משחקי החיקוי

דרמה ביוגרפית. הזמן: מלחמת העולם השנייה. אלן טיורינג, מתמטיקאי תימהוני על הרצף האוטיסטי, מוצא עצמו מנהיג קבוצה של אנשים מבריקים בבריטניה. המשימה המסווגת היא לפצח את ה”אניגמה": מכונת הצפנה נאצית ששימשה להעברת מסרים. ככל שהמלחמה מחריפה וההרוגים נערמים, הלחץ על טיורינג הולך וסוגר מכל הכיוונים. בתסכולו כי רב, הוא מחליט לסטות מהדרך ולבנות מכונה נגדית שתצליח לחקות את הבינה האנושית, המצליחה לעשות את הבלתי יאומן ונחשבת היום למחשב הראשון בהיסטוריה. סיפור פיצוח האניגמה נחשף רק ב 2000 , זמן ־ רב אחרי סופו הטראגי של טיורינג בגיל 41 בגלל דיכוי נטיותיו המיניות. סיפור אמיתי על אאוטסיידר שהציל מיליוני בני אדם וקיצר את המלחמה,בלי לחשוף את הפיצוח. הסרט מועמד לגלובוס הזהב בארבע קטגוריות, כולל בקטגוריות הסרט והשחקן.
בימוי: מורטן טילדום. שחקנים: בנדיקט קמברבאץ', קיירה נייטלי, מת'יו גוד, צ'ארלס דאנס, מארק סטרונג.
בריטניה 2014 . 114 דקות.
 

חטופה 3

דרמת מתח. בחלק החותם את טרילוגיית הפעולה, סוכן ה CIA לשעבר נאלץ לברוח ־ אחרי שאשתו נרצחת באכזריות והוא מואשם ברצח. הפעם משימתו היא למצוא את הרוצחים האמיתיים ולהגן על בתו, בזמן שהאף. בי. איי, הסי. איי. איי והמשטרה רודפים אחריו.
בימוי: אוליביה מגטון. שחקנים: ליאם ניסן, פורסט ויטיקאר, מגי גרייס.
צרפת 2014 . 109 דקות.
 
את לי לילה

דרמה אינטימית. מאבטחת בת 27 מקדישה את חייה לטיפול באחותה הסובלת ממוגבלות שכלית. כשבחור נכנס לחייה, האיזון בין השתיים מתחיל להתערער, והגבול בין טיפול והתעללות מתחיל להיטשטש. מבוסס על סיפורה האישי של לירון בן שלוש, התסריטאית והשחקנית הראשית. פרס אופיר לדאנה איבגי על משחקה כאחותה המוגבלת.
בימוי: אסף קורמן. שחקנים: לירון בן שלוש, דאנה איבגי, יעקוב דניאל זאדה, סופי אוסטריצקי, כרמית מסילתי קפלן, ורדה בן חור, ליאת גורן, ושחקני עמותת "כנפיים".
ישראל 2014 . 90 דקות.