א

אבל – מיליונים מסביב לעולם התאבלו על מותו של ג'ובס כאילו היה מינימום ג'ון לנון.
אייטיונז - נגן מדיה וחנות דיגיטלית מבית אפל המאפשרים לאנשים לשלם על מוזיקה וסרטים במקום להוריד אותם בחינם.
איימק – המחשב החדשני שאפל השיקה ב־1998, לאחר שג'ובס חזר לחברה, וסימן את הכיוון שאליו תלך תעשיית המחשבים במאה ה־21.

אייפד – מחשב לוח חמוד של אפל ותרופת הרגעה פלאית לילדים בני שנה עד 5. ג'ובס, אגב, לא נתן לילדיו להשתמש באייפד והגביל את החשיפה שלהם לטכנולוגיה עד כמה שהיה יכול.

ג'ובס עם האייפד
 
אייפוד – נגן המולטימדיה הקטנצ'יק שכו־לם רצו בתחילת המילניום. כשג'ובס ראה את דגם האב הראשון של האייפוד, הוא השליך אותו לתוך אקווריום והשתמש בבועות האוויר כהוכחה לזה שאפשר לעשות אותו קטן יותר.
אייפון – טלפון גאון.
 
אימוץ – רבים מקשרים את אישיותו הבעייתית של ג'ובס לנטישה שחווה עקב היותו ילד מאומץ. אביו הביולוגי היה סורי, אמו הביולוגית הייתה אמריקאית. מכיוון שלא הייתה להם השכלה גבוהה, הדבר שהיה להם הכי חשוב כשמסרו אותו לאימוץ היה שהוריו המאמצים ידאגו שהוא ילמד בקולג'. הוא אומנם התחיל את לימודיו בקולג' בפורטלנד, אורגון, אך נשר מהלימודים אחרי סמסטר אחד. 
אל־אס־די – ג'ובס כינה את ניסיונותיו עם אל־אס־די כאחד הדברים הכי חשובים שעשה בחייו.
אפל – בגיל 21 ייסד ג'ובס יחד עם ידידו סטיב ווזניאק ועם רונלד ויין את חברת אפל מהמוסך בבית הוריו.
אפל 1 - אחד המחשבים האישיים המוקדמים ביותר, שמאתיים יחידות שלו יוצרו על ידי חברת אפל המתהווה ב־1976. המחשב נבנה על ידי סטיב ווזניאק בגראז' של הוריו של ג'ובס. ווזניאק מכר את המחשבון המדעי של HP שלו וג'ובס מכר את הפולקסוואגן מיניוואן שלו - כך הם גייסו 1,300 דולר כדי להרכיב את האבטיפוס של המחשב, שכלל צג (רוב המחשבים בזמנו השתמשו במערכות מתגים), מעבד ולוח מעגלים שהורכבו במחשב מראש, ולא דרשו הרכבה על ידי הקונה.
אפל 2 – המחשב האישי הראשון שהוצע לציבור הרחב, וזה שהתחיל את מהפכת המחשבים האישיים. 

ג'ובס ושותפו לתחילת הדרך, סטיב ווזניאק
 
ב
 ביל גייטס – האיש שמאחורי מייקרוסופט ויריבו הנצחי של ג'ובס. בימיו האחרונים של ג'ובס כתב לו גייטס מכתב, וג'ובס שמר אותו ליד מיטתו.
ג 
ג'ואנה הופמן – מנהלת השיווק של אפל, שאותה מגלמת בסרט החדש קייט ווינסלט.
גוגל – ג'ובס צלצל פעם לגוגל ואמר להם שהגוון הצהוב באפס השנייה לא ממש מדויק.
ג'ון סקאלי – באפריל 1983, קצת לפני הוצאת המקינטוש, הצליח ג'ובס לשכנע את סקאלי, שהיה אז נשיא פפסי, לבוא ולכהן כנשיא וכמנכ"ל באפל. המשפט המפורסם שבו שכנע את סקאלי היה: "האם אתה רוצה למכור מים ממותקים כל חייך, או שאתה רוצה לשנות את העולם?". זאת הייתה טעות מבחינת ג'ובס, שכן תוך זמן קצר הדיח סקאלי את ג'ובס מהחברה. אך כמו שכולם יודעים, ג'ובס חזר לאפל מהדלת האחורית, כמנצח. את סקאלי מגלם בסרט החדש השחקן ג'ף דניאלס.
גניבה – ג'ובס גנב כסף מחברו סטיב ווזניאק עוד לפני שהם הקימו ביחד את אפל. בתחילת שנות ה־70 ג'ובס עבד בחברת אטארי. כשהתקשה בפיתוח משחק עבור אטארי, הוא נעזר בחברו והבטיח לו 50% מהשכר על העבודה. אטארי שילמה לג'ובס 5,000 דולר, אך הוא אמר לווזניאק שהוא קיבל 700 דולר ולקח את ההפרש לכיסו.
ד 
 
