רגע אחרי שחגגו 20 שנה לסדרת ספרי "הארי פוטר", מקבלים המעריצים שתי סיבות לחגוג אפילו יותר: שני ספרים חדשים בסדרה יצאו לאור באוקטובר הקרוב. מה שיכול להעיב על השמחה, הוא שלא מדובר בהמשך עלילותיו של הקוסם הצעיר (או כבר לא כל כך צעיר - על פי החישוב שלנו הוא צריך להיות בן 36 היום), אלא בספרים העוסקים בחומר הנלמד בבית הספר הוגוורטס, ובסיפורים מאחורי הלחשים בספרים המקוריים, שלא נכתבו על ידי הסופרת ג'יי קיי רולינג.



המוציא לאור (מו"ל) "בלומסברי" הכריז אתמול על שני ספרים חדשים של הארי פוטר שיצאו השנה, לציון שני עשורים לפרסום הספר הראשון בסדרה, במסגרת תערוכת הארי פוטר בספריה הבריטית, והם עתידים לצאת לאור ב-20 באוקטובר 2017.





כותרות הספרים הן "הארי פוטר: תולדות הקסם, ספר התערוכה", הסוקר את הנושאים שנלמדו בבית הספר לקסמים וכישוף, הוגוורטס, ו"הארי פוטר, מסע דרך תולדות הקסם", שלוקח את הקורא אל מסע היסטורי בעולם של הארי פוטר, וצולל לתוך הסיפורים שמאחורי הלחשים, היצורים הקסומים והמכשפות.


ג'יי קיי רולינג - לא תכתוב את הספרים
ג'יי קיי רולינג - לא תכתוב את הספרים


כאמור, הספרים נועדו להרחיב את העולם הקסום של הארי פוטר, אבל הם לא סיפורים חדשים על הדמויות המקוריות, ולמעשה מצטרפים אל העולם ההולך וגדל של הסדרה, יחד עם "הארי פוטר ואת הילד המקולל", והסיור הלונדוני אל מאחורי הקלעים של סרטי הארי פוטר באולפני ה"וורנר ברודרס". בימים אלו רץ ברשת גם קמפיין קיקסטארטר לפתיחת פאב "מכשפים" בלונדון בשנה הבאה, אם כי הבר אינו מזוהה עם הזכיינית הרשמית.