רשימת הסלבריטאים המתים של 2016 ממשיכה להתרחב: כוכבת הקולנוע והסופרת קארי פישר, הידועה בעיקר מגילומה של הנסיכה ליאה, אחת משלושת הדמויות הראשונות בטרילוגיה המקורית בסדרת סרטי "מלחמת הכוכבים", הלכה היום (שלישי) לעולמה לאחר שעברה התקף לב ביום שישי האחרון בטיסה מלונדון ללוס אנג'לס, והיא בת 60.



בהודעה שפרסמה היחצ"נית של בתה של פישר, בילי לורד, נאמר כי "בצער רב בילי לורד מאשרת שאמה האהובה, קארי פישר, הלכה לעולמה הבוקר". "העולם אהב אותה והיא תחסר מאד", אמרה. "כל המשפחה מודה לכם על מחשבותיכם ועל תפילותיכם".



פישר נולדה בשנת 1956 לזמר אדי פישר ולשחקנית דבי ריינולדס. סבה וסבתה מצד אביה היו יהודים שהיגרו לארצות הברית מרוסיה. את הבכורה הקולנועית שלה ערכה השחקנית בתפקיד קטן בסרט "שמפו" בשנת 1975, אך רק שנתיים לאחר מכן כיכבה פישר כנסיכה ליאה בשובר הקופות "מלחמת הכוכבים", תפקיד שחזרה אליו עוד שלוש פעמים, ב-1980, 1983 וב-2015, בסרט "הכוח מתעורר".



פישר השתתפה גם בעשרות סרטים נוספים, בהם "האחים בלוז", "האיש עם הנעל האדומה", "חנה ואחיותיה", "הארי פגש את סאלי" ו"הצעקה 3", ובתפקידי אורח בסדרות טלוויזיה כמו "פרייז'ר", "איש משפחה" ו"רוק 30". בנוסף, היא שיחקה בהצגת יחיד בברודוויי והוציאה ספרים, האחרון שבהם היה "יומני הנסיכה" שמבוסס על היומנים שכתבה בזמן צילומי "מלחמת הכוכבים" הראשון ואשר יצא לאור לאחרונה.



חייה האישיים של פישר ידעו עליות ומורדות וכללו נישואים לא מוצלחים למוזיקאי פול סיימון מהצמד "סיימון וגורפנקל" בין השנים 1983-1977 ונישואים משנת 1994-1991 עם האמרגן בריאן לורד, שעזב אותה לטובת גבר, הבם נולדה בתה היחידה לורד. במהלך חייה נאבקה פישר בהתמכרויות לסמים והתקפי דיכאון, עליהם סיפרה בהומור ורגישות, עזרה לכוכבים אחרים שהתמודדו במצבים דומים והשנה קיבלה את פרס מפעל חיים להומניזם תרבותי מאוניברסיטת הרווארד על כך. 



"אין מילים. הרוס", צייץ שותפה לסדרת סרטי "מלחמת הכוכבים", מארק האמיל, והעלה צילום משותף שלהם מימי הסרט הראשון. "אני עצוב מאד לשמוע על מותה של קארי פישר. אני אתגעגע להתלוצצויות שלנו. כישרון ואור נהדרים נכבו", כתב וויליאם שטנר, כוכב סרטי "מסע בין כוכבים".