ג'ופיטר ג׳ונס (מילה קוניס) נולדה תחת שמי הלילה עם סימנים שחזו לה עתיד מזהיר. עכשיו, כשגדלה, היא חולמת על הכוכבים, אבל מתעוררת לתוך מציאות קרה של עבודות ניקיון וחוסר הצלחה. רק כשמגיע קיין (צ׳אנינג טאטום) - איש צבא לשעבר המהונדס גנטית - מתחיל גורלה האמיתי להתגלות בפניה, שכן החתימה הגנטית שלה מסמנת שהיא דור חדש לירושה יוצאת דופן שנותנת לה את הכוח לשנות את האיזון של היקום.



הקשקוש הלא ברור הזה הוא תקציר סרט המד״ב החדש - ״עלייתה של ג׳ופיטר״ - בכיכובה של קוניס. מדובר באופרת חלל (תת־ז׳אנר רומנטי ומלודרמטי במיוחד של ספרות המד״ב המתרחש בעיקר בחלל החיצון, בחיי שיש דבר כזה!) חדשה של אנדי ולאנה וושבסקי (האחראים לטרילוגיית סרטי ״המטריקס״), שמתרחשת ביקום שהוא מעין שילוב של ״המטריקס״ ו״מלחמת הכוכבים״, מה שאומר שלכל הפחות ניתן יהיה לצפות לשפע אפקטים ויזואליים מרשימים.



האמת היא שסיפור חייה של ג׳ופיטר ג׳ונס לא נשמע הרבה יותר מופרך מזה של מילה קוניס עצמה. תחילה הפכה מילנה מרקובנה קוניס - ילדה יהודייה קטנה שנולדה בעיר צ׳רנוביץ באוקראינה - לנערת סבנטיז מעצבנת בסיטקום האינסופי ״מופע שנות השבעים״ ולבת זוגו של מקולי קאלקין, שלא עשה שום דבר יותר מדי משמעותי מאז ״שכחו אותי בבית״.



זאת הייתה טרנספורמציה מרשימה מספיק, אלא שמאז היא עלתה עוד מדרגה, כשאחרי תשע שנים עם קאלקין כבשה את לבו של האקס הנחשק של דמי מור והפכה את עצמה מכוכבת טלוויזיה לנוער ו/או כוכבנית קולנוע סוג ז' לכוכבת הוליוודית לגיטימית ואפילו מוערכת, כולל מועמדות לגלובוס הזהב על תפקידה ב״ברבור שחור״, מותחן הבלט הפסיכולוגי של דארן ארונופסקי (״רקוויאם לחלום״, ״המתאבק״) והסרט הבולט ביותר של 2010.



קוניס אומנם לא עשתה שום סרט ממש משמעותי מאז, אבל היא כן גילמה את היזיזה של ג׳סטין טימברלייק בקומדיה הרומנטית ״ידידים פלוס״; שיחקה בפנטזיית ההרפתקאות ״ארץ אוז״ של סם ריימי; כיכבה בקומדיה ״טד״, הסרט הראשון בבימויו של סת' מקפרלן, יוצר סדרת האנימציה ״איש משפחה״ - שבה היא מדבבת את דמותה החבוטה של מג גריפין; והשתתפה ב״האיש הכי כועס בברוקלין״ - רימייק לסרט הישראלי ״מר באום״, עם רובין וויליאמס בתפקיד אסי דיין בתשעים הדקות האחרונות לחייו. ואז היא נכנסה להריון.



"בעיה של אבא שלה"



״בשבילי העבודה הזאת תמיד הייתה תחביב שהפך למקצוע נהדר, אבל אני לא אוכלת ונושמת משחק״, אמרה בראיון בזמן ההריון. ״אני בטוחה שמריל סטריפ רואה את זה אחרת, אבל אני נרגשת מאוד להפוך לאמא־במשרה־מלאה״.



לפני ארבעה חודשים ילדה קוניס בת ה־31 את בתה הבכורה, וויאט איזבל. בפעם האחרונה שעודכנו - כחודש לאחר הלידה - קוניס וארוסה, אשטון קוצ'ר, גידלו את הילדה ללא עזרה מבחוץ. ״יש לנו מזל גדול שיש לנו זמן ושאנחנו יכולים להרשות לעצמנו לקחת את הזמן הזה״, אמר קוצ׳ר 27 ימים לאחר הלידה בראיון לקונאן אובריאן. ״אין לנו מטפלת או אחות־לילה או משהו חיצוני, זה רק שנינו. וזה מדהים! הדבר האדיר ביותר בעולם!״.



גם קוניס עצמה נראית מרוצה. בראיון פוסט־הלידה הראשון שלה, שאותו העניקה חודשיים אחרי הלידה לקומיקאי הסקוטי קרייג פרגוסון בתוכנית הלייט־נייט שלו ברשת cbs, סיפרה קוניס שהיא הורידה את משקל ההריון כל כך מהר בזכות ההנקה, ודיווחה שתינוקות בנות הן קלות יחסית. פרגוסון הסכים איתה אבל הזכיר לה שזה נהיה קשה כשהן הופכות לנערות, על כך הגיבה קוניס: ״זאת לא הבעיה שלי, זאת הבעיה של אבא שלה״. לאור העובדה שקוצ'ר תפקד בתור אביהן החורג של ארבע הבנות של דמי מור במשך שמונה שנים, נראה שאין לקוניס סיבה לדאוג - יש לבחור לא מעט ניסיון בתחום ההורות לבנות מתבגרות.



ועכשיו, כשיש להם כבר ילדה, המעריצים מחכים גם לחתונה. אף שהם מאורסים, לא נראה שההמון הצמא לתמונות החתונה יקבל את מבוקשו. ״מעולם לא רציתי להתחתן״, אמרה קוניס לאחרונה בראיון למגזין W. ״מגיל 12 הכנתי את ההורים שלי לזה שלא תהיה חתונה. אחר כך דברים השתנו - פגשתי את אהבת חיי. עכשיו התיאוריה שלי לגבי חתונות היא: אל תזמינו אף אחד. תעשו את זה באופן פרטי וסודי״.



על פי אתרי הרכילות, יכול להיות שהם כבר עשו את זה באופן פרטי וסודי. כשקוצ'ר וקוניס הגיעו למשחק כדורסל של הלוס אנג׳לס לייקרס בסוף דצמבר, מילה ענדה על אצבעה משהו שנראה באופן חשוד כמו טבעת נישואים, ואחר כך, מיד אחרי הסילבסטר, העלה קוצ'ר לעמוד הפייסבוק שלו ברכה לשנה החדשה שהוא כתב בחול, וזו לשונה: ״שנה טובה, מהקוצ׳רים״.