מאז 2011 נמכרה טרילוגיית ״חמישים גוונים של אפור״ ביותר מ־100 מיליון עותקים, תורגמה ל־52 שפות והפכה לספר בכריכה רכה הנמכר ביותר בהיסטוריה. הטירוף סביב רב המכר של הסופרת הבריטית אי־אל ג׳יימס, שזכה לכינוי ״פורנו לאמהות״, הוא כה גדול, שבאמריקה מוכרים בגדי גוף לתינוקות עם הכיתוב ״כל מה שאמא שלי רצתה זה לילה אחד עם מיסטר גריי״.



הצעד הבא הוא כמובן הסרט, שביימה סם טיילור־ג׳ונסון (שאנחנו זוכרים כסם טיילור-ווד - אמנית בריטית שביימה את הסרט הביוגרפי על ג׳ון לנון, ״Nowhere Boy״). עם 20 דקות תמימות של סקס מתוך 100 הדקות של הסרט, אומרים שזה סרט המיינסטרים הארוטי ביותר - או המלוכלך ביותר, תלוי את מי שואלים - בעשור האחרון, כך שלא פלא שהעולם מצפה לו בכיליון עיניים.


בזמן כתיבת שורות אלה הטריילר נצפה יותר מ-52 מיליון פעמים ביוטיוב. בישראל הסרט עלה בחמישי האחרון - יומיים לפני ארצות הברית - וההיסטריה בעיצומה. במכירת הכרטיסים המוקדמת בישראל נרשם שיא של כל הזמנים - יותר מ־20 אלף כרטיסים נמכרו. רשת בתי הקולנוע יס פלנט התחילה באופן בלעדי את המכירה המוקדמת כבר בסוף ינואר, ורוכשי הכרטיסים הראשונים קיבלו את הפוסטר הרשמי של הסרט במתנה. בארצות הברית נשבר שיא במכירת הכרטיסים המוקדמת באתר FANDANGO לסרטים בעלי דירוג R - סרטים שהכניסה לבני 17 ומטה מותנה בליווי מבוגר - ונמכרו יותר כרטיסים מכל סרט אחר ב־15 שנות פעילות האתר.


הסרט מגולל את הסיפור המופיע בכרך הראשון בטרילוגיה ובו אנסטסיה סטיל (דקוטה ג׳ונסון), סטודנטית לספרות, יוצאת לראיין את היזם הצעיר והמצליח כריסטיאן גדיי (ג׳יימי דורנן). במשרד רחב הידיים שבקומה העשרים היא פוגשת גבר מבריק ויפה תואר, וההמשך ככל הנראה ידוע, ומכיל הרבה מאוד ציוד נלווה. השאלה הכי בוערת מהרגע שנודע שהספר יהפוך לסרט הייתה מי תלוהק לתפקיד הראשי.

אחרי לא מעט הימורים ושמועות לגבי איזו שחקנית צעירה תיכנס לנעליה ולשלשלאותיה של אנה, פורסם כי שחקנית אנונימית אך בעלת ייחוס משפחתי בשם דקוטה ג׳ונסון זכתה בתפקיד הנחשק ביותר בקולנוע בשנים האחרונות, שהוא גם התפקיד המפחיד והמסוכן ביותר לקריירת קולנוע בשנים האחרונות - כולם זוכרים מה קרה לקריירה של אליזבת׳ ברקלי אחרי ״נערות שעשועים״.

סטודנטית אקטיבית

על אף הרזומה הדל (הסיטקום ״בן וקייט״ ותפקידים קטנים בסרטים כמו ״הרשת החברתית״ ו״רחוב ג׳אמפ 21״) נבחרה ג׳ונסון לתפקיד, ואסור לשכוח ששמה מגיע עם ערך מוסף לא קטן. בהיותה בתה של מלאני גריפית ודון ג׳ונסון ונכדתה של המוזה של אלפרד היצ׳קוק, טיפי הדרן (שכיכבה בשניים מסרטיו, ״הציפורים״ ו״מארני״), ג׳ונסון בת ה-25 הייתה הליהוק המושלם. עם ההתעללות הידועה של היצ'קוק בסבתה והפילמוגרפיה של אמה, שכללה לא מעט ארוטיקה קינקית, ג'ונסון מביאה איתה למסך את המורשת הסאדו-מאזוכיסטית של נשות משפחתה. וכדי שהיא גם תיראה מתאימה לתפקיד, היא צבעה את שערה הבלונדיני לכהה ונכנסה למשטר כושר מפרך. ״היה לי חשוב שהגוף של אנה ייראה כמו גוף של סטודנטית אקטיבית״, אמרה בראיון למגזין ״גלאמור״, ״וידעתי שאני הולכת להיות עירומה, אז רציתי להיראות טוב. עשיתי הרבה כושר והסרתי המון שערות בשעווה - הרבה יותר ממה שכל אישה צריכה״.

עם צאת הסרט למסכי הענק, חייה של ג׳ונסון עומדים להשתנות מן הקצה אל הקצה. כשהתראיינה לפני שנה למגזין ״אל״ סיפרה בהתרגשות איך ישבה בטיסה ליד סת' רוגן, שלא ידע מי היא. עוד מספר דקות הוא מן הסתם יגלה. ״אין לי מושג איך זה ילך״, אמרה באותו ראיון על חייה שעומדים להשתנות, ״אני מתכוונת להתמודד עם זה בכבוד, לחיות את חיי כמה שיותר דומה לאיך שאני חיה אותם עכשיו. אני באמת בן אדם נורמלי״.

ובתור בן אדם נורמלי, היא גם מרגישה לא מעט מבוכה מהמחשבה שמשפחתה ומכריה יראו את הסרט: ״אני לא רוצה שהמשפחה שלי תראה את הסרט, זה לא הולם. וגם לא החברים של אח שלי שגדלתי איתם. ויש בי חלק שלא רוצה שאף אחד יראה את הסרט הזה - סתם, אני צוחקת״.