תהיו בטוחים שבטקס האוסקר הבא תפגשו את השחקן האמריקאי־בריטי (הוא נולד בארצות הברית, גדל באנגליה ומחזיק במבטא בריטי לעילא) בן ה־33 אנדרו גארפילד. אתם מכירים אותו בתור האקס המיתולוגי של אמה סטון ובתור פיטר פארקר/ספיידרמן. הוא גילם את איש העכביש ב”ספיידרמן המופלא" ב־2012 וכעבור שנתיים ב"ספיידרמן המופלא 2", אבל זה היה הסרט האחרון בסדרת הספיידרמן הזאת. גארפילד הסיר את החליפה, נתן את ברכתו לשחקן הבריטי הצעיר שירש את התפקיד, טום הולנד, והמשיך למחוזות אחרים. מאז הוא כיכב בדרמה “99 בתים”, שאותה גם הפיק, ובה גילם אב יחיד המפונה מביתו בעיצומו של משבר הנדל"ן בארצות הברית.



עתה גארפילד חוזר בסרטו החדש של מל גיבסון כבמאי. "הסרבן" (“Hacksaw Ridge”) הוא סרט מלחמה ביוגרפי המספר את סיפורו האמיתי של דזמונד דוס, החייל האמריקאי היחיד בהיסטוריה שלחם במערכה צבאית ללא נשק. דוס, שנפטר לפני שלוש שנים בגיל 87, היה חובש בצבא ארצות הברית שעוטר במדליית הכבוד על פועלו במלחמת העולם השנייה. הוא היה סרבן מצפון שהכיר בצורך לצאת להילחם, אך התנגד לקחת חלק בהרג, והפך לגיבור מלחמת העולם השנייה כאשר הציל במו ידיו את חייהם של 75 חיילים אמריקאים בקרב המדמם על אוקינאווה. בסרט מגלם אותו גארפילד בצורה הרואית ודרמטית, כפי שלמדנו לצפות מסרטיו של גיבסון.



אנדרו גארפילד בפרמיירה של הסרט בפסטיבל הסרטים של ונציה. צילום: Getty Images
אנדרו גארפילד בפרמיירה של הסרט בפסטיבל הסרטים של ונציה. צילום: Getty Images



“מל גיבסון הוא אולי קצת משוגע, אבל הוא יודע איך לביים סרט!” אמר ג’ימי קימל, לפני ששאל את גארפילד היהודי אם חשש לעבוד עם הבמאי, לנוכח ההערות האנטישמיות שהשמיע בעבר. “לא, ממש לא”, צחק גארפילד. “פגשתי את מל. בעצם קודם כל קראתי את התסריט, שהוא סיפור מדהים על האיש הזה שאני רוצה שכולם ישמעו עליו כי הוא חי את חייו ממקום טהור של אהבה, באמצע מצב של מלחמה. הוא נכנס ללא נשק, אז הוא תויג כסרבן מטעמי מצפון, והוא תייג את עצמו מחדש כ’משתף פעולה מטעמי מצפון’, כי הוא רצה לשרת, אבל בדרך שלו. כששמעתי שמל מביים את הסרט, הייתי מאוד נרגש כי אני חושב שמל עושה סרטים בשביל כולם, סרטים שחודרים ללב האנושיות, ואני חושב הסרטים שלו נוגעים בכולם בצורה עמוקה. חוץ מזה, ישבתי איתו ופגשתי אותו ויצא לי להכיר אותו בדרך אמיתית, בדרך עמוקה, בלי שכל הרעש והשטויות יפריעו, והרגשתי מספיק טוב כדי ללכת ולעשות את זה”.



בחזרה למאה ה־17


“הסרבן”, שיעלה אצלנו בחמישי הקרוב, הוא רק אחד מסרטי האוסקרים הגדולים שגארפילד עומד לככב בהם בקרוב, ורק צעד אחד נוסף בדרך להפיכתו לכוכב על מהסוג המוערך ועטור הפרסים. הפרויקט הבא של גארפילד הוא סרטו החדש של מרטין סקורסזה, “Silence”, המבוסס על ספרו של היפני שוסקו אנדו. סקורסזה מנסה להפיק את הסרט הזה כבר שנים.





התסריט פותח עוד בשנות ה־90. בסוף העשור הקודם ניהל סקורסזה משא ומתן עם דניאל דיי לואיס, בניסיו דל טורו וגאל גרסיה ברנאל שיככבו בסרט. ההפקה שוב נדחתה, ובסופו של דבר גארפילד לוהק לאחד משלושת כוכבי הסרט. גארפילד ואדם דרייבר מגלמים בסרט צמד כמרים ישועים פורטוגזים במאה ה־17 שסובלים מרדיפה ואלימות ונוסעים ליפן למצוא את המנטור שלהם (ליאם ניסן) ולהפיץ את הנצרות. על פי הפרסומים האחרונים, הסרט יופץ בהפצה מוגבלת בארצות הברית ב־23 בדצמבר – כדי להספיק להיכנס למרוץ לאוסקר הקרוב – ויופץ בהפצה נרחבת בינואר 2017.



“הוא סקורסזה, וזה בא עם כזה משקל וכזאת יראת כבוד, בשבילי ובשביל כולנו”, ענה גארפילד כשנשאל, כמובן, איך היה לעבוד עם סקורסזה. “אבל אז אתה נכנס לשם ואתה אומר: אני לא יכול לסחוב את זה איתי, אני צריך להשתחרר מזה ולהתרכז במשימה הקטנה שעלי לבצע, להתרכז ברגע הקטן שבו אני נמצא, כי אם אני אחשוב על העובדה שהוא רצה לעשות את הסרט הזה עם כל כך הרבה שחקנים שונים במשך אני לא יודע כמה זמן, אני אצא מדעתי. אני צריך פשוט לתת את כולי לרצון שלו לעשות את הסרט הזה, ואז זה הפך לרצון שלי לעשות את הסרט הזה”.