אורלי קסטל-בלום היא הזוכה בפרס ספיר לספרות לשנת 2015, על ספרה "הרומאן המצרי" (הספריה החדשה, הוצאת הקיבוץ המאוחד/ספרי סימן קריאה). כך הוכרז הלילה (רביעי) בטקס שנערך ברידינג 3 בתל-אביב. בכך מצטרפת קסטל-בלום אל זוכי העבר בפרס המוענק זו השנה ה-15, חיים סבתו עם "תיאום כוונות", דויד גרוסמן עם "מישהו לרוץ איתו", יורם קניוק ז"ל עם "תש"ח", נעה ידלין עם "בעלת הבית", זוכה השנה שחלפה רובי נמדר עם "הבית אשר נחרב" ועוד.

"אני מודה לאמי, לעורך מנחם פרי ולכל המתים והחיים שליוו אותי בחיי", אמרה קסטל-בלום, אשר גברה על נבחרי "הרשימה הקצרה" בפרס: סמי ברדוגו עם ספרו "סיפור הווה על פני הארץ" (הספריה החדשה, הקיבוץ המאוחד/ספרי סימן קריאה), ענת עינהר עם "תמונות עירום" (עם עובד), יותם ראובני עם "האוטוביוגרפיה של ז'אן ריבן" ועילי ראונר עם "עריק" (משכל-ידיעות ספרים).
את בחירתם נימק חבר השופטים בראשותה של ד"ר עדנה קפלן במילים: "אורלי קסטל-בלום מנסה בספר זה את כוחה בנארטיב קלאסי ובסיפור משפחה מסורתי, סיפור משפחתה שלה שעלתה ממצרים. אבל אצל קסטל-בלום כמו אצל קסטל-בלום: דבר איננו כפי שהוא נראה ממבט ראשון. סיפור המשפחה המקובל פונה לנתיבים מקוריים ופרועים. סיפורה של המשפחה המגיעה ממצריים לקיבוץ של השומר הצעיר משקף מצד אחד את העיסוק העכשווי בביוגרפי ומצד שני מפרק את העיסוק הזה ובועט בו. בסיפורה זה מרחיבה הסופרת את יריעת הספרות העברית ומכוננת בדרך ייחודית את ה"רומן המצרי", שהוא סיפור ישראלי מובהק, שלא סופר על ידה מעולם".  

קסטל-בלום תקבל פרס כספי בגובה 150 אלף שקלים וספרו יתורגם לערבית ולשפה זרה נוספת על פי בחירתה. פרס ספיר מצטרף לשורת פרסים בהם זכתה בעבר: פרס תל אביב, פרס אלתרמן, פרס היצירה לסופרים עבריים ופרס ניומן. זוהי סגירת מעגל עבור קסטל-בלום, שכן בשנת 2003 ובשנת 2011 הגיעו ספריה "חלקים אנושיים" ו"חיי חורף" אל מקצה הסיום בפרס ספיר לספרות, אולם הוענקו לאמיר גוטפרוינד ז"ל על ספרו "אחוזות החוף" ולחגי ליניק על ספרו "דרוש לחשן" (בהתאמה).
בפרס ספר הביכורים זכה איתמר אורלב על ספרו "בנדיט" (עם עובד). יתר המועמדים שהגיעו אל מקצה הסיום והזוכה בספר הביכורים לא יקופחו וכל אחד מהם יקבל פרס כספי בגובה 40 אלף שקלים.