דיסלקציה – ג'ובס היה דיסלקטי.
ה 

הודו – ב־1974 נסע ג'ובס למשך שבעה חודשים להודו בחיפוש אחר הארה רוחנית. שם הוא התנסה בסמים פסיכדליים, נכנס עמוק יותר לזן בודהיזם והבין שאין לו צורך בנעליים.
הון – בזמן מותו הוערך הונו ב־10.2 מיליארד דולר. 
היגיינה אישית – רבות נכתב על הרגלי הניקיון המפוקפקים של ג'ובס. כשעבד באטארי הוא הועבר למשמרת לילה, לאחר שעובדים אחרים התלוננו על הריח שלו. הוא נחשב להיפי מסריח, כמעט לא התקלח והסתובב יחף במשרדים. זה לא השתפר בתקופת אפל. בראשית ימי החברה נהג ג'ובס להירגע על ידי כך שהיה מכניס את כפות רגליו לאסלה. ג'ובס האמין שבזכות הדיאטות הטבעוניות שלו הגוף שלו לא מפריש ריחות רעים ולכן הוא לא זקוק לדיאודורנט או למקלחת. עובדיו העידו שהוא טועה.
הרא קרישנה – אחרי שנשר מהקולג' סבל ג'ובס מתקופה כלכלית לא קלה וניזון, בין היתר, מארוחות צמחוניות חינם במקדש ההרא קרישנה המקומי.
ו 

וולטר אייזקסון – סופר יהודי־אמריקאי שמתמחה בביוגרפיות. הוא כתב ביוגרפיות של שועי עולם כאלברט איינשטיין והנרי קיסינג'ר, וב־2011 פרסם את הביוגרפיה הרשמית של ג'ובס. רב המכר "סטיב ג'ובס" שבר את שיאי המכירות של ספרי ביוגרפיה והיווה בסיס לסרטו של דני בויל.
ז 

זן בודהיזם – התורה שבה דגל ג'ובס.
ח 
חלל – באמצע שנות ה־80, אחרי שהועזב מאפל, רצה ג'ובס להצטרף למעבורת החלל האמריקאית כאסטרונאוט אזרחי, אך נדחה (הוא גם שקל לפתוח חברת מחשבים בברית המועצות אך ירד מזה).
ט 
טכנולוגיה להמונים – החזון של ג'ובס, שאותו הוא מימש בגדול.
טעות – ב־1985, כשג'ון סקאלי וועד המנהלים שלו הדיחו את ג'ובס מאפל, מכר ג'ובס את כל המניות המקוריות שלו בחברה מלבד אחת (כדי שימשיך לקבל דוח שנתי על מצב החברה). אם הוא לא היה עושה זאת הוא היה מת הרבה יותר עשיר.
י 
יו־יו מה – הצ'לן צרפתי־סיני־אמריקאי שניגן בהלווייתו של ג'ובס, לבקשתו, סוויטה לצ'לו מספר אחת של באך.
כ 
כריס־אן ברנן – חברתו של ג'ובס מימי התיכון ואם בתו הבכורה. ברנן סבלה מיחס מתעלל ומרושע מצד ג'ובס.
כתום – בתקופות שבהן היה אוכל בעיקר גזר, וכמעט שום דבר אחר, היה עורו של ג'ובס הופך לכתמתם, בגוון השקיעה.
ל 
לורן פאוול – אלמנתו של ג'ובס. השניים הכירו זה את זה כשג'ובס נתן הרצאה בקולג' שהיא למדה בו, והתחתנו ב־1991. לשניים נולדו שלושה ילדים: ריד, ארין ואיב.
ליסה – ג'ובס היה בן 23 כשנולדה בתו הראשונה, ליסה, מהחברה הראשונה שלו. במשך שנים הכחיש ג'ובס שהוא האבא (אך קרא לדגם של מחשב "ליסה" על שמה), אבל כעבור שנים הוא הכיר בה, השניים השלימו, וליסה אף הוסיפה את השם ג'ובס לשם משפחתה.  
מ
מוות – ג'ובס מת ב־5 באוקטובר 2011 לאחר מאבק ממושך בסרטן הלבלב. הוא היה בן 56.

