על התחרות הראשית בקאן הומטרו השנה חמישה מתמודדים מתוצרת צרפת. לאחר הפלופ של ״מלך שלי״ שביימה מייווין, בא אמש תורו של הצרפתי השני -״ערכו של אדם״, שכתב וביים סטפן בריזה. הפעם מדובר בהפתעה חיובית, שמגיעה מכיוונו של קולנוען לא ממש מוכר מחוץ לגבולות צרפת.
בריזה, ש״ערכו של אדם״ הוא סרטו העלילתי השישי כבמאי, עיצב תמונה חברתית המושפעת מהמיתון הכלכלי שעובר על מדינות האיחוד האירופי. במרכז העלילה ניצב וינסן לינדון המצוין המגלם גבר המובטל זה 15 חודשים, שנאלץ לקבל על עצמו עבודה כמאבטח בחנות כל־בו. במסגרת עבודתו הוא עוסק בעיקר בציד של לקוחות הגונבים מהחנות ובלכידת קופאיות דלות הכנסה שמרמות את הנהלת החנות בעשותן שימושים חוזרים בקופונים להנחה.
בסדרה של סצנות ארוכות, המצולמות על ידי מסרטה המוחזקת ביד, סרטו של בריזה משכיל לחשוף את עלבונו של המועסק בעולם המערבי, הנתון לשרירות חוקי המשחק של השוק החופשי והכפוף לרעיון שאדם לאדם זאב. בריזה, המתגלה כהומוניסט בנוסח הבמאים המוכרים יותר ממנו - רובר גדיגיאן ולורן קאנטה, נוסק למבע צלול של אמפתיה אנושית בסצנת הסיום, שבה מוכיח גיבורו כי מוטב האדם על פני הקפיטליסט הדורסני.

שונה לגמרי הוא ״מרעיש יותר מפצצות״, סרטו האמריקאי הראשון של יואכים טריר הנורווגי. טריר, שעבודותיו הקודמות (״חזרה מתמדת״, ״אוסלו, 31 באוגוסט״) הציגו תמונת עולם עגומה של סקנדינבים מוכי דיכאון, מעתיק את העקה הנפשית אל משפחה מלונג איילנד, המתמודדת עם אובדנה של אם המשפחה (איזבל הופר) שנהרגה שנתיים קודם לכן. גבריאל בירן בתפקיד האלמן וג׳סי אייזנברג כבנו הבכור נותנים עבודת משחק יעילה בניסיונם לחסוך מהבן הצעיר (בגילומו של הנער דאווין דרואיד) את המידע על נסיבות הסתלקותה של האם. השילוב בין מלודרמה משפחתית גדושת סודות לבין דרמת התבגרות מכאיבה אינו עולה בטוב ככל שהדברים נוגעים לאופן בנייתו של התסריט המסובך. מצד שני, טריר מוכיח שהוא במאי מיומן ביותר היודע להעמיד סצנה לא רק בארץ מוצאו ובשפתה, אלא גם בהקשרים אמריקאיים.
ועוד: אפיצ׳אטפונג ויירסטהאקול ממשיך בשלו. התאילנדי שהדהים לפני חמש שנים כשגרף סרטו "הדוד בונמה זוכר את גלגולו הקודם״ את פרס דקל הזהב, נחת הפעם בקאן עם ״בית קברות מפואר״. שוב סרט ממולמל, אינסופי באורכו, על אודות אנשימהמצויים בעיקר במצב של שינה היפנוטית. מיסטי, ניו־אייג׳י, בודהיסטי ועוד כמה טרנדים עכשוויים שהופכים את הבמאי המשעמם הזה לאורח מבוקש בפסטיבלי קולנוע.