הסרט "בירדמן" הוא הזוכה הגדול של טקס האוסקר ה-87 שנערך הלילה (שני) בלוס אנג'לס. בפרס המרכזי של הסרט הטוב ביותר, שהשנה היה ללא פייבוריט ברור, גבר סרטו של הבמאי אלחנדרו גונזלס איניאריטו, שגם זכה בפרס הבמאי הטוב ביותר, על סרטים כמו "וויפלאש", "התאוריה של הכל" ו"התבגרות", שנשאר המאוכזב הגדול של הטקס למרות ציפיות לר קטנות שייקח את הפרס בגדול.  "בירדמן" לקח גם את פרס התסריט המקורי הטוב ביותר.  

בפרס השחקן הטוב ביותר  נרשמה הפתעה לא קטנה כאשר אדי רדמיין זכה בפרס על  על תפקידו כסטיבן הוקינג בסרט "התאוריה של הכל". רדמיין ריגש  בנאום הזכייה כשאמר: "אני לא יכול לבטא איך אני מרגיש עכשיו. אני מודע לכך שאני אדם בר מזל. האוסקר הזה שייך לכל האנשים מסביב לעולם שנאבקים ב-ALS (ניוון שרירים). הוא שייך למשפחה יוצאת דופן: סטיבן, ג'יין, ג'ונתן והילדים למשפחת הוקינג. אני מבטיח לכם שאשמור עליו, אלטש אותו ואבריק אותו". 

פרס השחקנית הטובה ביותר הלך כצפוי לג'וליאן מור, על משחקה כחולת אלצהיימר בסרט "עדיין אליס". מי שהעניק לה את הפרס היה השחקן מתיו מקונהי. 

 הפרס על שחקן המשנה הטוב ביותר הוענק על ידי לופיטה ניונגו שציטטה משפט של הקומיקאי האגדי, רובין ויליאמס, שהלך לא מזמן לעולמו. בין המועמדים היו אדוארד נורטון, אית'ן הוק ורוברט דובאל , אך  ג'יי. קיי. סימונס גרף את הפרס על משחקו בסרט "וויפלאש", והודה לאשתו ולילדיו.


ניקול קידמן וצ'יווטל אגיופור הגישו יחדיו את פרס הסרט הזר הטוב ביותר לסרט הפולני עטור השבחים "אידה", שגבר  בין היתר על  "לוויתן" ו"טימבקטו",  אכזבה לנציג הישראלי של התחרות,  הסרט "איה", נרשמה כאשר בהתאם לתחזיות,  זכה הסרט הבריטי "שיחת הטלפון" בפרס הסרט הקצר.  

מנחה בתחתונים בלבד
 בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר היו מועמדות בין היתר, לורה דרן על הסרט "הולכת רחוק", קירה נייטלי שהשתתפה ב"משחק החיקוי" ואמה סטון על השתתפותה בסרט "בירדמן". מי שקטפה את הפרס היא פטרישה ארקט על משחקה בסרט "התבגרות"
 

גם השנה כמו בכל טקס אוסקר, הסרטים הם רק תירוץ לדבר האמיתי: השמלות, השטיח האדום, התכשיטים הנוצצים והרגעים השערורייתים. ניל פטריק האריס, מנחה הטקס, הדהים את הקהל כשעלה על הבמה בתחתונים בלבד ואמר כי "משחק זו אומנות נאצלת".

 נשאר בתחתונים. ניל פטריק האריס על במת האוסקר. צילום: רויטרס

על השטיח האדום צעדו ונצצו, דקוטה ג'ונסון שהגיעה יחד עם אמה, מלאני גריפית'. לופיטה ניונגו בשמלה של קלווין קליין שכל כולה פנינים וג'וליאן מור, המועמדת לפרס השחקנית הטובה ביותר זהרה בשמלה של שאנל. אדריאן ברודי גיוון בחליפה לבנה שבלטה בין כל לובשי הטוקסידו השחור והזמר אדם לוין, שניצל את השטיח האדום כדי להתפעם מיופיה של אשתו, הדוגמנית בהאטי פרינסלו. ליידי גאגא בלטה גם היא על השטיח, עם כפפות תואמות בצבע אדום.

ליידי גאגא עושה ג'ולי אנדרוז

רגע מרגש בטקס היה כאשר ליידי גאגא הופיעה בשמלה לבנה ובלוק קלאסי ופצחה במחרוזת משירי הסרט הקלאסי ועטור האוסקרים "צלילי המוסיקה" מ-1965. לרגל ציון 50 שנה ליציאת הסרט הוקרנו רגעים בולטים ממנו, ואחר כך עלתה לבמה גם הכוכבת שלו השחקנית ג'ולי אנדרוז, שסיפרה כמה היא הייתה "בחורה עם מזל" להשתתף בסרט. 
רשימת הזוכים בטקס האוסקר ה-87:

הסרט: "בירדמן"
הבמאי: אלחנדרו גונסאלס אינייריטו, "בירדמן"
השחקן: אדי רדמיין, "התיאוריה של הכל"
השחקנית: ג'וליאן מור, "עדיין אליס"
שחקן המשנה: ג'יי.קיי סימונס, "וויפלאש"
שחקנית המשנה: פטרישיה ארקט, "התבגרות"
 
הסרט הזר: "אידה" (פולין)
הסרט הדוקומטרי: "Citizenfour"
הסרט הקצר: "The Phone Call"
סרט האנימציה: "שישה גיבורים"
סרט האנימציה הקצר: "Feast"
הסרט הדוקומנטרי הקצר: "Crisis Hotline: Veterans Press 1"
  
התסריט המקורי: אלחנדרו גונזלס אינייריטו, ניקולס ג'יאקובונה, אלכסנדר דינלאריס וארמנדו בו, "בירדמן"
התסריט המעובד: גרהאם מור, "משחקי החיקוי"
הצילום: עמנואל לובצקי, "בירדמן"
העריכה: טום קרוס, "וויפלאש"
האפקטים: פול פרנקלין, אנדרו לוקלי, איאן האנטר וסקוט פישר, "בין כוכבים"
עריכת סאונד: אלן רוברט מארי ובוב אוסמן, "צלף אמריקני"
מיקס סאונד: קרייג מאן, בן ווילקינס, ותומאס קרלי, "וויפלאש"
הפסקול: אלכסנדר דספלה, "מלון גרנד בודפשט"
השיר: "Glory", ג'ון לג'נד וקומון, מתוך "סלמה"
עיצוב תפאורה: אדם סטוקהאוזן ואנה פינוק, "מלון גרנד בודפשט"
עיצוב תלבושות: מילנה קנונרו, "מלון גרנד בודפשט"
איפור ועיצוב שיער: פרנסס האנון ומארק קולייר, "מלון גרנד בודפשט"