בגיל 67 מנסה מושל קליפורניה לשעבר ארנולד שוורצנגר להחיות את קריירת הקולנוע שלו, שאותה נטש כשהתמסר לפוליטיקה. בעיקרון, זה לא גיל כל כך טוב לחזור לאקשן, אבל שוורצנגר ידוע בכך שכל מה שהוא רוצה הוא משיג, עובדה שניתן לייחס לרצון הברזל שלו, שאותו קיבל, לטענתו, בזכות חינוך קשוח וילדות לא קלה באוסטריה, שהם הורים ומורים לא היססו להכות ילדים, וטיפולי שיניים נעשו ללא הרדמה.

אין ספק ששוורצנגר הוא המהגר המצליח ביותר בכל הזמנים. בגיל 10 הוא ידע שיום אחד הוא יעבור לאמריקה, ובגיל 21 כבר זכה בתואר "מר עולם" וחי חיי מותרות בלוס אנג'לס. משם הדרך להפוך לכוכב קולנוע, לזכות בפרס גלובוס הזהב (על תפקידו בסרט "מועדון השרירים" מ-76'), להתחתן עם בת משפחת קנדי ולחדור לפוליטיקה האמריקאית הייתה קצרה.
עתה, משסיים לנהל את קליפורניה, הוא רוצה שוב לככב בהוליווד, וכדי לעשות זאת הוא נכנס שוב לנעליה המאובקות של הדמות האיקונית ביותר שלו – הטרמינייטור.

"הסרט הרביעי מחורבן"
ב-1984, שנתיים אחרי שתפקידו ב"קונאן הברברי" הפך את השרירן האוסטרי לכוכב קולנוע באמריקה, לוהק ארנולד שוורצנגר לתפקיד הראשי בסרט המד"ב-פעולה "שליחות קטלנית" של ג'יימס קמרון, שהיה אז במאי צעיר בתחילת דרכו. 
כך הפך שוורצנגר ל"מחסל" – סייבורג המורכב משלד מתכתי, שב-2029 נשלח על ידי המכונות שהשתלטו על העולם אחרי מלחמה גרעינית, בחזרה לשנת 1984 כדי לחסל את שרה קונור (לינדה המילטון) ולמנוע את לידתו של ג'ון קונור, העתיד להנהיג את התקוממות בני האדם על המכונות. כעבור שבע שנים יצא הסרט "שליחות קטלנית 2: יום הדין".
שוורצנגר, שהספיק גם לגלם את התאום של דני דה-ויטו, כבר היה כוכב כל כך גדול, עד שלא יכול היה להמשיך לשחק את הרע בסרטים, וכך הפך "המחסל" לטוב. או יותר נכון, הפעם תוכנת הרובות להיות בצד של הטובים ולהגן על ג'ון קונור (אדוארד פורלונג). 
בפעם השנייה קיבל שוורצנגר 15 מיליון דולר על תפקידו, והיות שהוא אמר בסך הכל 700 מילה לאורך כל הסרט, כל מילה שלו עלתה למפיקי הסרט 21,429 דולר. המשפט "אסטה לה ויסטה, בייבי" לבדו עלה 85,716 דולר. אבל אין מה לומר, זה היה שווה. בזכות ארני ובזכות החידושים המרשימים בתחום האפקטים המיוחדים, "שליחות קטלנית 2" פתח את הניינטיז בבום גדול.
הסרט הפך להצלחה הקופתית ביותר של שנת 1991; גרף ארבעה פרסי אוסקר (עבור סאונד, עריכת סאונד, איפור ואפקטים ויזואליים); הפך את ג'יימס קמרון לבמאי הענק, שעתיד לשבור שיאים קופתיים עם "טיטאניק" ו"אוווטאר", והקפיץ את שוורצנגר לעולם כוכבי-העל.
ב-2003, אחרי "שקרים אמיתיים" (שעתיד לתרום כותרת הולמת ללא מעט כתבות על ההסתבכויות המוסריות של הכוכב החרמן), "באטמן ורובין", "היום השישי" ועוד, חזר שוורצנגר ל"שליחות קטלנית 3: עלייתן של המכונות". בהתחלה הוא לא רצה להשתתף בסרט אם ג'יימס קמרון לא יביים אותו, כמו את שני קודמיו, אך צ'ק של 30 מיליון דולר שכנע אותו לעבוד גם עם הבמאי ג'ונתן מוסטאו. 
