הלם: שרת התרבות מירי רגב הפציעה על השטיח האדום בפסטיבל קאן, יחד עם כוכבות הקולנוע של העולם, במראה הוליוודי במיוחד. היה קשה במיוחד לזהות את רגב, כשהיא לבושה בשמלה שחורה, מרשימה וארוכה.



שרת התרבות רגב חנכה את הביתן הישראלי הרשמי הראשון בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בקאן, שם התרשמה מהטכנולוגיות פורצות הדרך של הקולנוע הישראלי וכן רשמה דברים בספר לזכרה של כוכבת הקולנוע הישראלית והבינלאומית רונית אלקבץ.



בהמשך הערב, צעדה על השטיח האדום בפסטיבל הסרטים החשוב בעולם יחד עם אנשי הקולנוע הישראלי, בהם כוכבי הסרט "מעבר להרים ולגבעות" בו צפתה בפרימיירה החגיגית.



שרת התרבות מירי רגב על השטיח האדום בקאן
שרת התרבות מירי רגב על השטיח האדום בקאן




השהות בקאן לא הפריעה לה כמובן לייצר כותרות על הסערה בעקבות דבריו של שר הביטחון, שנשא אתמול בפני הקצונה הבכירה של צה"ל, שם הפציר בהם להמשיך ולומר את דעותיהם, גם אם אלו נוגדים את דברי הדרג המדיני. ברקע הדברים נמצא נאום סגן הרמטכ"ל יאיר גולן, שטען ביום השואה כי הוא מזהה בישראל תהליכים שמזכירים את שהתרחש בגרמניה טרום עליית הנאצים לשלטון.


רגב התייחסה היום לדברים ואמרה: "שר הביטחון התבלבל. מפקדי הצבא צריכים 'לומר את שעל לבם' בפורומים המתאימים ובנושאים עליהם הם אמונים. לא ייתכן שקצין בתפקיד ייקח את המושכות מהדרג המדיני ויתנהל כאילו זה צבא שיש לו מדינה. מפקדי הצבא אחראים לבניין והפעלת הכוח ובנושאים אלו זו חובתם ל'דפוק על השולחן' ולהתווכח. לשם כך הצבא מטיב לקיים הערכות מצב ודיוני קבלת החלטות. כתא"ל במילואים נכחתי במאות דיונים כאלו וזה המקום בו המפקד יכול וצריך להשפיע".
 

"שר הביטחון התבלבל". השרה רגב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
"שר הביטחון התבלבל". השרה רגב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתגובה כינו מקורביו של שר הביטחון את שרת התרבות והספורט "פופוליסטית". על כך ענתה השרה רגב כי "יש חשיבות רבה בשמירה על חלוקת הסמכויות והתפקידים בין דרג מדיני לדרג צבאי - זה שיעור ראשון באזרחות. הקריאה של שר הביטחון לאנשי הצבא לערער על עמדת הדרג המדיני אינה במקומה, היא מערערת ומסכנת את הדמוקרטיה וביטחון המדינה. מדינת ישראל אינה רפובליקת בננות".