הסופר היהודי-אמריקאי פיליפ רוֹת' הלך לעולמו הלילה (רביעי) בגיל 85. רות' נפטר בניו יורק מדום לב, כך נמסר מסוכנו האישי. הוא כתב למעלה מ-30 ספרים ונודע במיוחד בקובץ סיפוריו משנת 1959, "היֵה שלום, קולומבוס", ברומן הקומי עתיר המיניות שלו "מה מעיק על פורטנוי" (1969) ובטרילוגיה מסוף שנות ה-90, המורכבת מזוכה פרס פוליצר "פסטורלה אמריקאית" משנת 1997, "התחתנתי עם קומוניסט" משנת 1998 ו"הכתם האנושי" משנת 2000. 



יצירתו של רות' עסקה רבות בחוויה היהודית-אמריקאית. הוא זכה במספר פרסים על עבודתו, כולל שלושה פרסי פוקנר ופרס הספרים הלאומי של ארצות הברית, וכן קיבל את מדליית האומנויות הלאומית מהבית הלבן ב-1998. "פסטורלה אמריקאית", שזיכתה אותו בפרס הפוליצר היוקרתי, בחן את השפעת שנות השישים על משפחה מניו ג'רזי.

"מה מעיק על פורטנוי", ספרו הידוע ביותר, עסק בסיפורו של אלכסנדר פורטנוי, צעיר יהודי ממעמד הביניים בניו יורק. ספרו "הכתם האנושי" עובד לסרט ב-2003 בכיכובם של אנתוני הופקינס וניקול קידמן. 
לאחר כ-50 שנות כתיבה, רות' החליט שספרו "נמסיס" מ-2010, שסיפר את סיפור מגיפת הפוליו בשכונה שבה גדל בניו ארק שבניו ג'רזי, יהיה הרומן האחרון שלו. 

רות' אמר בראיון לגרדיאן כי הוא לא אוהב לדבר על יצירתו: "צריך לתת לאנשים להיאבק עם הספרים בעצמם ולגלות מחדש מה הם ומה הם לא". הוא סיפר כי מלאכת הכתיבה עבורו מלאה ב"פחד, בדידות וחרדה", אך הוסיף: "יש ימים שמפצים על כך באופן מוחלט. בחיי היו לי, סך-הכול, כמה חודשים של ימים נפלאים כאלה כסופר, וזה מספיק".