיית עמרי מור  ועוד. 

הראפרית אקו (צילום: שני פרנקו)
הראפרית אקו (צילום: שני פרנקו)