במרץ שנה שעברה הופיעו שני דוגמני־העל הפיקטיביים דרק זולנדר (בן סטילר) והנזל מקדונלד (אוון וילסון) בתצוגה של בית האופנה ולנטינו במהלך שבוע האופנה של פריז, כטיזר לצאת סרט ההמשך שחובבי הקומדיה מחכים לו כבר שנים. חלפה מאז כמעט שנה, אבל עכשיו סוף־סוף זה קורה. באיחור אופנתי – הבנתם? – לא פחות מ־15 שנה אחרי “זולנדר" המקורי, מגיע “זולנדר 2" – אחד הסרטים המצופים ביותר של 2016, והערב הוא יעלה לאקרנים. האמת היא ש"זולנדר" הראשון לא היה הצלחה מסחרית ענקית – אולי כי הוא היה מוזר מדי ואולי כי הוא יצא בטיימינג לא טוב, פחות משלושה שבועות אחרי ה־11 בספטמבר – אבל הוא היה אחד הסרטים המצחיקים ביותר של התקופה, והפופולריות שלו רק הלכה וגדלה עם השנים. כיום מצטטים משפטים ממנו כאילו זה היה “חגיגה בסנוקר".
 
למי שלא היה מרוכז בתחילת המילניום, הרי לכם תקציר: דרק זולנדר היה דוגמן צמרת שעמד בפסגת עולם הדוגמנות, עד שיריבו, הנזל, איים לרשת את מקומו, והעיתונאית מתילדה ג'פריז (כריסטין טיילור) חשפה את טיפשותו. בינתיים, מעצב־העל ג'אקובים מוגאטו (וויל פארל), שעלה לגדולה כשהמציא את עניבת הקלידים, תכנן להתנקש בראש ממשלת מלזיה שאסר על העסקת ילדים במפעלי הטקסטיל. לשם כך הוא שטף את מוחם של דוגמנים טיפשים והפך אותם לרוצחים. דרק זולנדר, כמובן, היה מועמד מושלם למזימה. אחרי מיני הרפתקאות התפייסו דרק והנזל והחליטו יחד לחשוף את מזימתו של מוגאטו. בינתיים דרק ומתילדה התחתנו (כמו סטילר וטיילור, שנשואים בחיים האמיתיים), ובסוף הסרט הם פתחו, יחד עם הנזל, את "המכון של דרק זולנדר לילדים שלא יודעים לקרוא טוב ורוצים לדעת לעשות עוד דברים טוב".
 
אך מסתבר שהם לא חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה. בסרט ההמשך אנחנו מגלים שזמן לא רב אחרי סוף הסרט הראשון, נהרגה מתילדה בתאונה שגם השחיתה את פניו היפות של הנזל וגרמה לרשויות לקחת מזולנדר את בנו, דרק ג’וניור. איכשהו כל העניין הזה גם קשור לרצח של ג’סטין ביבר – בתפקיד עצמו – שמוצא את מותו בתחילת “זולנדר 2", כשהלוק המקורי של זולנדר “בלו סטיל", שעליו רשם פטנט בסרט הראשון, נסוך על פניו. “הלוק הזה יצא ממני מול המראה בבית, כשאני מסתרק או מה שזה לא יהיה", חשף סטילר את המקור של מבט המפתח של הסרט, שבימינו מעטר את פרצופיהם של אינספור צעירים וצעירות באינסטגרם ובפייסבוק, ללא שמץ של אירוניה. “אני מניח שבתרבות הסלפי זה פשוט המשך טבעי. האם ידעתי שהלוק הזה ימשיך לחיות? לא".

כמעט כולם שם
 
כמו את הסרט הקודם, גם הפעם סטילר ביים והשתתף בכתיבתו. לסטילר, וילסון ופארל מצטרפים הפעם קריסטן וויג, שמגלמת מעין דונטלה ורסצ’ה עם מבטא מוזר; בנדיקט קמברבאץ’ בתפקיד דוגמן־העל של התקופה; ופנלופה קרוז בתור סוכנת מיוחדת של האינטרפול.
 
חוץ מזה הסרט מתגאה באינספור הופעות אורח של השמות הגדולים ביותר בתרבות הפופולרית, מטומי הילפיגר וקייטי פרי ועד סטינג וקייט מוס. היחיד שסטילר לא הצליח להשיג, מסתבר, זה קארל לאגרפלד. “הוא איקוני", אמר סטילר. “זה שובר את לבי. אולי אם נעשה עוד אחד...". מזל שדיוויד בואי הספיק להשתתף בסרט הראשון.
 
אבל נראה שהופעות אורח, משמחות ככל שיהיו, זה לא מספיק. “אם ‘זולנדר 2’ היה מסיבה, רשימת המוזמנים כבר הייתה הופכת אותה למסיבה האדירה ביותר שהייתה אי פעם. אבל ‘זולנדר 2’ הוא לא מסיבה. הוא סרט. סרט גרוע", כך מסכם המבקר המאוכזב של אתר הקולנוע “סקרין קראש", והוא לא המבקר היחיד שקטל. שורות אלה ירדו לדפוס עוד לפני הקרנת העיתונאים בישראל – אבל בין שמדובר בסרט רע או טוב, עם כאלה ציפיות, כנראה שבלתי אפשרי לא לאכזב