הוא היה ידוע בתור האיש שעשה לכמעט דור שלם סיוטים והרגשה שאין בשביל מה ללכת לישון, כי יכול להיות שלא נקום בבוקר.

אבל יחד עם זאת, הצליח ליצור סדרת סרטי אימה יוצאת מן הכלל, שהקפיצה את הז'אנר צעד אחד קדימה והפכה את עולם הקולנוע לעולם אחר לגמרי. 
ווסלי ארל קרייבן, במאי "סיוט ברחוב אלם", מת הלילה (בין ראשון לשני) בגיל כשהוא בן 76 כשהוא מותיר אחריו מורשת ארוכה לממשיכי דרכו. קרייבן היה תסריטאי, מפיק ובמאי מוערך מאוד ומת בסופו של דבר לאחר שנכנע לסרטן המוח.

מפתיע לדעת שדווקא האיש שאחראי לסיוטים האלה היה בעבר... מורה לאנגלית באוניברסיטה בארצות הברית, ואף עבד בתקופה מסוימת בחייו כעורך סאונד, שם למד באופן יסודי יותר את המקצוע. הוא היה במאי של כ-21 סרטים שונים, כשהאחרון שבהם היה הצעקה 4 בשנת 2011 והפיק 17 נוספים (האחרון היה הבית האחרון משמאל ב-2009). 


קרייבן היה פרופסור למדעי הרוח לפני שעזב את האקדמיה ועסק בייצור סרטי פורנו בשם בדוי. הוא כתב וביים את סיוט ברחוב אלם עם רוברט אנגלונד (ששיחק את קרוגר). הוא גם שיחק בארבעה סרטים, ביניהם ג'יי ובוב השקט מכים שנית.

קרייבן היה עדיין פעיל בפיתוח פרויקטים, וחתם לאחרונה על הפקת פרוייקטים טלוויזיונים. הוא גם ניהל את הפקת הסדרה החדשה "Scream" עבור MTV. 

"לבי נמחץ כששמעתי על מותו של קרייבן,", אמר בוב ויינשטיין, יו"ר משותף של החברה איתה עבד קרייבן, "אנחנו נהנים יחסים מקצועיים של 20 שנים ויותר מכך, היתה בינינו ידידות חמה וקרובה. הוא היה הבמאי מושלם ועבודתו יחיה לנצח". הוא היה חובב צפרות ידוע והותיר אחריו אישה, שלושה ילדים ושלושה נכדים.


וס קריבן. צילום: ויקיפדיה