שובר כל שיא: "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" שועט לעבר הכנסות של 125 מיליון דולר בארצות הברית וקנדה ונראה שעד יום ראשון המספר יעלה לכ-225 מיליון דולר, במה שיהיה שבירת שיא ההכנסות הטוב ביותר להקרנה בסוף השבוע הראשון.



התחזיות מאולפני "וולט דיסני" מראות כי הסרט יכול להאפיל על השיא הקודם של הכנסות העומד על 208 מיליון ושמונה מאות אלף דולר שנקבע על ידי הסרט "עולם יורה" בחודש יוני האחרון, שהוא המשך לסדרת סרטי "פארק היורה". בדיסני אמרו כי הם הוסיפו עוד מועדים להקרנה בשל "ביקוש חסר תקדים".



מתוך "הכוח מתעורר". צילום: אולפני וולט דיסני
מתוך "הכוח מתעורר". צילום: אולפני וולט דיסני



האוהדים הלהוטים לראות את הסרט הראשון בסדרת "מלחמת הכוכבים" מזה עשור, הגיעו לבתי הקולנוע כשהם מחופשים לחיילי סער או אבירי ג'דיי. מכירות הכרטיסים ביום חמישי וביום שישי עלו גם הן על השיאים הקודמים שנקבעו על ידי הסרט "הארי פוטר" האחרון שעד עתה היה הסרט שגרף הכי הרבה הכנסות בערב ההקרנה הראשון עם 43.5 מיליון דולר בשנת 2011 וכעת "הכוח מתעורר" השאיר אותו מאחור עם הכנסות של 57 מיליון דולר בערב הראשון. עד כה הסרט הוקרן ב-44 מדינות מחוץ לצפון אמריקה והרוויח 72 מיליון ושבע מאות אלף דולר עד יום חמישי.



השיגעון לא פסח על הבית הלבן


בבית הלבן, הכתבים הופתעו למראה הרובוט R2-D2 ושני חיילי סער שהופיעו בחדר התדריכים. הגברת הראשונה מישל אובמה אירחה הקרנה לילדים של משפחות שאיבדו את יקיריהם בצבא.



ששת סרטי "מלחמת הכוכבים" שיצאו עד כה היו מועמדים ל–25 פרסי אוסקר, הם זכו בעשרה. הסרט "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" הוא השביעי בסדרה שנוצרה על ידי ג'ורג' לוקאס בשנת 1977. דיסני קנתה את הזכויות לסרט זה מחברת לוקאס פילם תמורת ארבעה מיליארד דולר בשנת 2012 והוציאה יותר מ-200 מיליון דולר כדי לייצר את הסרט. זהו הסרט הראשון בטרילוגיית סרטי ההמשך החדשה כאשר שני הסרטים הבאים בטרילוגיה מתוכננים לצאת ב–2017 וב–2019.



דמויות חדשות לצד הדמויות המקוריות. צילום: באדיבות יס
דמויות חדשות לצד הדמויות המקוריות. צילום: באדיבות יס



אנליסטים צופים שהסרט יכול להפוך לסרט הרווחי ביותר של כל הזמנים ולעקוף את השיא המוחזק על ידי "אווטאר" עם הכנסות של 2.8 מיליארד דולר. המבקרים מרעיפים שבחים על "הכוח מתעורר" (תוכלו לקרוא גם אצלנו את הביקורת), שכולל דמויות חדשות לצד הכוכבים המקוריים מארק האמיל, הריסון פורד וקארי פישר.