1965־1977

כריסטה ברוק קמיל שילדס נולדה בניו יורק, למנהל חברת קוסמטיקה בשם פרנק שילדס ולשחקנית טרי שילדס. ברוק נפתיעה בהריון לא מתוכנן, ומשפחתו של פרנק שילמה לאמה סכום כסף לא ידוע, כדי שתבצע הפלה, אבל היא פשוט לקחה את הכסף ולא כיבדה את ההסכם.

מאוחר יותר פרנק התחתן עם טרי, אבל הם התגרשו במהרה. כשברוק הייתה בת חמישה ימים, אמה הכריזה שהיא "התינוקת היפה בעולם" ושהיא מתכוונת לעזור לה לפתח קריירה בשואו ביזנס. כבר בגיל 11 חודשים ברוק הוצבה מול המצלמות, וכיכבה בפרסומת לסבון הרחצה Ivory snow. בילדותה נשלחה לשיעורי משחק, ריקוד ונגינה על פסנתר, ובמקביל פיתחה קריירה כילדה־דוגמנית מצליחה.
1978־1983 

שילדס בת ה־12 נבחרת לככב בסרט Pretty Baby, שבו היא מגלמת זונה, כולל סצנת עירום שזעזעה רבים והוסרה מרוב העותקים של הסרט. אבל למרות התגובות הקשות, שילדס לא מתחרטת שהסכימה לתפקיד הזה. בראיון ב־2005 אמרה: "לא היה בזה שום דבר מתהולל או מטונף, גם לא באופן שבו הסיפור סופר. אני לא חושבת שמישהו מאיתנו פקפק בזה, ואני עדיין לא מפקפקת בזה". 
 
שנתיים מאוחר יותר היא מקבלת את התפקיד הראשי והשערורייתי לא פחות בסרט "הלגונה הכחולה", שכולל סצנות עירום וסקס. באותה השנה היא הופכת לדוגמנית הצעירה ביותר שמככבת על השער של "ווג", ועומדת במרכז הקמפיין החדש לג'ינסים של קלווין קליין, עם השורה המפורסמת והפרובוקטיבית: "רוצים לדעת מה עומד ביני לבין הקלווינס שלי? שום דבר". 
 
בתחילת שנות ה־80 שילדס נחשבת לפנים המוכרות בעולם. מגזין "טיים" מפרסם ששווי יום העבודה שלה הוא 10,000 דולר. באותה שנה פורצת שערורייה כשהצלם גארי גרוס מתכוון לפרסם בספר חדש תמונות עירום של שילדס. הסיפור נגמר בבית משפט. 
 

ברוק שילדס בילדותה

 
ב־83' שילדס בת ה־18 נרשמת ללימודי ספרות צרפתית באוניברסיטת פרינסטון היוקרתית. רבים חושבים שהיא סתם סלבריטי שנהנית מהקלות, אבל הציונים המעולים שלה משתיקים את כולם. 
1984־1992
לטקס פרסי המוזיקה האמריקאית בשנת 1984 מגיעה שילדס כבת לוויה של הכוכב הגדול בעולם מייקל ג'קסון, יחד עם עמנואל לואיס. השלישייה מגיעה גם לטקס פרסי הגראמי של אותה השנה. העולם בטוח ששילדס וג'קסון זוג, וג'קסון טוען באוטוביוגרפיה שלו Moonwalk שהוא אכן היה מעורב רומנטית עם שילדס (וגם טוען כך עשור אחר כך, בראיון לאופרה וינפרי). שילדס, שנאמה בטקס האשכבה של ג'קסון ב־2009, טענה אז וגם היום שהם היו בסך הכל חברים. 
 
ב־1985 שילדס מודה באוטוביוגרפיה שלה On Your Own שלמרות סצנות הסקס והעירום והתיוג שלה כאייקון סקס, היא בכלל בתולה. היא נשארה כזו עד שמלאו לה 22, ובראיונות מאוחרים יותר אמרה שזה כנראה היה קורה קודם לכן אם היה לה ביטחון עצמי גבוה יותר. 
1993־1995
הקריירה של שילדס סובלת מרצף של תפקידים בסרטים לא מוצלחים, אבל חיי האהבה שלה פורחים: אחרי שמועות על רומנים עם ליאם ניסן, ג'ון אף קנדי ג'ונייר, ג'ון טרבולטה, אלבר נסיך מונקו ואפילו ג'ורג' מייקל, היא מתחילה לצאת עם הטניסאי המפורסם אנדרה אגאסי, שבהתחלה שמו נקשר עם ברברה סטרייסנד. שילדס ואגאסי מתחתנים ב־1997, אבל הנישואים מחזיקים שנתיים בלבד.
1996־2000 
שילדס מקבלת תפקיד אורח קטן בסדרת הלהיט "חברים", וקרוב ל־53 מיליון אנשים נצמדים למסך כדי לראות אותה מגלמת את המעריצה האובססיבית של ג'ואי טריביאני (מאט לה בלאנק). עד היום הפרק הזה נחשב לפרק שזכה לנתוני הצפייה הגבוהים ביותר של הסדרה.


