ביום שישי ה-14.1 יתקיים בבית היוצר בנמל תל אביב אירוע השקה חגיגי לספרו החדש של יוסי אלפי – "ערמוניה". האירוע יתקיים בהנחייתו של בנו של יוסי, גורי אלפי, ובהשתתפות דורי בן זאב, תומר מזמר, אורית וולף, שרי אלפי, ד"ר עופרה מצוב, עמירה הגני, יאיר בן חיים, בועז בן משה, אריק בנדק וקובי אשרת.  הספר "ערמוניה" הוא ספרו ה-28 במספר של אלפי, מתוכם 14 ספרי שירה.

אלפי נספר: "לפני כעשרים שנה בערך, קראתי כתבה עם צדי צרפתי, בה הוא אמר שזו לא בושה לדבר על הפרוסטטה. נדהמתי שהוא מדבר על הנושא האינטימי הזה. מאחר ואנחנו חברים, דיברנו, והוא סיפר לי על מחסום הבושה, ועל כך שאנשים רבים כל כך מתים רק כתוצאה מהבושה. כשהודיעו לי שיש לי סרטן, נזכרתי בשיחה הזאת – הנה זה קורה לי. מיד החלטתי שאני כותב ספר על הנושא הזה, כדי שבבוא הזמן אנשים במצבי יוכלו אולי לקרוא ולקבל ממנו כוח. לשירים יש כוח – הוא קצר, מתומצת ומאוד חודרני. 

עטיפת הספר (צילום: יח''צ)
עטיפת הספר (צילום: יח''צ)

"כתבתי בתוך סערת הרגשות של התהליך, עד כדי כך שאפילו שכחתי בשלב מסוים מתי כתבתי אותו. חילקתי את הספר במחלקות האונקולוגיה, וההשפעה שלו על אנשים מדהימה, אנשים מודים לי ואומרים שהכנתי הרמוניה לערמוניה. אני חושב שאת הנושא הזה צריך לפתוח בפני ציבור הגברים, לשבור את מחסום הבושה. אני מאמין שככל שאנשים יבינו שאפשר לעשות שירה גם מהמציאות הכי קשה ופרוזאית, הם יבינו יש סיבה לחיים". 

המשורר רוני סומק כתב על הספר: "בשירי 'ערמוניה' נכנס יוסי אלפי לחדר חושך ומדליק שם אור גדול. הרווח שבין החיים לשירה נמחק, ודם לבו של המחבר אינו מטפורה בספר המרגש הזה".