עברו 12 שנה מאז שג'וליה רוברטס וג'ורג' קלוני נראו על המסך הגדול ביחד בפעם האחרונה, ואומרים שהיה שווה לחכות. בסרטם החדש, המותחן "מפלצת הכסף", קלוני הוא מנחה של תוכנית כלכלית פופולרית בטלוויזיה ששמה כשם הסרט. הוא נחשב לגורו פיננסי, והאגו שלו מרקיע לשמיים. הכל משתבש כשהוא וצוות תוכניתו נלקחים כבני ערובה בשידור חי על ידי בחור שאיבד את כל כספו כשהימר על מניית הייטק שהתרסקה באופן מסתורי אחרי שקלוני המליץ עליה.



החוטף, שאותו מגלם השחקן הבריטי הצעיר ג'ק אוקונל, שכיכב בסוחט הדמעות הזוועתי "לא נשבר" בבימויה של אנג'לינה ג'ולי, מכריח את קלוני להלביש על עצמו פצצה מתקתקת, להגברת הלחץ. רוברטס היא מפיקת התוכנית שמנסה להישאר רגועה וכדרכן של מפיקות לפתור את הבעיה. הבעיה, במקרה הזה, היא איך להישאר בחיים. הסיטואציה המפחידה מאלצת את רוברטס וקלוני לחקור את הנושא לעומק, ומה שהם מגלים זו הונאת ענק ושחיתות שמגיעה עד הדרגות הרמות.



הסרט "מפלצת הכסף" עוסק בפערים הכלכליים ההולכים וגדלים בארצות הברית. בשחיתות שבראש הפירמידה שתמיד תדפוק את האיש הקטן. הוא יוצא אחרי "מכונת הכסף", עוד סרט המתבונן בעולם הפיננסי החמדני והמרושע, שזכה בפרס האוסקר לתסריט המעובד הטוב ביותר.



"אני חושבת שזה סיפור על כך שכולנו מרגישים בשליטה, או מרגישים לא בשליטה, על החיים שלנו", אמרה רוברטס בראיון ל"Entertainment Tonight".


לצד התלהבות מהסרט עצמו, רוברטס מפרגנת לבמאית, ג'ודי פוסטר: "ג'ורג' ואני צבטנו אחד את השני, איך מצאנו את עצמנו עם הגאונה הזאת? זה היה אדיר".



תוכניות הבידור ההוליוודיות מתמוגגות מהעובדה שזו הפעם הרביעית ששני זוכי האוסקר, רוברטס וקלוני, מככבים יחד בסרט. הם שיתפו פעולה במחצית הראשונה של שנות האלפיים בקומדיות הפשע האהובות של סטיבן סודרברג "אושן 11" ו"אושן 12". בין לבין רוברטס וקלוני הספיקו לעבוד בצוותא ב"וידויים של מוח מסוכן", סרטו הראשון של קלוני כבמאי. ב־2013 הייתה רוברטס מועמדת לפרס האוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר על משחקה בדרמת האנסמבל "אוגוסט: מחוז אוסייג'", שקלוני היה בין מפיקיו. הם עבדו יחד גם במשימות הומניטריות שונות, כיכבו יחדיו על שער מגזין "Vanity Fair", וכבר שנים צופים בהם מראים זה לזה עניינים מצחיקים בטלפון כשהם ישובים בסמיכות בטקסים שונים.



רוברטס וקלוני חברים כבר יותר מ־15 שנה, מאז שנפגשו לראשונה בחדר במלון "שאטו מרמונט" בלוס אנג'לס, לפגישה מקדימה לקראת צילומי "אושן 11". כמובן שבתקופות שונות הסתובבו שמועות על רומן ביניהם, אבל הוא כנראה מעולם לא היה, רק חברות טובה.



ב־2004, כשרוברטס הייתה בהריון עם תאומים, היא סיפרה למגזין "Allure" כמה שקלוני עומד לצדה, תומך בה, ודואג שלא תתאמץ יותר מדי ותשתה מספיק מים. זה הרשים אותה במיוחד, משום שעד אז החברות ביניהם הייתה מבוססת על מתיחות והקנטות. השחקן תמיד פרגן לנישואים של רוברטס לצלם הקולנוע דני מודר. הוא אמר פעם שרוברטס היא "אמא מדהימה, רעיה מדהימה וחברה מעולה".



גם רוברטס מחמיאה לנישואיו של קלוני. בזמן שהשניים צילמו את "מפלצת הכסף" בניו יורק, עבדה אשתו הטרייה של השחקן, עורכת הדין הבריטית־לבנונית אמל אלמודין, המתמחה בזכויות אדם, בבית המשפט בוושינגטון, אך בטרם הסתיימו הצילומים הוא דאג להפגיש ביניהן.



"אנחנו חברים ממש טובים כבר המון זמן, אני פשוט מת עליה", אמר קלוני על רוברטס. "יצאנו שלושתנו לארוחת ערב לילה אחד. היה כל כך כיף להפגיש אותה עם אשתי, הן ממש התחברו", אמר קלוני, ורוברטס אישרה שהוקסמה מאשתו הטרייה.