"שליחות קטלנית 3" לא התקרב להצלחה או להערכה של שני קודמיו, וסדרת הטלוויזיה "טרמינייטור" שהופקה ב-2008 ירדה אחרי שתי עונות בלבד. "שליחות קטלנית 4: התעוררות", בכיכובו של כריסטיאן בייל בתפקיד ג'ון קונור, כבר צולם ללא שוורצנגר בכלל. מבקר הקולנוע האמריקאי רוג'ר איברט אמר שהסרט כל כך מלא בסצינות אקשן, שיש תחושה שזה "כמו משחק וידיאו שאתה לא משחק בו". 
שוורצנגר לא יכול שלא להסכים. לאחרונה אמר בתוכנית "גוד מורנינג, אמריקה", שהוא שמח שלא השתתף בסרט הרביעי. "תודה לאל, הוא היה מחורבן", הביע את דעתו. מה שכן, שוורצנגר מסרב לומר איזה מהסרטים בסדרה הכי טוב לדעתו. "אני לא ממש יכול לומר", ענה בדיפלומטיות כשנדרש לסוגיה. "אני חושב שלכל אחד משלושת הסרטים שהשתתפתי בהם היה אופי משלו ועלילה מעניינת".
ואחרי שני סרטי "שליחות קטלנית: מצוינים, אחד ככה-ככה, אחד גרוע וסדרת טלוויזיה כושלת, יש מי שנחוש להחזיר את הזיכיון הנושן לחיים. ואת זה אי אפשר כמובן לעשות בלי קאמבק של שוורצנגר. "תמיד אמרתי שאעשה עוד 'שליחות קטלנית' אם הסיפור יהיה מצוין, וממש נהניתי מהסיפור הזה כשקראתי אותו", סיפר שוורצנגר על הסרט החדש. "אני חושב שהאנשים המעורבים גרמו לי להרגיש שזה יהיה סרט טוב, ושהם הולכים עד הסוף עם הפרויקט".
"זה לא רק 'בואו ננצל את הזיכיון הזה ונעשה כסף מהסרטים המעולים שעשינו בעבר'. הם ממש לקחו את זה ברצינות".
מחשב מסלול מחדש
2015 מלאה בתחיות של זיכיונות קולנועיים ענקיים מהעבר. לצד הסרט הרביעי בסדרת "פארק היורה" והסרט השביעי של "מלחמת הכוכבים", מגיע גם הסרט החמישי בסדרת "שליחות קטלנית", העונה לשם "שליחות קטלנית: ג'נסיס", ויהיה הראשון בסדרה שייצא בתלת ממד. קל להיות סקפטיים. 
אחרי שני סרטים לא הכי מוצלחים, ולאור העובדה שהסרט החדש אמור להוות מעין אתחול מחדש של העלילה, שיפתח טרילוגיה חדשה (עובדה שכמובן לא מוצאת חן בעיני מעריצי שני הסרטים המקוריים), "שליחות קטלנית: ג'נסיס" צריך באמת להצדיק את קיומו, וזה לא הולך להיות קל.
וכדי להרגיע את המעריצים המודאגים, אמר במאי "ג'נסיס", אלן טיילור ("תור: העולם אפל"), ששני הסרטים הראשונים והאהובים בסדרה שימשו לו "מצפן, השראה ומדריך" לעבודה על הסרט החדש. שוורצנגר מצדו רגוע, שלא לומר נלהב: "זה היה מעולה, כי כל הצוות ממש בקטע של ללכת על זה בגדול", סיפר בתום הצילומים. "זה כיף להשתתף בסרט כזה".
"האולפנים מאוד נלהבים מ'שליחות קטלנית' החדש. המפיקים והבמאי מאוד מוכשרים ובעלי חזון מדהים, הכל מאוד גדול ומלהיב. זאת הייתה חוויה אדירה". עד כדי כך מלהיבה שארנולד אפילו חתם כבר על השתתפות בסרט השישי בסדרה, ועל הדרך גם הקליט הוראות ניווט וכמה בדיחות סטייל "אסטה לה ויסטה, בייבי" לאפליקציית הניווט ווייז, כדי לקדם את הסרט.
"ב-1984 כשיצרנו את 'שליחות קטלנית' הראשון, עסקנו בעולם שנשלט בידי המכונות", אמר שוורצנגר ל-USA Today". "אז זה היה מדע בדיוני. היום המכונות אומרות לך לאן לנסוע".
ב"שליחות קטלנית: ג'נסיס" שוורצנגר המזדקן חוזר להגן על שרה קונור הצעירה, שאותה מגלמת אמיליה קלארק, המוכרת כדאינריז מ"משחקי הכס", ועל בנה ג'ון, שלנעליו נכנס הפעם ג'ייסון קלארק האוסטרלי. את קייל רייס מגלם ג'יי קורטני, השחקן האוסטרלי שגילם את בנו של ברוס וויליס ב"מת לחיות ביום טוב". בגדול, שחקנים צעירים וחתיכים יותר נכנסים לנעליהן של הדמויות המוכרות מהסרטים הקודמים, ורק ארני נשאר ארני. 
