פסטיבל הקולנוע בירושלים יינעל רק בעוד יומיים, אבל כבר הערב (חמישי) הוכרזו שמות הזוכים בתחרויות הקולנוע בפסטיבל הקולנוע ה-33 ירושלים בטקס חגיגי שנערך בסינמטק ירושלים.



בפרס חג'ג' לסרט הישראלי העלילתי הטוב ביותר זכה מבין שבעה מתמודדים "שבוע ויום" בבימוי אסף פולונסקי ובהפקת נעמי לבארי וסער יוגב. בפרס ון ליר לסרט התיעודי הטוב ביותר זכה מבין מספר סרטים זהה "דימונה טוויסט" בבימוי מיכל אביעד ובהפקת איילת קייט ואמיר הראל. בפרס קרן משפחת ווילף לסרט הבינלאומי הטוב ביותר זכה "מותו של לואי ה-14" של אלברט סרה.



את בחירתו בסרט "שבוע ויום" נימק חבר השופטים, המונה בין היתר את מנהלת פסטיבל איסטנבול עזיזה טאן ומבקר הקולנוע של "הוליווד ריפורטר" בויד ואן הויח, במילים: "באמצעות שליטה מרשימה בטונים וניואנסים ועבודה מצוינת עם צוות השחקנים המצומצם, במאי צעיר זה מפגין בגרות מפתיעה". עוד הוענקו לסרט פרס הביכורים ופרס ע"ש ענת פרחי לתסריט.



"במאי צעיר מפגין בגרות". אסף פולונסקי. צילום: יח"צ
"במאי צעיר מפגין בגרות". אסף פולונסקי. צילום: יח"צ



את פרס חג'ג' לשחקן הטוב ביותר קטף מוריס כהן על הופעתו בסרט "אבינו", ופרס חג'ג' לשחקנית הטובה ביותר הוענק לשירי נדב-נאור עבור הופעתה בסרט "מעבר להרים ולגבעות" של ערן קולירין.



עוד בין הזוכים: ירון שרף בפרס ון-ליר לצילום הטוב ביותר על "הרמוניה", רות דולורס וייס עבור הסרט "היער שהיה" בפרס חג'ג למוזיקה ו"להציל את נטע" בבימויו של ניר ברגמן בפרס חביב הקהל. פרס ון ליר לסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר הוענק לסרט "עם הפנים לקיר" בבימויו של אלמורק דוידיאן ובהפקתם של נעמי לבארי וסער יוגב.



"להציל טת נטע"
"להציל טת נטע"



מענק אלכס ברנשטיין להפקת סרט תיעודי של סטודנט מצטיין מטעם הקרן לירושלים, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי ופסטיבל הקולנוע ירושלים, הוענק ל"קרוב אלייך" בימוי מעיין עבאדי גרבלר. הפרס השני חולק בין שני סרטים: "כמו דג" של הבמאי אסיל אבו חג'ול ו"שיהיה לנו לבן בחיים" בבימויו של תומר אסייג.