שילדס בהופעת האורח הזכורה לטובה בסדרה "חברים". צילום: צילום מסך

כך נפתחת הקריירה הטלוויזיונית של שילדס, והיא מקבלת תפקיד ראשי בסדרה Suddenly Susan, ששודרה במשך ארבע שנים וזיכתה את שילדס בשתי מועמדויות לפרס גלובוס הזהב. 

חתונתה עם אגאסי ב־97' זוכה לסיקור נרחב בצהובונים ומגיעה לשער של מגזין "פיפל" (שעליו התנוססה שילדס פעמים רבות לאורך השנים). השניים נפרדים שנתיים לאחר מכן, ושילדס מתחילה לצאת עם כותב הטלוויזיה כריס הנצ'י. השניים מתחתנים בשנת 2001. 
2001־2005 
את תחילת שנות האלפיים מבלה שילדס בתפקידי אורח קטנים בסדרות כמו "מופע שנות ה־70", בתפקיד אמה של דונה, "ניפ טאק", "האנה מונטנה" ו"שני גברים וחצי". בכולן היא ממשיכה באותו קו קומי שהולם אותה מאוד, אבל ב־2003 מתברר שהחיים שלה הרבה פחות קומיים. שילדס הופכת לאמא בפעם הראשונה כשהיא יולדת את בתה רוואן פרנסיס, וסובלת מדיכאון לאחר לידה. 
 
2005 היא שנה גדולה עבור שילדס: היא מקבלת תפקיד בברוודיי במחזמר Wonderful Town, שזוכה לביקורות נלהבות, וממשיכה משם לתיאטרון ווסט אנד בלונדון, למחזמר "שיקגו". במקביל היא מוציאה לאור את הספרWrites Down Came The Rain: My Journey Through Postpartum Depression, ובו היא מדברת על הדיכאון לאחר לידה שממנו סבלה בעקבות הלידה הטראומתית של בתה ומותו של אביה שלוש שבועות לפני הלידה, אז התמודדה עם מחשבות אובדניות וחוסר יכולת לטפל בבתה.

באותה שנה הגיעה לדבר על הנושא גם בתוכנית של אופרה וינפרי, והתראיינה למגזינים רבים והודתה שנעזרה בנוגדי דיכאון כדי להתגבר על המצב. חסיד הסיינטולוגיה טום קרוז גינה אותה על השימוש בכדורים פסיכיאטריים, וריב ציבורי מתוקשר להחריד נפצח בין השניים. שילדס אמרה שקרוז צריך "לדבוק במלחמות בחייזרים" ו"לתת לאמהות להחליט איך להתמודד עם דיכאון אחרי לידה". בהמשך קרוז התנצל, והיא קיבלה את ההתנצלות. 
2006־2008
בשנת 2006 ילדה שילדס את בתה השנייה, גריר המונד, ולשמחתה הפעם לא תקף אותה דיכאון אחרי לידה. ב־2008 היא מקבלת את התפקיד הראשי בסדרה "ליפסטיק ג'ונגל" של רשת NBC, המבוסס על ספר שכתבה קנדס בונשל, מחברת "סקס והעיר הגדולה". שילדס מגלמת מפיקת קולנוע שמנסה לג'נגל בין קריירה מלחיצה לבין גידול ילדים והרבה בגדים יפים. הסדרה הצליחה, אבל בוטלה כעבור שנה, אחרי שתי עונות בלבד. 
2009־2015 
את השנים האחרונות מעבירה שילדס בצילום סרטים לא ממש מדוברים ובהופעות טלוויזיוניות אקראיות, בסדרות כמו "מקום טוב באמצע", "נשות קבע", "מייקל" (התוכנית של מייקל ג'יי פוקס) ועוד. בשנת 2012 אמה טרי הולכת לעולמה, אחרי מאבק של שנים במחלת הדימנציה. בשבוע שעבר הוזמנה שילדס לשאת נאום בפני בוגרי מכללת עיצוב האופנה הניו יורקית FIT, ולא מזמן, בראיון למגזין "פיפל", סיפרה שלקראת גיל 50 היא מרגישה, לראשונה בחייה, מאושרת ושלווה באמת.