הסופר ראובן נמדר זכה הערב (שני) בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2014, על ספרו "הבית אשר נחרב" בהוצאת כנרת זב"מ דביר בע"מ. פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס חולק זו השנה ה- 14 לכותר הטוב ביותר של השנה על פי בחירת חבר השופטים.



ראובן נמדר יקבל פרס כספי בסך 150 אלף שקל, וספרו יתורגם לערבית ולשפה זרה נוספת עפ"י בחירתו. כמו כן, מפעל הפיס ירכוש מהדורה בת 500 ספרים מה"רשימה הקצרה" וספר הביכורים ויעניק אותם לספריות ציבוריות ברחבי הארץ. 



מנימוקי חבר השופטים לזכייתו של נמדר: "ספרו מתאר בלשון עשירה וביד אמן בוטחת את המשבר הקיומי והתרבותי שאליו נקלע גיבור הספר, פרופסור באוניברסיטה יוקרתית בניו יורק. הספר עוסק בהתנגשות בין התרבות הגברית המערבית שאליה הוא משתוקק להשתייך, ובין התרבות היהודית הקדומה הנגלית לו ומאיימת עליו. משברו של הגיבור מאלץ אותו, כמו גם את הקוראים, להתמודד עם המתחים המאפיינים את הקיום המודרני. עושרו של הרומן וריבוי הרבדים, התמטיים והלשוניים שלו, הם הצלחה ספרותית מרשימה ביותר". 



חבר השופטים בראשותו של פרופ' מני מאוטנר, כלל את פרופ' מירון ח. איזקסון, גב' שירי לב ארי, פרופ' איריס מילנר, גב' שרה פון שוורצה, פרופ' אביעד קליינברג וד"ר בתיה שמעוני. 



"הבית אשר נחרב" נבחר מתוך "רשימה קצרה" שכללה את: לאה איני- "בת המקום", הוצאת כנרת זב"מ דביר בע"מ. חגית גרוסמן- "לילה ולואיס", הוצאת כנרת זב"מ דביר בע"מ. גלית דיסטל אטבריאן- "טווס בחדר מדרגות", הוצאת זמורה ביתן מוציאים לאור. אגור שיף- "המאחרים", הוצאת ספרים עם עובד.



הזוכה בפרס הביכורים היא חנה נוימן, על ספרה "העונה" בהוצאת גוונים. כל אחד מהמועמדים "ברשימה הקצרה", והזוכה בפרס הביכורים, יקבלו פרס בסך 40 אלף שקל.



בשנה שעברה זכה בפרס ספיר ספרה של נעה ידלין, "בעלת הבית", בהוצאת זמורה ביתן.