ההתכתשות המילולית של מירי רגב ויוצרי הקולנוע בסוף השבוע בטקס פרסי אופיר, המשיכה לעורר הדים גם בראשית השבוע הנוכחי. אתמול (ראשון) שוחח מבקר הקולנוע גידי אורשר ששמו כבר עלה לכותרות בהקשר של מירי רגב ועדות המזרח, עם בן כספית ואריה אלדד ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". "עולם התרבות צריך לעשות מעשה מול גברת כזאת, שהיא מחרחרת מדון סדרתית ולדרוש שהיא תוסר ממקומה", אמר אורשר, "שתהיה שרת אוצר או ראשת ממשלה, אבל שלא תתעסק בתרבות".



אורשר הציג את גרסתו לאירועים בטקס שעורר את הסערה: "הבעיה לא הייתה מחמוד דרוויש. זה ניצוץ שלא הצית כלום. השיר מתוך הסרט 'ג'נקשן 48' שבוצע בטקס נבדק והוציאו ממנו דברים שעלולים להיות בעייתיים. לא הייתה בו את אותה השורה שעליה יצא הקצף. מוש דנון, יו"ר האקדמיה לקולנוע, עדכן את השרה במה שעומד לקרות שעה וחצי לפני הטקס. היא ידעה על השיר מראש ותכננה את היציאה שלה. היא יצאה, היה שקט. היא חזרה, היה שקט. כנראה שהשקט הזה לא הספיק לה והיא הייתה צריכה סוג של סערה. אז בנאום שלה היא התחילה לזעוק על זה שהיה שיר עם קטע של מחמוד דרוויש ושהוא רוצה לאכול אותנו ולהרוג אותנו. בסוף המשפט היא גם צעקה בקרשצ'נדו פופוליסטי 'שונא ישראל!'. אוקיי. היו כמה מחיאות כפיים והיה שקט".






לולא השיר של מחמוד דרוויש, הסקנדל לא היה גדול כל כך
"זה לא העניין. בכלל, סוכני יחסי הציבור הכי טובים של דרוויש, שיריו ודעותיו, הם מירי רגב וחבריה בממשלה. בלעדיהם, מי ידע מי זה מחמוד דרוויש? אולי מספר אנשים שזה עניין אותם בתיכון. אבל העיסוק באיש הזה, שעשרים אחוז מאזרחי ישראל רואים בו משורר בעל חשיבות, אין שום סיבה שלא ניתן לזה ביטוי, כאשר השורות שאנחנו מאשרים אותן, אינן שורות פוגעות".



"כל המהומה פרצה ברגע שהיא התחילה להטיח שקרים באקדמיה", הוסיף אורשר. "כשהיא אמרה שזה לא יהיה מועדון סגור, שלא נותנים אפשרויות לפריפריה להיכנס, שיוצרים צעירים לא יכולים למצוא את מקומם באקדמיה, שצריך להחליף את כל הלקטורים וכל חברי האקדמיה כי ההחלטות שלהם לא נכונות. זה כמו שתזמינו אורח לבר-מצווה של הבן שלכם והוא יגיד שהילד מכוער, טיפש ומריח רע. אז שהחבר'ה לא יכעסו? על זה יצא הקצף. אני לא יודע מה קורה בתיאטרון ובמקומות אחרים, העץ שהיא מטפסת עליו, הקולנוע, הוא לא העץ הנכון".