הרומן "1984"  מאת ג'ורג' אורוול, אחת היצירות החשובות ביותר שנכתבו במאה ה־20, זוכה לעדנה מחודשת ומתייצב בראש רשימת רבי־המכר של אתר "אמזון", והכל הודות להצהרות השנויות במחלוקת שהציגו הנשיא דונלד טראמפ ואנשיו בימים האחרונים, ואשר כבר זכו לכינוי "עובדות חלופיות".



מאז השבעתו של טראמפ בשישי, סיפקו הנשיא הטרי ודובריו טענות שלא זכו לביסוס בשטח, החל בקביעתם כי מספר המשתתפים בטקס ההשבעה היה גבוה יותר מכפי שהיה בטקס של ברק אובמה ב־2009 ועד טענות כי מיליוני הצבעות בבחירות היו בלתי חוקיות. קליאן קונוויי, היועצת הבכירה של הנשיא, אף הצהירה בביטחון כי אין מדובר בשקרים אלא ב"עובדות חלופיות".



גולשים ברשתות החברתיות מיהרו להשוות בין המונח שהציגה קונוויי ובין "שיחדש", השפה שהמציא אורוול ביצירתו "1984" כדי לתאר את המציאות באופן מסולף. הספר, שנכתב ב־1949, סיפק תיאור מצמרר של מדינה טוטליטרית שבה השלטון חולש באופן פיזי ומנטלי על כל היבטי החיים של האזרחים, עוקב אחריהם ללא הרף ומפעיל תעמולה באמצעות "משרד האמת", שמפיץ שקרים במסווה של אמיתות.



בעקבות זאת, נרשם זינוק מהיר במכירות "1984". אתמול העפיל הספר אל המקום הראשון ברשימת רבי־המכר של "אמזון", אף שיממה קודם לכן היה הרחק במקום השישי. בעקבות הביקוש הדרמטי, הודיע בית ההוצאה לאור פינגווין כי הזמין השבוע עוד 75 אלף עותקים.