"אני מרגיש כאילו עשיתי את זה כל חיי, יש בי תשוקה גדולה לדמות הזו", ענה שוורצנגר כשנשאל איך זה להיכנס שוב לנעליו של המחסל, שללא ספק מזוהה איתו יותר מכל דמות אחרת שגילם בקריירה קולנועית של 45 שנה ברוטו. "אני חושב שזאת דמות אדירה ומעניינת מאוד". אני חושב שזה סיפור אדיר, כל הקונספט שקמרון הגה בתחילת שנות ה-80, יצירת עולם שבו המכונות משתלטות ונוצרת מציאות שאנשים לא היו יכולים אפילו לדמיין באותם ימים". 
היום, לעומת זאת, נראה שבינה מלאכותית והרעיון של סינגולריות טכנולוגית ממשיים ורלוונטיים מתמיד, ובזה כמובן יתמקד הסרט החדש.
"שליחות קטלנית: ג'נסיס" שעולה אצלנו בחמישי הקרוב, אמור לקמבק לא רק את המותג "שליחות קטלנית" אלא גם את שוורצנגר עצמו, שלא מצליח להתרומם מחדש מאז שחזר לעולם הקולנוע אחרי היעדרות ארוכה ומוצדקת. 
מ-2003 עד 2011, בזמן כהונתו כמושל קליפורניה, שם שוורצנגר את הקריירה הקולנועית שלו בהמתנה, מלבד כמה הופעות אורח קטנטנות פה ושם, ואז בינואר 2011, ימים ספורים אחרי שסיים את תפקידו כמושל, הודיע שוורצנגר שהוא כבר התחיל לקרוא תסריטים ובכוונתו לחזור לעולם הקולנוע. 
אחרי הופעת אורח ב"בלתי נשכחים" של סילבסטר סטאלון בתחילת העשור, ותפקיד גדול יותר בסרט השני בסדרה, הוא ניסה להתקמבק ככוכב אקשן נצחי מהסוג של סטאלון, ברוס וויליס או ליאם ניסן, אלא ש"עומד אחרון" מ-2013 – הסרט הראשון שכיכב בו זה עשור – נכשל בקופות. היו מי שהאמינו שהבעיה היא דור שלם של צעירים, שתוהה למה המושל של קליפורניה מככב בסרט. כנראה שיש בזה משהו, שכן גם הסרטים הבאים בהם כיכב, "תוכנית בריחה" ו"חבלה", אכזבו בקופות. 
אחרי שלושה כישלונות רצופים, לא פלא ש"שליחות קטלנית" החדש מחזיק משקל כה הרה גורל בנוגע להמשך הקריירה הקולנועית של שוורצנגר.
הפילגש, הילד וסידורי הגירושים
להיעדרות הארוכה שלו ממסך הקולנוע ולניסיונות הקאמבק הכושלים מהזמן האחרון, צריך להוסיף גם את פרשת הילד מחוץ לנישואים, שגם היא לא הוסיפה לפופולריות שלו. במאי 2011 הודיעו שוורצנגר ואשתו, שדרנית הטלוויזיה, הסופר והאקטיביסטית מריה שרייבר, אחייניתו של נשיא ארצות הברית המנוח ג'ון פ. קנדי, כי הם נפרדים לאחר 25 שנות נישואים. 
שוורצנגר ושרייבר נחשבו לאחד הזוגות היציבים ביותר בהוליווד, ונולדו להם ארבעה ילדים (בנם השחקן-דוגמן פטריק יצא עד לאחרונה עם מיילי סיירוס). כעבור כמה ימים חשף ה"לוס אנג'לס טיימס" כי הסיבה לפרידה הייתה רומן שניהל שוורצנגר עשר שנים קודם לכן עם עוזרת הבית של בני הזוג, וילד מחוץ לנישואים שנולד מהקשר. אחר כך נחשפה זהותה של הפילגש ופורסמו תמונותיה, והסתבר שהסיפור חמור ממה שהיה נדמה בהתחלה. 
הילד המשותף לא היה בן 1 אלא בן 14, מה שאומר שהעוזרת, מילדרד באנה, הייתה בהריון באותו זמן ששרייבר הייתה בהריון עם בנם הצעיר. למעשה, ג'וזף, בנו של שוורצנגר מהעוזרת, נולד פחות משבוע לפני שנולד בנו החוקי, כריסטופר. שרייבר הכירה את ג'וזף, שכן העוזרת עבדה בביתם כ-20 שנה, עד לפיצוץ הפרשה. היא פשוט לא תיארה לעצמה שהוא בנה של בעלה. שוורצנגר עצמו סיפר בתוכנית "60 דקות", שרק כשהילד הגיע לגיל 7 או 8 והתחיל להיות דומה לו, נפל לו האסימון.
