מרינה שויף, עד לפני עשור נערת ערוץ אגו שהגישה תוכניות סקס פרובוקטיביות, היא היום, כמה פרוזאי, נשואה ואם לשלושה ילדים, ומככבת בפיצ׳ר ישראלי חדש, ״טוביאנסקי״, המגולל את קורותיו של סרן מאיר טוביאנסקי, מי שהואשם בריגול לטובת הערבים במלחמת הקוממיות, נשפט ונתלה. שויף מגלמת בסרט את אשתו.
שויף, שחוזרת למסך עם סרט ישראלי טעון ונפיץ בפוטנציה, מתרעמת על התואר ״חוזרת״. ״מי חוזר?״, היא מתרעמת. ״אני תמיד עסוקה בעשייה, בקולנוע ובתיאטרון, ופשוט לא עושה סנסציות כמו פעם״.
את חוזרת שוב למסך הגדול שכה אוהב אותך. מדובר במשהו דרמטי, או טבעי לחלוטין?

״דבר ראשון, לפני שנה שיחקתי בסרט 'סוף שבוע בגליל' של משה מזרחי. היו גם סרטים לפני ששיחקתי בהם. אני לא מרגישה שנעלמתי. אני עושה פחות טלוויזיה בשנים האחרונות, אבל מבחינת קולנוע אני כל הזמן עובדת״.
היית פעם סמל סקס?
״היו הרבה תפקידים של סקס אפיל, אבל עכשיו אני כבר בת 41, וכבר לא מקדמת סקס אפיל. למרבה האירוניה, דווקא הקריירה שלי היום הרבה יותר עשירה. אני כל הזמן משחקת בהצגות. בחודש התשיעי עוד עליתי לבמה. בשני הילדים הקודמים חזרתי כשהם היו בגיל חודשיים. אולי התפקידים שעשיתי לאחרונה היו פחות בפריים טיים, או פחות ממה שמביא התעסקות צהובה מתוכ־ ניות הסקס שהנחיתי עם אורי הוכמן״.
את מתגעגעת להתעסקות הזאת בך?
״כל ההתעסקות בי היא נושא ממש שולי. מעין אופיום להמונים. אף פעם לא חיבבתי את זה באופן אישי״.
אבל שיתפת עם זה פעולה?
״לא התנגדתי ולא שיתפתי פעולה. מעולם לא הייתי נינט טייב. לא חוויתי את זה כמשהו אגרסיבי, כך שאין לי למה להתגעגע, או לא להתגעגע. היום אני לא נמשכת לזה״.
סרט היסטורי־פוליטי כמו ״טוביאנסקי״ יכול לעשות לך אחלה של קאמבק.
״אני לא חושבת שמדובר בקאמבק. בשנה האחרונה, לדוגמה, השתתפתי בהצגה 'אוצר יקר' בבית ליסין. לפני כמה חודשים עלתה הצגה החדשה בתאטרון הסמטה, 'צ'יקו ומיקו', שעמי סמולרצ'יק כתב עם אורי הוכמן, שגם ביים אותה. מדובר בהצגה שכבר הפכה לקאלט בפרינג'״.
מה תעשי היום במסגרת יחסי הציבור, שלא עשית בזמנו?
״אני משתדלת, דרך היותי שחקנית, לקדם נושא שמאוד חשוב לי: הטרדות מיניות. אני משתתפת בפרויקט 'גבול' עם נטלי עטיה, דן תורג׳מן והדס מורנו. אנחנו מופיעים מול חברות גדולות, ומציגים להם את ההיבטים המשפטים של החוק למניעת הטרדה מינית, כדי להילחם בתופעה".
למה זה כל כך חשוב לך?
"כבר כילדה בת 16 נתקלתי בזה בכל מקום שפניתי אליו. עכשיו זה נהיה ההיי-לייט. חלק גדול מהאנשים לא יודעים מה נחשב להטרדה מינית. מה אסור ומה מותר לפי החוק. הגבולות לא ברורים. יש התנהגויות שעל פי חוק נחשבות להטרדות מיניות. אז כל אחד שבפעם הבאה צוחק, או מעביר יד, שיחשוב פעמיים, כי כשהדברים כתובים, זה יותר ברור. חשוב שכל ארגון ייתן לעובדים שלו מניפסט שיסביר להם מה הגבולות".
הייתה הטרדה שנצרבה בך כצלקת לכל החיים?
"אני מניחה שכל אחת מהן - וכולן ביחד - גרמו לצלקת. התחושה שלא נעים לך, שבא לך להיעלם. אני לא אומרת שיש לי טראומה או משהו כזה. אף אחד לא אנס אותי או משהו כזה, אבל זה שאת צריכה לעבור את ההשפלה שוב ושוב, ולהרגיש את הצורך הבהמי הזה של מישהו שכופה את עצמו עלייך".
יחד עם זאת לא התנגדת להיות נערת אגו?
"כי סקס חופשי, בעיני, זה דבר מבדר. צריך ליהנות מזה, ולדבר על זה. אבל הטרדות מיניות זה משהו אחר. זה לא סקס".
את חושבת שחסרה היום בטלוויזיה תוכנית סקס ראויה?
"למה לא? יש ים תוכניות על אוכל, תוכניות שירה, לידות, ודברים אחרים. סקס, בעיני, זה דבר מבורך ורצוי".