הישג ענק ליוצר הישראלי חגי לוי, שהסדרה שלו "הרומן", זכתה הלילה (בין ראשון לשני) בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר בגלובוס הזהב ה-72 שנערך בקליפורניה.



"הרומן", המשודרת ברשת "שואוטיים" ואצלנו ב"הוט", נחשבה למועמדת מובילה לפרס, אך הזכייה בו היא הישג גדול משום שהיא גברה על כמה מהסדרות הטובות ביותר בעולם, כמו: "משחקי הכס", "בית הקלפים", "האישה הטובה" ו"אחוזת דאונטון".




חברי הקאסט של "הרומן" עם הפסלון הנחשק. הלילה בלוס אנג'לס. צילום: רויטרס


הסדרה בנויה כרישומון פלאשבקים של שני גיבורי הסדרה, שנלקחו מתוך חקירת משטרה שמבוצעת על ידי הבלש ג'פריז, של פשע שטרם ידוע לצופים מהותו. כל פרק בסדרה מורכב משני חלקים: חלק שבו העלילה מסופרת מנקודת המבט של נח סולווי, מורה נשוי ואב לארבעה המתגורר בברוקלין, שמתקשה בכתיבת ספרו השני, וחלק שבו העלילה מסופרת מנקודת המבט של אליסון לוקהארט, מלצרית נשואה המתגוררת במונטוק בלונג איילנד, שבנה היחיד נפטר בהיותו בן ארבע . במובן מסוים, הם מספרים את אותה העלילה, אך לא רק נקודת המבט של השניים שונה, אלא יש הבדלים, לעתים משמעותיים, בפרטים העובדתיים.



את הפריצה הגדולה שלו בארה"ב עשה חגי לוי עם הסדרה הישראלית שיצר והפיק ב-2005 "בטיפול", ששודרה בערוץ HOT 3 ואצל זכיינית ערוץ 2 קשת. הסדרה נמכרה ל-HBO שהפיקה את הגרסה האמריקאית שקרויה אף היא "בטיפול" וגם אותה לוי מפיק.



בשנת 2014 שודרה בערוץ 8 הסדרה "המקוללים", בבימויו של לוי, שפרקיה עוסקים בסיפור חייהם של אישים בולטים בתרבות הישראלית: פנחס שדה, יונה וולך, משה קרוי ואביבה אורי. הסדרה זכתה לביקורת נלהבות, בין היתר בשל השימוש שעשה לוי בטשטוש שבין מציאות ביוגרפית ובדיה טלוויזיונית. 



הנה רשימת הזוכים המלאה בטקס, שנערך הלילה בלוס אנג'לס:



קולנוע:

הסרט הטוב, דרמה: "התבגרות", ריצ'רד לינקלייטר
הסרט הטוב, קומדיה/מיוזיקל: "מלון גרנד בודפשט", ווס אנדרסון
במאי: ריצ'רד לינקלייטר, "התבגרות"
שחקן ראשי, דרמה: אדי רדמיין, "התיאוריה של הכל"
שחקנית ראשית, דרמה: ג'וליאן מור, "עדיין אליס"
שחקן ראשי, קומדיה/מיוזיקל: מייקל קיטון, "בירדמן"
שחקנית ראשית, קומדיה/מוזיקל: איימי אדמס, "עיניים גדולות"
שחקן משנה: ג'יי.קיי. סימונס, "וויפלאש"
שחקנית משנה: פטרישיה ארקט, "התבגרות"
 טלוויזיה
סדרת הדרמה הטובה ביותר: "הרומן"
הסדרה הקומית/מוזיקלית הטובה ביותר: "טרנספרנט" 
שחקן ראשי בסדרה קומית/מוזיקלית: ג'פרי טמבור, "טרנספרנט"
שחקנית ראשית בסדרה קומית/מוזיקלית: ג'ינה רודריגז, "Jane the Virgin".