עד היום (שני), הסרט הצפוי בסדרת מלחמת הכוכבים הוכר רק כ"פרק שמונה", אך חברת דיסני חשפה פרט חדש על הסרט הבא בסדרת הסרטים המצליחה בהיסטוריה. בהודעה שהוציאה החברה נודע כי הסרט החדש, שיצא לאקרנים ב-15 לדצמבר, ייקרא "מלחמת הכוכבים: הג'דיי האחרון". "יש לנו את המעריצים הטובים ביותר שיש כאן או בכל גלקסיה אחרת, ומתוך הערכה אליהם רצינו שהם יהיו הראשונים לדעת את שם הפרק הבא בסאגה של הסקייווקרים" נאמר בה.



"הג'דיי האחרון" צפוי להמשיך מהיכן שהסרט השביעי בסדרה, "הכוח מתעורר" הפסיק ויעקוב אחרי עלילותיהם של הג'דיי לוק סקייווקר, חייל הסער המורד פין, משתמשת הכוח ריי ומנהיגת המורדים, הנסיכה ליאה אורגנה שמגולמת על ידי קרי פישר, שהלכה לעולמה בחודש דצמבר האחרון מהתקף לב. הסצנות שבהן השתתפה פישר צולמו לפני מותה. כוכב הסדרה האריסון פורד, ששיחק את הדמות האן סולו לא ישוב לגלם את דמותו המיתולוגית.



סרטי מלחמת הכוכבים הם מהמצליחים ביותר בתולדות הקולנוע, ומאז שחברת דיסני רכשה את הזכויות לסדרה מיוצרה, הבמאי ג'ורג' לוקאס, הם הפיקו שני בה שני סרטים. "הכוח מתעורר" הוא כרגע הסרט השלישי ברווחיותו בהיסטוריה עם הכנסות של מעל לשני מיליארד דולר, והסרט "רוג אחת", שיצא בחודש דצמבר הכניס עד כה כמיליארד דולרים.