הוא התנצל בפני משפחתו. "אחרי שעזבתי את משרד המושל סיפרתי לאשתי על האירוע שהתרחש לפני יותר מעשור", אמר. "אני מבין את רגשות הכעס והאכזבה של חברי ובני משפחתי. אין תירוצים, ואני לוקח את כל האחריות על הכאב שגרמתי. אני מתנצל בפני מריה, ילדי ומשפחתי. אני באמת מצטער". 
אבל אפשר רק לדמיין את גודל הפגיעה וההשפלה ששרייבר חוותה, בייחוד לנוכח העובדה שתמיד עמדה לצדו ותמכה בקריירה הפוליטית שלו, אף על פי שהוא רפובליקני, בעוד שהיא נצר למשפחת קנדי, המזוהה עם המפלגה הדמוקרטית. יתרה מזאת, שרייבר גם תמכה בו והגנה עליו, כשהוצג על ידי "לוס אנג'לס טיימס" כמטריד מינית סדרתי. באותה כתבה, שפורסמה כשהתמודד לתפקיד מושל קליפורניה בשנת 2003, סיפרו שש נשים שהטריד אותן מינית. 
בזמנו הכחיש שוורצנגר את המעשים, וטען שמניעיהן של הנשים שהתראיינו לכתבה היו פוליטיים כי הן ביקשו לסייע לדמוקרטים המתמודדים מולו. עם זאת, הודה שהתנהג בצורה לא הולמת כלפי נשים בעברו, הסביר שחשב כי מדובר במעשי שובבות תמימים והתנצל אם פגע כהן. ואף שמרבית המעשים שיוחסו לו התרחשו בתקופה שבה היה עם שרייבר, היא המשיכה להגן עליו ואפילו התראיינה לטובתו בתוכניתה של אופרה וינפרי.
ילד מחוץ לנישואים כבר היה סיפור מוגזם מדי, ושרייבר הגישה בקשה לגירושים. לאור העובדה שהונו של שוורצנגר מוערך ב-300 מיליון דולר, וזה של שרייבר ב-100 מיליון דולר, פשוט זה כנראה לא היה. הצהובונים אף דיווחו שלמרות מה שעשה, שוורצנגר גילה קמצנות כלפי אשתו וילדיו בכל הנוגע לפיצויים כספיים. והפרטים העסיסיים רק המשיכו להתגלות.
כמו, למשל, העובדה ששוורצנגר בגד בשרייבר גם עם השחקנית הדנית בריג'יט נילסן, אשתו לשעבר של סילבסטר סטאלון. נילסן פרסמה שניהלה רומן עם שוורצנגר באמצע שנות ה-80, כשצילמו ביחד את הסרט "סוניה האדומה", כלומר בזמן שהוא כבר היה עם שרייבר. השניים אומנם עוד לא היו נשואים, אך הם בהחלט ניהלו מערכת יחסים, ועל פי חלק מהעדויות הם אפילו כבר גרו יחד. 
נילסן טענה שהיא לא ידעה שזה רציני בין ארני למריה, ואילו שוורצנגר, שהודה בפרשה באוטוביוגרפיה שלו “Total Recall" (הנקראת על שם אחד מסרטיו המפורסמים, "זיכרון גורלי") שיצאה בסוף 2013, אמר שהרומן גרם לו להבין כמה הוא רוצה להתחתן עם שרייבר.
אבל גם אם חלק מהקהל שלו נטש אותו בעקבות הבגידות והגועל נפש אין ספק שפרק חדש בסאגת "שליחות קטלנית" הוא הדבר הכי טוב שיכול לקרות לשוורצנגר כרגע, כל עוד הסרט יוכיח את עצמו ויעמוד בסטנדרטים של שני הסרטים הראשונים. 
"אני יודע שאנחנו צריכים לעשות משהו יותר גדול מ'שליחות קטלנית 2'", ענה שוורצנגר כשנשאל אם הסרט החדש יכלול סצינת אקשן מרשימה, ואם היא יכולה להתעלות על סצינת האקשן האלמותית מהסרט השני. "הבמאי יודע את זה. המפיקים יודעים את זה. האולפנים יודעים את זה. אני חושב שכולם מתואמים, שמבחינת אפקטים מיוחדים, אנחנו צריכים להתעלות על הסרט השני, כי הוא כל כך הקדים את זמנו. אז זה הרעיון, להוציא סרט בבום גדול ולבדר קהלים בכל רחבי העולם".