אז עם אשתו של קלוני היה סבבה, אבל הבעיה, מתברר, היא קלוני עצמו. "ג'ורג' פופולרי בצורה כל כך מטורפת שאני לא תמיד נהנית לצאת איתו לארוחת ערב", אמרה רוברטס לאלן דג'נרס. "כולם רוצים לדבר עם ג'ורג'. וכשאנחנו יוצאים בחבורה לארוחת ערב, לי יש נטייה ללכת הביתה מוקדם, אני גם אוהבת ללכת לישון מוקדם, והוא תמיד צועק 'משתמטת' ברגע שאני יוצאת מהמסעדה".



ג'וליה רוברטס בסרט "מפלצת הכסף". צילום: יח"צ


אמא או שחקנית?

אין הרבה שחקניות הוליוודיות במעמדה של ג'וליה רוברטס. בגיל 48 סביר להניח ששיאה כבר מאחוריה, אבל היא A ליסטר ברמה הגבוהה ביותר. מאז פרצה לפני 26 שנה עם "אישה יפה", קומדיה רומנטית שבה איש עסקים מיליונר עם הפרצוף של ריצ'רד גיר מתאהב בזונת רחוב עם חיוך ענקי, הקריירה של רוברטס המריאה לגבהים חסרי תקדים עבור אישה בהוליווד. היא הייתה מועמדת לאוסקר ארבע פעמים וזכתה פעם אחת בפרס השחקנית הטובה ביותר, על הסרט הביוגרפי "ארין ברוקוביץ'" משנת 2000. היא זכתה בשלושה פרסי גלובוס הזהב. במשך שנות ה־90 ותחילת שנות ה־2000 היא הייתה השחקנית שגרפה את הסכומים הגבוהים ביותר עבור סרט. כיום הונה מוערך ב־140־170 מיליון דולר.



למרות כל הנתונים המרשימים הללו, רוברטס מתעקשת שכשמדובר בקריירה היא הרבה פחות אמביציוזית ממה שחושבים עליה, ולמעשה היא הורידה הילוך בעשור האחרון כדי לבלות יותר זמן עם משפחתה. ובניגוד לחברה הוותיק קלוני, גם אין לה כל עניין להתחיל לביים. להיות שחקנית ואמא בהחלט מספיק לה.



"אני מוציאה את כולם מהדלת לבית הספר נקיים, שבעים ושמחים. זה לביים הפקה שלמה", היא אמרה. בהזדמנות אחרת הסבירה: "אני אוהבת להיות בבית ואוהבת להיות אמא. מה שמניע אותי זה לא רק משחק או הצלחה בקולנוע. יש עוד הרבה דברים אחרים לעשות וליהנות מהם".



רוברטס היא אם לשלושה - התאומים פיניאס והייזל בני ה־11 והנרי בן ה־8. בשנה שעברה היא לקחה את הילדים להופעה של אלילת הנוער טיילור סוויפט בסנטה קלרה, קליפורניה, וללא תכנון מוקדם פתאום מצאה את עצמה נותנת הופעת אורח ורוקדת על הבמה (ביחד עם זמרת הפולק הוותיקה ג'ואן באאז).


"כשטיילור סוויפט הזמינה אותי בשיא המתיקות לעלות לבמה, נאלמתי דום", סיפרה רוברטס. "הבן הגדול שלי אמר 'אמא, את חייבת לעשות את זה', והבן הצעיר 'תעשי את זה רק אם את מרגישה בנוח'".



העובדה שהופעת האורח של רוברטס לא הייתה מתוכננת מסבירה את לוק הרק־ירדתי־למכולת שלה, שכולם דיברו עליו אחרי האירוע. "אם הייתי יודעת שאני הולכת לעלות לבמה, הייתי לפחות חופפת את השיער", צחקה רוברטס. "הייתי עם קוקו, טייטס וסניקרס". בראיון לאלן דג'נרס היא הוסיפה: "בעניין הלבוש, הייתה לי התראה של משהו כמו חמש דקות שאני הולכת לעלות לבמה, אז לא התלבשתי לכבוד 50 אלף איש".



בעל או שליח?

אבל בעוד שהאמהות מסבה לה אושר רב, עושה רושם שחיי הנישואים הם לא מה שהיו פעם - לפחות אם מאמינים לאתרי הרכילות. כבר יותר משנה שהצהובונים מדווחים על התפוררות נישואיהם של רוברטס ומודר, וצופים שהגירושים קרבים.



השניים הכירו והתאהבו על הסט של הסרט "המקסיקני", שבו כיכבה רוברטס לצד בראד פיט, ומודר צילם. השניים התחתנו ב־2002 ומאז נולדו להם שלושה ילדים. אך כנראה שלא הכל היה מושלם בביתה של רוברטס. בספטמבר בשנה שעברה דיווחה התקשורת האמריקאית שרוברטס ומשפחה עברו ממליבו לסנטה ברברה כדי להתרחק מהוליווד ולנסות להציל את נישואיהם.