מונה סימפסון – סופרת אמריקאית ואחותו הביולוגית של ג'ובס, שאותה הוא מצא אחרי שמצא את אמו הביולוגית, במחצית השנייה של שנות ה־80. 
מחשוב אישי – תגידו תודה לג'ובס על כאבי הגב שלכם.
המיליון הראשון – ג'ובס עשה את המיליון הראשון שלו בגיל 23. בגיל 25 כבר הוערך הונו ביותר ממאה מיליון דולר, והוא היה אחד האנשים הצעירים ביותר שכיכבו ברשימת האנשים העשירים באמריקה של המגזין "פורבס".
מניאק – שמו האמצעי של סטיב ג'ובס. 
מנכ"ל - ג'ובס שימש כמנכ"ל הראשון של חברת אפל, בין 1976 ל־1983. הוא חזר לחברה ושימש כמנכ"ל שוב מ־97' ועד קצת לפני מותו. באוגוסט 2011 התפטר ג'ובס מתפקיד המנכ"ל בשל בריאותו הרופפת, אך נשאר בתפקיד יו"ר הדירקטוריון.
מעלית – מספרים כי עובדי אפל חששו לעלות במעלית ביחד עם ג'ובס פן יפטר אותם עד סוף הנסיעה.
מקינטוש – המחשב האישי הראשון עם ממשק משתמש גרפי ועכבר, בניגוד לממשק שורת הפקודה שבמערכות הפעלה אחרות. המקינטוש נקרא על שם זן של תפוחים ויצא לשוק לראשונה ב־1984 בליווי הפרסומת המפורסמת "1984", שאותה ביים במאי הקולנוע רידלי סקוט. הפרסומת הוקרנה במהלך משחק הסופרבול ב־22 בינואר 1984 והפכה את המק לסנסציה, אך ג'ובס הועף מהחברה עוד לפני שהספיק ליהנות מהצלחתו.
משכורת – במשך כל השנים שבהן עבד באפל המשכורת השנתית של ג'ובס הייתה דולר אחד, עובדה שהכניסה אותו לספר השיאים של גינס כמנכ"ל המשתכר הכי מעט בעולם.
נ 
נדיבות – פעם מזכירה אמרה לג'ובס שהיא איחרה לעבודה כי האוטו שלה לא התניע. באותו יום הוא נתן לה מפתחות ליגואר חדשה ואמר לה, "אל תאחרי יותר". 
נקסט – חברת המחשבים שג'ובס הקים ב־1985 לאחר שהועזב מאפל. החברה נקנתה על ידי אפל ב־1996, וג'ובס חזר הביתה.
ס 
סגפנות – ג'ובס האמין שסגפנות, נזירות ומינימליזם יכולים לחדד תחושות מסוימות ולכן התנסה בצום ובחוסר שינה. 
סטיב ווזניאק – אחד ממקימי אפל. חבר משותף הכיר בין ג'ובס התיכוניסט לווזניאק המבוגר ממנו בחמש שנים, כי שניהם היו חובבי אלקטרוניקה ואהבו למתוח אנשים. כך חברו הגאון הטכנולוגי (ווזניאק) והגאון השיווקי (ג'ובס) והפכו את החברה הקטנה שהקימו בגראז' לחברה שמגלגלת מיליארדים בשנה, ולקטליזטור של מהפכת ההייטק. בסרטו של בויל מגלם סת' רוגן את דמותו השמנמנה של ווזניאק.
סטייל – כשהלך לעבודה לבש ג'ובס (כמעט) תמיד חולצת גולף שחורה, ג'ינס ליווי'ס 501 ונעלי התעמלות אפורות של ניו באלאנס מדגם 991.
סמים – בתיכון עישן ג'ובס מריחואנה בקביעות, ובהמשך החל להתנסות באל־אס־די ולהתמסטל מחוסר שינה. 
סרטים – בסיפור חייו של ג'ובס ישנם כל האלמנטים הדרושים להפקת סרט, ואכן סרטים תיעודיים ועלילתיים עליו נעשו עוד בימי חייו. הזכור ביניהם ביותר הוא סרט הטלוויזיה מסוף הניינטיז "שודדי עמק הסיליקון", שבו גילם נואה ויילי מ־ER את דמותו של ג'ובס. בארבע השנים שעברו מאז מותו הופקו שלושה סרטים מדוברים על חייו של ג'ובס: "ג'ובס" משנה שעברה שנחל כישלון חרוץ (מי רוצה לראות את אשטון קוצ'ר בתפקיד גורו הטכנולוגיה הגדול?); "סטיב ג'ובס: האיש במכונה" התיעודי של אלכס גיבני שעלה לאקרנים באמריקה לאחרונה; והסרט העלילתי החדש, "סטיב ג'ובס". את "סטיב ג'ובס" ביים דני בויל הבריטי ("טריינספוטינג", "נער החידות ממומביי") על פי תסריט של אהרון סורקין, ואף על פי שהימרו על שם גדול יותר שיגלם את גובס,  מייקל פסבנדר נבחר.

