כוכב אחד שיחסוך לעצמו היום בלילה את הצורך לכסוס ציפורניים בעצבנות לקראת פתיחת המעטפות הוא הבמאי, המפיק, השחקן והגבר השרמנטי


ג'ורג' קלוני, שיקבל את פרס ההוקרה על מפעל חיים, המוענק מדי שנה ע"ש הבמאי המנוח ססיל ב. דה־מיל. בשנה שעברה גרמה הקטגוריה הזו לשערורייה זוטרה, שעה שהפרס הוענק לבמאי וודי אלן, כשרגע לפני הטקס הועלו פעם נוספת טענות שהטריד מינית את בתה של זוגתו לשעבר מיה פארו. וליווד הערב? טקס "גלובוס הזהב" יתקיים הלילה, (03:00 שעון ישראל) ויועבר בשידור חי בערוצי הסרטים של "יס", היישר מקליפורניה.



זוהי השנה ה-72 שהוליווד חוגגת את המפגש בין עולם הטלוויזיה לבין עולם הקולנוע, כשבשונה מטקסים נחשבים ומכובדים אחרים, כמו ה"אוסקר" וה"אמי", "גלובוס הזהב" נחשב לטקס הכי פחות רשמי ועל כן כטקס הכיפי ביותר.



מי שכבר מקבלות מקום של קבע באירוע (פעם שלישית ברציפות) הן איימי פולר וטינה פיי, שיהיו שוב המנחות של האירוע. כמו בשנתיים האחרונות, כשגם השנה ניתן לסמוך עליהן שלא יעשו הנחות גם לכוכבים הגדולים ביותר בהוליווד. בתעשייה אומנם באים ל"גלובוס הזהב" בעיקר כדי ליהנות, אך מתייחסים לזכיות בטקס בשיא הרצינות, מאחר והוא נחשב למנבא די רציני לקראת טקס ה"אוסקר".



בניגוד ל"אמי", תא העיתונאים הזרים, שאחראי על בחירת הזוכים ב"גלובוס הזהב", אוהב לתת את הפרסים לסדרות שסומנו על ידו כפייבוריטיות. כך קרה ש"משפחה מודרנית" זכתה שנה אחר שנה ולא נתנה לאף קומדיה אחרת הזדמנות לקבל את הזכייה. השנה הפייבורטית בתחום הקומדיה היא דווקא הסדרה המדוברת של רשת "נטפליקס": "כתום זה השחור החדש", זאת על אף שהיא מתחרה בסדרות חזקות וטובות מאוד כגון: "בנות", "טראנספרנט", "ג'יין הבתולה" ו"סיליקון ואלי".



כולם בעד הטראנסג'נדר והישראלים



ההימור המבטיח בקרב שחקני הקומדיה הוא ג'פרי טמבור, עבור תפקידו כמאורה הטראנסג'נדרית. טמבור ללא ספק ראוי לקבל את הפרס, מאחר שמעולם לא קיבל פרס עבור תפקידו ב"לארי סנדרס" וב"משפחה בהפרעה". טמבור צריך לגבור על המועמד החזק ביותר, לואי סי קיי, אך גם על מועמדים בולטים אחרים כמו: וויליאם ה. מייסי, דון צ'ידל, וריקי ג'רוויס. בקרב השחקניות הקומיות ההימור הבטוח הוא ג'וליה לואי דרייפוס, עבור תפקידה ב"ויפ", אך יש הטוענים שתהיה הפתעה דווקא מהכיוון של ג'ינה רודריגז, עבור הסדרה החדשה והמפתיעה "ג'יין הבתולה.



יש לפחות כוכב אחד ששימנע מכל הדרמה, לקראת פתיחת המעטפות. מדטבר בבמאי, מפיק, השחקן והגבר השרמנטי ג'ורג' קלוני. הוא יקבל את פרס ההוקרה על מפעל חיים, המוענק מדי שנה על שם הבמאי המנוח ססיל ב. דה־מיל. בשנה שעברה גרמה הקטגוריה הזו לשערורייה זוטרה, שעה שהפרס הוענק לבמאי וודי אלן, כשרגע לפני הטקס הועלו פעם נוספת טענות שהטריד מינית את בתה של זוגתו לשעבר מיה פארו. השנה החליטו ללכת על הבחירה הסולידית והקלאסית, מאחר שקשה לדמיין את קלוני מייצר דרמות מן הסוג הפדופילי.



סרט הדרמה המדובר ביותר השנה, הנחשב גם לבעל הסיכויים הגדולים ביותר לזכייה הוא סרטו של ריצ'רד לינקלייטר "התבגרות". הסרט עוקב אחר סיפור התבגרותו של נער אמריקני והוא צולם בזמן אמת, לאורך 12 שנים הוא נחשב למועמד המוביל בקטגוריית סרט הדרמה והבמאי.



ואיך אפשר בלי הזוית הישראלית?  כל עיני הישראלים יהיו מופנות הלילה לעבר שתי קטגוריות ספיציפיות: הסרט הזר והפרס עבור סדרת הדרמה הטובה ביותר.



"גט", סרטם של האחים שלומי ורונית אלקבץ מועמד בקטגורייית הסרט הזר והוא יצטרך לגבור על הסרט הפולני "אידה", הסרט האסטוני "טנג'רינס" ו"פורס מז'ור" משוויץ. התקווה הנוספת עשויה להגיע מחגי לוי, שהסדרה שלו "הרומן", המשודרת ברשת "שואוטיים" ואצלנו ב"הוט", נחשבת למועמדת מובילה בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר. זהו כבוד גדול מאחר ואם תזכה היא תגבור על הסדרות הטובות ביותר בעולם, כמו: "משחקי הכס", "בית הקלפים", "האישה הטובה" ו"אחוזת דאונטון".