מצד אחר, דיווחים על כך שרוברטס מכרה חלק נכבד מנכסיה - דירת יוקרה בווסט וילג' של ניו יורק ואחוזה בהוואי - מסמנים שהגירושים בדרך, שכן מכירת הנכסים תפשט את תהליך חלוקת הרכוש, שעל פי כתבת השער במגזין "!OK" ערכו גבוה בהרבה מההערכות על שוויה של רוברטס. על פי מגזין הרכילות, מדובר ב"גירושים של 225 מיליון דולר".



כשהשמועות הללו פורסמו לראשונה לפני כשנה, רוברטס הקפידה להכחיש אותן, לנשק את בעלה מול הצלמים בהפגנתיות ולספר בראיונות כמה היא עדיין מאוהבת בו. אבל בתקופה האחרונה הכותרות המדווחות על פרידה עיקשות מתמיד, ונכון לעכשיו רוברטס ומודר טרם הגיבו עליהן. בחודש שעבר פורסם שהשחקנית מרגישה כלואה בנישואים חסרי אהבה וכי היא חושדת שבעלה בוגד בה, אף שאין לה הוכחות מעבר לעובדה שהוא עזב את אשתו הראשונה בשבילה, אז הוא יכול בקלות לעזוב גם אותה בשביל אישה אחרת. השניים, כך נטען, ניסו ייעוץ זוגי, ואחרי שגם הוא לא עזר הם החליטו להיפרד, וכעת הם חיים בשני בתים נפרדים.



על פי מקורבים לזוג, לא קל לחיות עם רוברטס. היא יכולה להיות מתישה מבחינה רגשית, דרמטית, אמוציונלית, קונטרול פריק, ונוהגת להוציא הכל על בעלה. יש האומרים שהוא זה שיזם את הפרידה. נמאס לו, אמרו המקורבים, שהיא צורחת עליו ומתייחסת אליו במשך שנים כאל נער שליחויות. מצד שני, מודר מוגדר כ"דג קר" שלא תומך מספיק באשתו.



ג'וליה רוברטס ובעלה דני מודר. צילום: רויטרס


מותק או מפלצת?

המשבר הגדול בנישואיה של רוברטס, אם אכן יש כזה, מגיע אחרי שנתיים קשות במיוחד. בתחילת 2014 מתה אחותה למחצה בת ה־37, ננסי מוטס, ממנת יתר של כדורים, במה שנקבע כהתאבדות. מוטס השאירה מכתב מריר שבו האשימה את אמה (שהיא גם אמה של רוברטס) ואת אחותה בדיכאון שלה וציינה שהיא לא משאירה לאחותה דבר מלבד הזיכרון שהיא דחפה אותה לדיכאון העמוק ביותר שידעה.



מוטס הפנתה לא פעם האשמות כלפי אחותה המפורסמת. חשבון הטוויטר שלה היה מלא במילים קשות כלפיה. לאחר מותה, התראיין אחיו של ארוסה השבור בתוכנית החדשות האמריקאית "Inside Edition", וטען שרוברטס הייתה מתעללת באחותה ומשפילה אותה על כך שהיא שמנה. המראיינת שאלה אותו: "בזמן ששאר העולם קורא לרוברטס המאמי של אמריקה, איך אתה קורא לה?". תשובתו הייתה "מפלצת".



כך או כך, רוברטס נשאה דברים בלוויה של אחותה. בחלק מהדיווחים נטען שאמרה דברים יפים ומרגשים. בפרסומים אחרים נטען שהנאום שלה היה ביזארי, שהשתמשה במילים קשות ולא ראויות, כמו למשל שהיא מעריצה את האומץ של אחותה על המעשה שעשתה. בפומבי רוברטס כמובן הציגה שיברון לב.



כעבור שנה ממותה של אחותה למחצה, מתה גם אמה בת ה־80, בטי לו, מסרטן ריאות. פורסם כי בעלה של רוברטס לא עמד לצדה בשני המקרים הללו, שהעדיף לגלוש בים מאשר להיות לצד אשתו כשאמה נפטרה. על פי הדיווחים, הוא אפילו לא הגיע ללוויה של האם, מה שכמובן העמיק את הקרע ביניהם ודחף אותם עוד צעד לעבר הגירושים.



בין אם מדובר בסך הכל בשמועות, או שנישואיה של רוברטס באמת עומדים בפני סיום, דבר אחד בטוח - ג'ורג' קלוני תמיד יהיה שם בשבילה. גירושים או לא גירושים, סביר להניח שברגעים אלה ממש שני הידידים הוותיקים לוגמים מרטיני יחדיו באיזה מלון מפואר בקאן, בריביירה הצרפתית, לשם טסו להקרנת הבכורה של "מפלצת הכסף".