זהו חברים, אחרי 15 שנה וחמישה סרטים מצליחים, סאגת "האויב שבפנים" מגיעה לסיומה עם סרט שישי - "האויב שבפנים: פרק הסיום". סדרת הסרטים, המבוססת על משחקי ההישרדות־אימה Resident Evil, מסתיימת לאחר שגרפה כמיליארד דולר מסביב לגלובוס והפכה לסדרת הסרטים המבוססת על משחק וידיאו המצליחה בעולם.



הסרט הראשון בסדרת הסרטים, המשלבת אקשן, אימה, מדע בדיוני וכוכבת יפהפיה שיודעת טו קיק אס בבגדים צמודים, יצא בשנת 2002.שהעלילה מספרת על תאגיד־על בשם אמברלה – חברת תרופות והנדסה ביולוגית האחראית לאפוקליפסת זומבים, שנוצרה עקב פיתוח וירוס T. גיבורת הסרטים היא אליס (מילה יובוביץ'), מאבטחת בתאגיד שהפכה לאויבת שלו. במשחקים אין זכר לאליס, אבל נראה שהתוספת הסקסית עובדת לא רע.



זכויות העיבוד הקולנועי של המשחקים נרכשו בידי חברת ההפקה הגרמנית קונסטנטין פילם ב־1997. ב־2001 רכשה סוני את זכויות ההפצה, ובאופן טבעי הבמאי הבריטי פול וו. אס. אנדרסון – האיש העומד מאחורי הסרט המצליח הראשון שבוסס על משחק מחשב, "מורטל קומבט" מ־1995 – נשכר לביים את הסרט. ההצלחה בקופות של "האויב שבפנים" הייתה פחות גורפת מזו של "מורטל קומבט", אך היא הספיקה כדי להמשיך לסיקוול ולהפוך לסדרת סרטים. את חלקם – כמו את הראשון וגם את החדש והאחרון – אנדרסון ביים, כתב והפיק, ואת חלקם הוא רק כתב והפיק. בגדול – הקופות חגגו בכל אחד מסרטי הסדרה, ומבקרי הקולנוע קטלו אותם. אף שהדמיון העלילתי בין הסרטים למשחק הווידאו הוא רופף, המבקרים נאלצו להודות שמבחינת האנרגיה והסיקוונסים של האקשן, הסרט הראשון בסדרה, לפחות, מצליח – עד כמה שהמדיום הקולנועי מאפשר – לשחזר את חוויית המשחק. העובדה הזאת, כמו, כמובן, נוכחותה של יובוביץ' על המסך, עושות את העבודה.



סגירת המעגל



"אני חושבת שאנשים מגיבים בחיוב לסרטים שנעשים בתשוקה והנאה", הסבירה לאחרונה יובוביץ' את סוד הקסם של סרטי "האויב שבפנים". "כשהתחלנו, לא ציפינו ש'האויב שבפנים' יהפוך להיות סדרת סרטים שלמה, עשינו את זה כי אהבנו את משחק הווידאו. כל סרט הפך להיות תוצר של אהבה וכיף, והתנסינו יותר ויותר בעולם המטורף והמדהים הזה של המדע הבדיוני. כל מי שהיה מעורב בהפקה ממש נהנה לעשות את זה, ואני חושבת שהקהל מרגיש את האנרגיה וההתלהבות".



ואחרי שלושה סרטים שבהם יובוביץ' ואנדרסון עבדו בצמידות, השניים גם התחתנו. אנדרסון הפך לאבי שתי בנותיה ולבעלה השלישי של יובוביץ' (אם סופרים גם את הבחור שהיא שיחקה לצדו בקומדיית הנעורים של ריצ'רד לינקלייטר, "טריפ נעורים", שאיתו התחתנה בגיל 16, אך אמה ביטלה את הנישואים ברגע שגילתה את העניין). זאת, אגב, לא הפעם הראשונה שיובוביץ' התחתנה עם במאי שלה. בזמן צילומי "האלמנט החמישי" – סרט המדע הבדיוני שהפך אותה מדוגמנית שחולמת על הוליווד לכוכבת קולנוע לגיטימית – פצחה הכוכבת ברומן עם הבמאי שלה, לוק בסון, שהיה גם נשוי וגם מבוגר ממנה ב־16 שנים. אבל זה לא מנע מהם להתחתן, מה שהחזיק בסופו של דבר שנתיים. אבל הבה נחזור ל"אויב שבפנים".



הסרט החדש, שעלה אצלנו בשבוע שעבר, ממשיך היכן שהסתיים הפרק הקודם בסדרה, "האויב שבפנים: הגמול". אליס היא הניצולה היחידה של מה שהיה אמור להיות הקרב הסופי של האנושות נגד הזומבים. עכשיו, היא חייבת לחזור למקום שבו הסיוט התחיל – היכן שהתאגיד צובר כוחותיו למכת המחץ נגד הניצולים הבודדים של האפוקליפסה. כשנשאלה בראיון בפסטיבל קומיקון האחרון בניו יורק אם זה באמת הפרק האחרון, ענתה יובוביץ': "כן! זה כתוב על הפוסטר! זאת סגירת מעגל, וזה מרגש, כי אליס סוף־סוף מקבלת הזדמנות לגלות, אחת ולתמיד מי היא באמת ואיך היא נהייתה מעורבת עם אמברלה ואיך כל הדבר הזה קרה בכלל. אני אוהבת את זה כי עלו כל כך הרבה שאלות במהלך הסרטים. אנחנו הולכים סוף־סוף לגלות לאנשים, וזה נהדר".