טקס האוסקר ה-89 ייערך ב-26 בפברואר, והיום (שלישי) הוכרזו המועמדים בקטגוריות השונות. הסרט הבולט ביותר הוא "לה לה לנד", עם 14 מועמדויות, כולל לסרט הטוב יותר, לשחקן ולשחקנית הטובים ביותר, לבמאי ולתסריט. מועמדויות בולטות נוספות: מריל סטריפ, שזכתה שלוש פעמים בעבר, מועמדת שוב לפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר - בפעם ה-16. אם תזכה, היא תשווה את שיא הזכיות לשחקן או שחקנית, שעומד על ארבע ושייך לקת'רין הפבורן.



נטלי פורטמן נותרה "הזווית הישראלית" היחידה בטקס, עם מועמדות על תפקידה כג'קי קנדי ב"ג'קי". ג'ף ברידג'ס שוב מועמד, הפעם על "באש ובמים". מל גיבסון חוזר לקדמת הבמה אחרי שערוריית ההתבטאויות האנטישמיות שלו, ומועד כבמאי על הסרט "הסרבן".



עוד מגמה בולטת השנה, היא מספר גדול יחסית של מועמדים שחורים. דנזל וושינגטון, שכבר הוכתר כשחקן הטוב ביותר על תפקידו ב"יום אימונים מסוכן", שיצא ב-220, שוב מועמד, 15 שנה אחרי הפעם הראשונה, הפעם על "גדרות", שהוא גם ביים. בקטגוריית שחקנית המשנה יש שלוש מועמדות כהות שחורות: וילה דיוויס על "גדרות", נעמי האריס על "אור ירח" ואוקטביה ספנסר על "מאחורי המספרים".



תעשה היסטוריה? מריל סטריפ. צילום: רויטרס
תעשה היסטוריה? מריל סטריפ. צילום: רויטרס



רשימת המועמדים

הסרטים: "לה לה לנד", "הגעה", "גדרות", "הסרבן", מנצ'סטר שעל הים", "סארו - הדרך הביתה", "אור הירח", "מאחורי המספרים", "באש ובמים".

השחקן הראשי: קייסי אפלק ("מנצ'סטר שעל הים"), אנדרו גארפילד ("הסרבן"), ריאן גוסלינג ("לה לה לנד"), ויגו מורטנסן ("קפטן פנטסטיק"), דנזל וושינגטון ("גדרות").

השחקנית הראשית: איזבל הופר ("אל"), רות נגה ("לאבינג"), נטלי פורטמן ("ג'קי"), אמה סטון ("לה לה לנד") ומריל סטריפ ("פלורנס פוסטר ג'נקינס").

שחקן המשנה טוב ביותר: מהרשלה עלי ("אור ירח"), ג'ף ברידג'ס ("באש ובמים"), לוקאס הדג'ס ("מנצ'סטר שעל הים"), דב פאטל ("סארו - הדרך הביתה").

שחקנית המשנה הטובה ביותר: ויולה דיוויס ("גדרות"), נעמי האריס ("אור ירח"), ניקול קידמן ("סארו - הדרך הביתה"), אוקטביה ספנסר ("מאחורי המספרים") ומישל וויליאמס ("מנצ'סטר שעל הים").

במאי:
דניס וילנב ("המפגש"), מל גיבסון ("הסרבן"), דמיאן שאזל ("לה לה לנד"), קנת' לונגן ("מנצ'סטר שעל הים"), בארי ג'נקינס ("אור ירח").

התסריט המקורי: "באש ובמים", "לה לה לנד", "הלובסטר", "מנצ'סטר שעל הים", "נשות המאה העשרים".

התסריט המעובד: "המפגש", "גדרות", "מאחורי המספרים", "סארו - הדרך הביתה", "אור ירח".

הסרט המצויר: "קובו ושני המיתרים", "מואנה", "חיי כזוקיני", "הצב האדום", "זוטרופוליס".