15 שנח לאחר ייסודו עובר פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס מהפך דרמטי ומשנה שורת סעיפים בתקנון. בין השינויים: תשובה חדשה לשאלה מי רשאי להגיש מועמדות לפרס, כמה כותבים ניתן להגיש והרחבת ההגדרה ״מו״ל״. 

הבשורה הגדולה מיועדת לכותבים שהוציאו את ספריהם באופן עצמאי ולכותבים שספריהם יצאו בפורמט דיגיטלי. סעיף חדש נוסף לתקנון ומציין כי על המועמדים לחיות אזרחים או תושבי קבע, שמרכז חייהם בישראל.
גם הליך השיפוט נבחן מחדש ועובר רענון: עד כה, כל הספרים שהגישו מו״לים הועברו לוועדת השיפוט, כך שהמו׳׳ל היווה מערכת סינון איכותית מקדימה. עתה, מכיוון שגם עבור סופרים עצמאיים המועמדות אפשרית, נוסף הליך סינון שיופעל עבורם.
״אנו מודעים לכך שספרים שרואים אור בהוצאה עצמית אינם עוברים בהכרח הליך סינון ואינם זוכים תמיד לטיפול מקצועי לעומת אלה שיוצאים באמצעות מו״ל״, אומרת ראש אגף התרבות והאמנות של מפעל הפיס, דולין מלניק. ״מבחינת הפרס, הסינון האיכותי של ספרים שהוגשו נעשה כבר בהוצאות הספרים. כיום, בשל המשבר בשוק המו״לות, הוצאות לאור אינן נוטות לקחת סיכונים וכתבי יד רבים נדחים, גם כאלה ראויים מאוד שבנסיבות כלכליות אחרות היה מו״ל בוחר להוציאם. לכן אנחנו פותחים את השורות״.

האם לאור האמור לעיל אפשר להתחיל לשגר ספרים במסות כמועמדים לפרס? התשובה היא לא. כמות היצירות הספרותיות שכל מו״ל, לרבות מו״ל דיגיטלי, יהיה רשאי להגיש למסלול הפרס הראשי תהיה שווה ל־60% מכמות היצירות הספרותיות (פרוזה מקור למבוגרים) שהוציא המו״ל בשנת פעילות קודמת (2014) עם תקרה של 14 ספרים.

במסלול ספרי ביכורים יהיו רשאים המו״לים להגיש עד ארבעה ספרים (מודפסים ודיגיטליים כאחד). מחבר ספרים בהוצאה עצמית יוכל להגיש כמועמד לפרס ספר אחד בלבד.