בדרך לסערה חדשה? הסופר מאיר שלו הגדיר היום (שלישי) בראיון בכאן 11 את השימוש בבלוני תבערה "חלק ממערכת מלחמת 'לואו-קוסט' פלסטינית", והסביר כי הם עושים שימוש בסוג הלוחמה הזה מכיוון "שאין להם מסוקי קרב". מלבד זאת, טען כי בדומה לטענתו של אהוד ברק לפני מספר שנים, גם הוא היה לוקח חלק בארגוני הטרור הפלסטיניים אם היה נולד בעזה. 



"השימוש בבזי תבערה הוא כמובן מעשה מבחיל מאין כמותו, אבל אני מזכיר שגם גדוד נהגי הפרדות לא נהנה מההשתתפות בקרב, ורבים מצאו את מותם", אמר איש הרוח בפתח דבריו, והוסיף: "הבעיה היא שזה חלק ממערכת מלחמה 'לואו-קוסט' של הפלסטינים, שאני משוכנע שהיו מעדיפים במסוק קרב, אך מכיוון שאין להם - הם משתמשים בבזי תבערה, בלונים ועפיפונים".



"אמר לפני שנים אהוד ברק שלו הוא היה נער פלסטיני הוא היה לוקח חלק באחד מארגוני הטרור שלהם, ואני מצטרף לדבריו עכשיו", הוסיף הסופר. עם זאת, ציין כי "לא הייתי נוקט בדרכי טרור. המלחמה שהם עורכים נגדנו בעזה מעוררת את חכמת המסכן. כלומר, מפעילים בלונים ובזים כי זה מה שיש להם".





בהתייחס לשריפת השדות בעוטף עזה, אמר: "יש קווים אדומים ברורים יותר מלשרוף את הטבע במלחמות, והרבה מדינות שברו אותן בעבר". בשלב זה הוא נעזר בתנ"ך על מנת להסביר את טענתו, והזכיר כי כאשר הפלשתים סירבו לשחרר את אשתו של שמשון לידיו, הוא פגע בשועלים: "ויילך שמשון וילכוד שלוש מאות שועלים וייקח לפידים, ויפן זנב אל זנב, וישם לפיד אחד בין שני הזנבות בתווך. ויבער אש בלפידים וישלח בקמות פלשתים, ויבער מגדיש ועד קמה ועד כרם זית".



מלבד זאת, הוא ציין גם כי "שמשון היה המחבל המתאבד הראשון", וכי כששאול המלך גייס את צבאו הוא ביתר פרות. "כשאבותינו עשו דברים כאלה אז אומרים - 'איך אפשר להשוות'. עם זאת, חשוב לי להגיד שאני מגנה כל שימוש בבעלי חיים תמימים, גם בדולפינים שיודעים להפעיל מטעני נפץ".



בתוך כך, שלו ציין "פרט מעניין", לדבריו, לפיו, "הבלון עף ברוח מערבית כמו העפיפון, וזה מעניין מכיוון שמי שמשיב את הרוח והכיוון שלה הוא אלוהי ישראל. אחד משמותיו הוא, כידוע, משיב הרוח. אפשר לומר שאלוהים נותן רוח גבית לטרור, תרתי משמע".



את דבריו חתם באומרו כי "נחתו כבר מטענים, קליעים ופצצות. צריך לפתור את הנושא הזה במשא ומתן מדיני - מה שהממשלה מפחדת לעשות. אם הצבא מחזיק בכזו ערימה של רבנים, אז הרמטכ"ל צריך להודיע לרבנות הצבאית שתפקידה לשנות את כיוון הרוח. אלה אנשים שטוענים שהם קרובים יותר לאלוהים, וזה מה שעליהם לעשות".