אנג׳לינה ג׳ולי מתנשקת עם אחיה (2000)
בטקס ה־72 אנג׳לינה ג׳ולי הייתה צעירה בת 24, רחוקה שנות אור מלהיות אשתו של בראד פיט ושח־ קנית/במאית שגורפת מיליונים. למעשה, באותן שנים עוד הייתה סוג של ברווזון מכוער, שלבש שחור והתא־ פר בהתאם.

כשעלתה לקבל את פרס שחקנית המשנה על ״נערה בהפרעה״ נעשתה התדמית מוזרה פי כמה, כשאמרה: ״אני כל כך מאוהבת באחי עכשיו. הוא החזיק אותי עכשיו ואמר לי כמה הוא אוהב אותי״. אחר כך, על השטיח האדום, היא ואחיה ג׳יימס אף הצמידו שפתיים והציתו גל שמועות על גילוי עריות. הסבר אפשרי שני¬תן אחר כך היה שהם פשוט בילו את כל היום בבית חולים עם אמם החולה, ומאוד שמחו על שינוי האווירה. כן, בטח.
 
הפרנק הלא נכון בא לקבל את הפרס (1934)
לא הרבה ידוע על טקסי האוסקר הישנים, שכן רק מא¬מצע המאה ה־20 הועבר האירוע בשידור טלוויזיוני חי. אבל אגדה נושנה מספרת כי בטקס האוסקר ה־6 היו מו¬עמדים לפרס הבמאי שני חבר׳ה בשם פרנק: פרנק קפרה (שאחר כך ביים את ״זה קרה לילה אחד״ ואת ״אלו חיים נפלאים״) ופרנק לויד רייט, שביים את הסרט הזוכה באותה השנה.

לאחר שהמנחה וויל רוג׳רס הפליג בשבחו של הבמאי הזוכה, אמר: ״בוא תיקח את זה, פרנק״. קפרה הנרגש כבר היה בחצי הדרך לבמה עד שהבחין שבעצם לויד הוא הפרנק הזוכה. לאחר מכן תיאר קפרה את הרגע כ״ההליכה הארוכה בחיי״.

טום הנקס מוציא בטעות את המורה שלו מהארון (1994)
בשיא בהלת ^HIV בארה״ב, זכה טום הנקס באוסקר הראשון שלו על דמות ההומוסקסואל חולה האיידס שגי־ לם בסרט ״פילדלפיה״. במהלך נאומו אמר הנקס שלא היה ניצב בפני חברי האקדמיה הנרגשים לולא המורה שלו לדרמה בתיכון, ראולי פרנסוורת׳, שאותו הגדיר כ״אחד ההומואים האמריקאים המשובחים ביותר שאני מכיר״.

הבעיה: אותו מורה, שהנקס נקב מפורשות בשמו, היה באותו זמן עמוק בארון. החשיפה שלא מרצון יצרה מהומה לא קטנה בעיר מגוריו של פרנסוורת׳, ובשיאה החליט המורה בפנסיה לזרום עם החשיפה והצטרף לארגון למען זכויות הגאים.
איש עירום רץ לאורך הבמה (1974)
תארו לכם את תגובת הקהל ואת תגובתו של מנחה הטקס, השחקן הבריטי דיוויד ניבן, כאשר תוך כדי הגשה בטקס האוסקר ה־46 הופיע מאחוריו אדם עירום כביום היוולדו וחצה את הבמה בריצה קלה. ניבן הנבוך חייך שנייה ואמר: ״האין זה מפליא שככל הנראה הפעם היחי¬דה שהאיש הזה יגרור גל צחוק תהיה כאשר הוא יחצה את הבמה בעירום ויראה לעולם את ׳קוצר היריעה׳ שלו?״ אגב, המתפשט היה הצלם הפרובוקטיבי רוברט אופל, שהסתנן לטקס במסווה של עיתונאי.
 

מליסה ליאו אומרת "פאק" באמצע הנאום (2011)
עד כמה שארה״ב שמרנית וצדקנית, קשה להאמין שעושים שם עניין ממילים גסות גם בעשור הנוכחי, אבל מעשה שהיה כך היה. לפני ארבע שנים בדיוק זכתה מלי־ סה ליאו, שחקנית אופי אלמונית יחסית עד אז, בקטגו¬ריית שחקנית המשנה על הופעתה בסרט "פייטר". אחרי שהודתה לבעלה, לבנות ולצוות השחקנים, פתאום נע־ תקו המילים מפיה, והיא בהתה בקהל ובאורות הנוצצים והודתה בפני כולם כמה היא מתרגשת. "כשראיתי את קייט וינסלט זוכה בפרס לפני שנתיים, זה היה נראה כל כך פאקינג קל", היא פלטה לפתע - וכל הקהל הגיב בקריאת תדהמה.

מייקל מור תוקף את הנשיא בוש (2003)

טקס האוסקר ה־75, שנערך ב־23 במרץ 2003, הת­קיים בעיתוי נפיץ מבחינת הוליווד הליברלית לרוב: שלושה ימים בלבד אחרי תחילת הפלישה הצבאית של ארה״ב ובעלות בריתה לעיראק של סדאם חוסיין.

הקו­לנוען מייקל מור, שמעולם לא היה ידוע כאדם מעודן במיוחד, ניצל את נאום הזכייה שלו על סרטו הדוקומנטרי "באולינג לקולומביין" כדי להקניט את הנשיא דאז ג׳ורג׳ בוש, וכינה אותו "נשיא פיקטיבי ששלח אותנו למלחמה מסיבות פיקטיביות". כשלצדו המועמדים הנו־ ספים בקטגוריה, קרא בקול "אנחנו נגד המלחמה הזו, מר בוש. תתבייש לך! תתבייש לך!", באחד הרגעים הידועים לשמצה עד היום.

מרלון ברנדו שולח אינדיאנית במקומו (1973)
הופעתו של מרלון ברנדו כדון קורליאונה בסרט הרא־ שון בסדרת "הסנדק" כבר מזמן נרשמה כאירוע קולנו־ עי מיתולוגי. אך בשנה שבה היה אמור להתייצב לקבלת האוסקר על משחקו, החליט ברנדו במפגיע שלא לעלות על הבמה, ובכך פתח את הדלת לסיטואציה מדוברת לא פחות.

למעשה, ברנדו לא הגיע כלל לטקס ושלח במקו־ מו את סאצ׳ין ליטל־פת׳ר, פעילת זכויות אדם אינדיאנית שעלתה לבמה בתלבושת מסורתית של שבט האפאצ׳י. ליטל־פת׳ר הביעה בשם ברנדו את מחאתו על יחסה של הוליווד לילידים האמריקאים וסירבה לקחת את הפסלון.

רוברטו בניני מתחרפן בעלייה לבמה (1999)
בטקס האוסקר ה־71 זכה רוברטו בניני בפרס השחקן הטוב ביותר על הופעתו בסרט "החיים יפים". כיוון שרוב זוכי קטגוריות המשחק הם בריטים או אמריקאים, ונ־ דיר שאיטלקי כמותו יזכה, בניני הפגין התלהבות יתרה בדרכו לקבלת הפרס. בהתרגשות ניכרת, הוא טיפס על הכיסאות (וכמעט הוריד כמה ראשים בדרך), הניף את ידיו בהתלהבות באוויר, קפץ במעלה המדרגות ולקול תשואות רמות קרא "גרציה! גרציה!". בזמנו הוליווד חשבה שזה משעשע. שנים אחר כך, כשטום קרוז קפץ על הספה אצל אופרה וינפרי, כולם תייגו אותו כמשוגע.