אומרים שתוחלת החיים של כוכב ריאליטי היא אפילו פחות מ-15 הדקות שאנדי וורהול הכריז בזמנו. לרוב, כוכבי הריאליטי אכן מגיחים לחיינו בסערה, אך נעלמים באותה מהירות. על אף שהאמרה הזו תקפה עבור רוב כוכבי הריאליטי, ישנם כמה יוצאי דופן, כמו: נינט, שירי מימון ועכשיו גם אלירז שדה. העובדה שהם עדיין בתודעה מהווה דוגמה חיה לכך שאין קיצורי דרך ושאם הם רוצים להישאר על המסך שלנו הם יצטרכו לעבוד קשה.



אלירז שדה השתמש בזכייה בעונה השנייה ועטירת הרייטינג של "האח הגדול" כמקפצה לקריירה אמתית בתקשורת. הוא אומנם התחיל כמו רבים לפניו ואחריו, בחצר האחורית של "קשת", כששידר תוכניות רצף בערוץ "24", אך הוא בחר שלא לנוח על גלי האהדה הרגעית, המשיך לעבוד, לקח שיעורי דיקציה ומשחק ועכשיו מאמציו מתחילים לשאת פירות מקצועיים רציניים.



"בן זקן" הוא סרט הביכורים של הבמאית אפרת כורם, בהפקתו של איתי תמיר ובכיכובו של אלירז שדה, שהתקבל לתחרות הרשמית של פסטיבל ברלין במסגרת חלק ה"פורום", המוקדש לסרטים אמנותיים בעלי שפה קולנועית ייחודית של קולנוענים מרחבי העולם. בנוסף, יתחרה הסרט על פרס סרט הביכורים הטוב ביותר. מיד לאחר שיוצג בברלין, הסרט, שהופק בתמיכתה של קרן הקולנוע הישראלי וקרן גשר, יצא לאקרנים בישראל ב-19 בפברואר.



"בן זקן" מגולל את סיפורו של שלומי בן זקן (אלירז שדה), אב חד הורי, המגדל את רוחי (רום שושן), בתו היחידה בת ה-11, מאז שנולדה בבית אמו באשקלון. שלומי נאבק בעצמו ובסביבתו לשמור את בתו בחזקתו אך גם מכיר בחוסר היכולת שלו לתפקד כאב ולהעניק לבתו היחידה הזדמנות וחיים טובים יותר, כמו שהיה רוצה לעצמו.

הסרט נבחר לפתוח את פסטיבל קולנוע דרום 2014, השתתף בתחרות הרשמית של פסטיבל הסרטים הבינלאומי בירושלים 2014 וזכה בפרס "ון ליר", במסגרת הפיצ'פוינט של פסטיבל ירושלים 2013. אפרת כורם הינה בוגרת המחלקה לקולנוע במכללת ספיר. סרטה "ברחל בתך הקטנה", הוקרן במסגרת 
ה-cinefondation של פסטיבל קאן 2007 והשתתף בפסטיבלים רבים ברחבי העולם.

"בן זקן" הוא סרטה הראשון באורך מלא. לאחר ששמעה את הבשורה המשמחת היא מסרה בהתרגשות: "'בן זקן' מציע עולם ריאליסטי- חברתי- תוך משפחתי בטקסט שלו, כאשר בסאב טקסט הוא מבקש לענות על שאלה קיומית כואבת על העולם, המבוכים או הקירות הבלתי נגמרים שהוא מעמיד בפנינו ועל גאולה. מאוד מרגש לראות שאנשי פסטיבל ברלין ראו בדיוק את זה ראו בסרט".
 
גם כוכב הסרט, אלירז שדה אמר: "יש מקומות בחיים שאתה מגיע אליהם למרות שלא תכננת, אך נדמה שיש מישהו שמסדר את הדברים מלמעלה, מאחר שחשוב שהמסר יעבור. ל'בן זקן', בזכות הבימאית אפרת כורם, יש מסר עבור כולנו, אנחנו רק הצינורות שמעבירים אותו. בנימה סופר אישית, אני נרגש מאוד לקראת פסטיבל ברלין".