מייקל פסבנדר ב"סטיב ג'ובס" 

סרטן – באוקטובר 2003 אובחן ג'ובס כחולה בסרטן הלבלב. במשך תשעה חודשים סירב לעבור טיפולים, וניסה להתמודד בעזרת דיאטות ורפואה אלטרנטיבית. ביולי 2004 עבר ג'ובס ניתוח להסרת הגידול, וביוני 2009 עבר השתלת כבד.

ע 
עוגה – עוגת החתונה שלו ושל לורן פאוול הייתה בצורת הכיפה החצויה של הפארק הלאומי יוסמיטי. היא הייתה טבעונית והרבה מאורחי החתונה מצאו שהיא לא אכילה.
עיצוב – העיצוב והממשק הנוח של מוצרי האלקטרוניקה שלו היו חשובים לג'ובס לא פחות מהפונקציונליות שלהם. קורס בקליגרפיה שנכח בו כשומע חופשי הצית את העניין שלו בטיפוגרפיה ובפונטים.
פ 
  
פיקסאר – לאחר שהועזב מאפל באמצע שנות ה־80 קנה ג'ובס את מחלקת האפקטים הממוחשבים בחברה של ג'ורג' לוקאס תמורת 10 מיליון דולר, והקים את פיקסאר כחברה עצמאית. חברת האנימציה הממוחשבת פיקסאר יצרה קלאסיקות כמו "צעצוע של סיפור" ו"באג לייף". דיסני רכשה את פיקסאר ב־2006 תמורת מניות בשווי 7.4 מיליארד דולר, וכך הפך ג'ובס למחזיק המניות הגדול ביותר של דיסני.
צ 
ציונים – ממוצע הציונים של ג'ובס בתיכון היה ממש לא משהו. 
ציפורניים – ג'ובס כסס ציפורניים.
ק 
קאמבק – באמצע שנות ה־90 הייתה אפל במצב קשה. כדי להציל את המצב רכשה אפל את נקסט - החברה שהקים ג'ובס לאחר שהודח מאפל - תמורת 427 מיליון דולר. כך חזר ג'ובס לחברה שאותה ייסד.
קבורה – ג'ובס נטמן בקבר לא מסומן בבית קברות בעיר מגוריו, פאלו אלטו, קליפורניה.
קליפורניה – ג'ובס נולד, גדל, חי ומת בקליפורניה.
ר 
רודן – ג'ובס היה עריץ ואגואיסט הידוע בסגנון ניהול קשוח ובלתי מתפשר, ויש שיאמרו אף אכזרי ומרושע.
רונלד ויין – המהנדס הפראייר שהקים יחד עם ג'ובס וסטיב ווזניאק את אפל אך עזב את החברה כעבור 12 יום ומכר את מניותיו בה תמורת 800 דולר.
ש 
שומע חופשי – אחרי שנשר מהקולג' המשיך ג'ובס את החינוך שלו כשומע חופשי. 
שיווק – יש המאמינים שג'ובס היה לא יותר מאשר איש מכירות ממולח שידע איך לגרום לציבור לקנות אצלו ביוקר את מה שאפשר לקנות אצל המתחרים יותר בזול.
שעה – בפרסומות של אייפון השעה היא תמיד 9:41 - השעה שבה חשף ג'ובס את המכשיר לראשונה ב־2007.

ג'ובס עם האייפון. טלפון גאון.

ת 
תדמית – אין ספק שג'ובס הוא דמות שנויה במחלוקת. מצד אחד, הוא נערץ ונחשב לגאון, פוטוריסט, פרפקציוניסט בנוגע לעיצוב ומומחה לחדשנות. מצד שני, אומרים שהוא היה מגלומן, שקרן, מטורף ואגואיסט.
תזונה – עוד בשנות התיכון פיתח ג'ובס הרגלי תזונה קיצוניים, הפרעות אכילה ואובססיות נזיריות מתחלפות. הוא נטה לטבעונות ופלירטט עם פירותנות (תת־קבוצה של הטבעונים הניזונה מפירות). פעם הוא אמר לאמו המאמצת: "אני פירותני ואני אוכל רק עלים שנקטפו על ידי בתולות לאור הירח". לפעמים היה אוכל רק מאכל אחד או שניים (נגיד גזרים ותפוחים), ולעתים היה צם בשביל הרגשת האופוריה.  
תכנות – ג'ובס מעולם לא כתב ולו שורה אחת של קוד.
תפוח – השם "אפל" צץ במוחו של ג'ובס במהלך אחת הדיאטות הפירותניות שלו. "בדיוק חזרתי ממטע תפוחים", סיפר. "השם 'אפל' נשמע כיפי, רענן ולא מאיים. התפוח ריכך את המילה 'מחשב'".

צילומים: רויטרס, ויקיפדיה, יח"צ