בסוף השבוע האחרון עלה לבתי הקולנוע שלנו סרט חדש בכיכובה של כריסטינה אפלגייט, "חופשה בהפרעה" שמו, שמצטרף לסדרה ארוכה של קומדיות אהובות מאותה סדרה. 



"חופשה מטורפת באמריקה" ו"חופשה מטורפת באירופה", מהמחצית הראשונה של האייטיז, משתייכות לקלאסיקה של הקומדיות האמריקאיות מבית היוצר של "בית החיות". את "חופשה מטורפת באמריקה" ביים הרולד רמיס ("לקום אתמול בבוקר") ואילו את "חופשה מטורפת באירופה" ביימה איימי הקרלינג ("קלולס"), ובשניהם גילמו צ'בי צ'ייס ובוורלי ד'אנג'לו את בני הזוג גריזוולד, שכל מה שהם רצו זה לצאת לחופשת קיץ נעימה עם שני ילדיהם, אבל השלומיאליות של אבי המשפחה קלארק (צ'ייס) תמיד איכשהו סיבכה אותם בצרות.

אחת הסצנות הקולנועיות הזכורות ביותר מהאייטיז היא ללא ספק זו שבה צ'ייס נתקע במשך שעות בכיכר תנועה בלונדון ולא מצליח לצאת ממנה ("היי ילדים, תראו, הנה הביג בן!"). בסך הכל יצאו עד היום שישה סרטים בסדרה – חמישה עם צ'ייס וד'אנג'לו ואחד בלעדיהם – ועכשיו מגיע הסרט השביעי, "חופשה בהפרעה", שבעצם לוקח אותנו לדור הבא של המשפחה. 
 
הפעם המשפחה היוצאת לחופשה היא זו של הבן של משפחת גריזוולד, ראסטי, שבינתיים גדל ונהיה איש משפחה בעצמו. את ראסטי הבוגר מגלם הקומיקאי אד הלמס ("בדרך לחתונה עוצרים בווגאס/בבנגקוק"), ואילו אפלגייט מגלמת בו את אשתו, דבי, וביחד עם שני בניהם הם חוצים את ארה"ב בדרכם לפארק שעשועים בקליפורניה. 
 

כשנשאלה האם יש דמיון בין דמותה של דבי לדמותה של אלן גריזוולד, האמא המקורית מסדרת הסרטים, ענתה אפלגייט שלא. "הן מאוד שונות", היא אמרה. "למעשה, אפילו לא צפיתי בסרט המקורי שוב כי לא רציתי לנסות ולחקות שום דבר ממנו. אנחנו לא עושים את הסרט ההוא. 'חופשה' המקורי עומד בזכות עצמו, והסרט הזה צריך גם לעמוד בזכות עצמו". 
 מאבק הרואי בסרטן
אפלגייט החלה לעבוד כשחקנית ולככב בפרסומות כפעוטה, כדי לעזור בפרנסת הבית. אנחנו הכרנו אותה בגיל 16, כשלוהקה לסיטקום המיתולוגי "נשואים פלוס" בתור קלי באנדי – נערה אמריקאית בלונדינית וחתיכה, שטיפשותה הקולוסאלית (אך החיננית) מתחרה רק בבורותה האינסופית, רדידותה המרשימה ושרמוטיותה יוצאת הדופן. מסוף שנות השמונים עד סוף שנות התשעים התבגרה אפלגייט לנגד עינינו בתור בתם המתירנית של אל ופגי באנדי, שפלטה פאנצ'ליינים קלולסיים קלאסיים ולבשה כל וריאציה אפשרית על תמת המיני הקצרצר והחולצה הצמודה ב-11 עונות של טמטום פרברים אמריקאי מופלא. 
 
עם ירידת הסדרה מהמסך, המשיכה אפלגייט בטלוויזיה – בסיטקומים "ג'סי" ו"סמנת'ה הו", ובשני פרקים של "חברים" בהם גילמה את אחותה של רייצ'ל, ושזיכו אותה בפרס האמי על הופעת אורח. משם היא זלגה גם לקולנוע, בקומדיות מצליחות כמו "הכי מתוק שיש", בה כיכבה לצד קמרון דיאז וסלמה בלייר (ואף הונצחה איתן שער ה"רולינג סטון") ו"והרי החדשות" עם וויל פארל וסטיב קארל, בו גילמה את כתבת החדשות האמביציוזית ורוניקה קורנינגסטון (דמות שהיא חזרה לגלם בסרט ההמשך לפני שנתיים).
 

אפלגייט בסרט "חופשה בהפרעה". צילום: יח"צ
אך כידוע, אפלגייט לא רק נהנתה מקריירה משגשגת, אלא עברה גם תקופה מאוד לא קלה. באוגוסט 2008 פרסם המגזין "פיפל" שהשחקנית, אז בת 37, חולה בסרטן השד. לאור ההיסטוריה המשפחתית שלה – גם אימה חלתה במחלה והחלימה ממנה – החליטה אפלגייט לעבור כריתה כפולה, אף על פי שהסרטן התגלה רק בשד אחד. היא התראיינה על הנושא בפתיחות, עודדה נשים ללכת להיבדק, גייסה כספים למאבק בסרטן השד ולרגע לא איבדה את חוש ההומור. שנה לאחר הניתוח שלה, ב-2009, היא נבחרה על ידי המגזין "פיפל" כ"אישה היפה ביותר בעולם", ובזכות האומץ והפתיחות שלה הפכה לגיבורה לאומית.
 
אחרי נישואים ראשונים כושלים לשחקן ג'ונתן סקייץ', הצהירה אפלגייט שעל אף שהיא רוצה ילדים ועל אף שמצבה הכלכלי כמובן מאפשר לה לעשות זאת בקלות, היא לא מתכוונת להיות אם חד-הורית כמו שאמה הייתה. אך לשמחתה, היא מצאה את אהבת חייה בדמותו של הבסיסט מרטין לנובל מלהקתPorno for Pyros (להקתו של פרי פארל מג'יינס אדיקשן). בגיל 39 ילדה את בתה הבכורה, סיידי, וכיכבה יחד איתה על השער של "פיפל", מתחת לכיתוב "כריסטינה אפלגייט – תינוקת אחרי סרטן השד". חודש לאחר יום הולדתה השני של הילדה, אפלגייט ולנובל התחתנו, ומעמדה בתור אחת הנשים הנערצות בארצות הברית רק גדל עוד יותר. 
 
אבל כדי לא להפוך אותה לגמרי לאמא תרזה, במסגרת מסע יחסי הציבור של "חופשה בהפרעה" נשלף מהנפטלין סיפור בו אפלגייט הבריזה לבראד פיט באמצע דייט לפני 26 שנה לטובת בחור אחר. אפלגייט הודתה, אך לא הסכימה לחשוף את זהותו של הבחור. וכנראה שזה הדבר הכי עסיסי שיוציאו אותה.