הקור המקפיא ופתיתי השלג לא מנעו מעשרות אלפי חברי קהיליית תעשיית הסרטים הבינלאומית לצעוד על השטיח האדום של פסטיבל ברלין ה־ 65 , המכונה "ברלינלה".



בתפקיד נשיא חבר השופטים הבינלאומי מכהן השנה הבמאי דארן ארונופסקי ("רקוויאם לחלום", "ברבור שחור") ולצדו מרתה דה־לורנטיס, אלמנתו של המפיק האגדי דינו דה־לורנטיס, הכוכבת הצרפתייה אודרי טוטו, הבמאי הקוריאני בונג ג'ון הי, ויוצר "מד מן" מת'יו ווינר.



כוכב הפסטיבל, שיזכה ב"דב זהב" מיוחד, יהיה הבמאי הגרמני וים ונדרס, שלכבודו יוקרנו עותקים חדשים מסרטיו, ביניהם: "פריס טקסס", "אליס בדרכים", "הידיד האמריקאי", "עד קצה העולם",
 

"מלאכים בשמי ברלין" ו"פינה". כמו גם הקרנת בכורה לסרטו החדש "הכל יהיה בסדר". בין הסרטים הבולטים שיתמודדו במסגרת התחרותית על "דב הזהב" - הפרס הגדול של ברלין: "אביר הגביעים" של הבמאי המסתורי טרנסמאליק ("ימים ברקיע") עם נטלי פורטמן, כריסטיאן בייל, רוני מארה, ראיין גוסלינג, קייט בלאנשט ומייקל פסבנדר; "טקסי" של הבמאי האיראני ג'פהר פנהי; "איש אינו חפץ בלילה" של הבמאית הספרדייה איזבל קויקט, עם ג'ולייט בינוש וגבריאל ביירן; "הולכת רחוק" של הבמאי הגרמני וורנר הרצוג, עם ניקול קידמן וג'יימס פרנקו.
 
גם השנה אף סרט ישראלי לא יזכה ב"דב הזהב", יען כי אף סרט ישראלי לא עבר את ועדת בחירת הסרטים של פסטיבל ברלין. ובכל זאת משהו מפרי גננו: "בן זקן", שיוקרן במסגרת ה"פורום" הלא תחרותית, הוא סרטה העלילתי הראשון של אפרת כורם, בוגרת מחלקת הקולנוע במכללת ספיר. אלירז שדה, אקס "האח הגדול", מגלם כאן צעיר שגר עם אמו ובתו באשקלון, ונאבק ברשויות המנסות להוציא מידיו את הילדה.
"למה", סרט קצר בן  5 דקות שביים נדב לפיד("הגננת"), במסגרת פרויקט של בית הספר לקולנוע ע"ש סם שפיגל, שבו התבקשו מספר במאים ישראלים לבטא את אהבתם לאמנות השביעית. וגם "שיח לוחמים", סרט תיעודי שביימה מור לושי, שבו מככב הסופר עמוס עוז, שהקליט ב־ 1967 עם חברים מה באמת קרה במלחמת ששת הימים. חלק מהדברים הלא מחמיאים שהוקלטו על המלחמה ההיא צונזרו בזמנו על ידי  שלטונות צה"ל. "שיח לוחמים" חושף את הקלטות הגנוזות, ומצייר תמונה פחות מחמיאה למלחמה ההרואית ההיא.