עולם הקולנועי של מארוול קומיקס מסובך ופתלתל. תמיד מגיח מאיפשהו סרט חדש, הרבה פעמים עם שחקן חדש מתחת למסכת גיבור העל המפורסמת, וכשהוא מוריד את המסכה, אנחנו רואים שזה לא אותו שחקן מהסרט הקודם. מה שנחמד בוולברין – האנטי גיבור המוטאנט, חבר בקבוצות האקס־מן, האוונג'רס והאוונג'רס המופלאים – זה שמאז שדמותו עלתה למסך הגדול, גילם אותה תמיד אותו שחקן. לפחות עד עכשיו.



יו ג'קמן האוסטרלי השרירי גילם את וולברין בלא פחות מתשעה סרטי "אקס־מן", החל מ"אקס־מן" הראשון שיצא בשנת 2000 ועד לסרט החדש, "לוגאן: וולברין" העולה אצלנו השבוע. הסרט נקרא על שם כינויו של וולברין, לוגאן (שמו האמיתי הוא ג'יימס האולט). זהו הסרט השלישי בסדרת סרטי אקס־מן המוקדש לדמותו של וולברין, והסרט העשירי בסדרה בסך הכל.



דמותו של וולברין, הקרוי על שם חיה טורפת חזקה וחסרת פחד, הופיעה לראשונה בקומיקס ב־1974. כוחות העל שלו הם חושים מחודדים, יכולות גופניות על־אנושיות, שלושה טפרים נשלפים בכל יד ויכולות ריפוי יוצאות דופן. אף שיכולות הריפוי שלו מאטות את תהליך ההזדקנות שלו, בסרט החדש ברור שוולברין כבר לא בכושר כפי שהיה פעם.



השחקן המגלם אותו גם הוא כבר לא צעיר כפי שהיה כשנכנס לפאות לחייו של וולברין לראשונה. ג'קמן מתקרב בצעדי ענק לגיל 50, וגם אם דמותו של וולברין תשוב אי פעם לסדרת "אקס־מן", הרי שזאת הפעם האחרונה שג'קמן יגלם אותו. זה היה ברור כבר מזמן. "זאת הפעם האחרונה שלי", אמר ג'קמן בראיון לפני שנתיים. "זה פשוט הרגיש כמו הזמן הנכון לעשות את זה. ובואו נהיה כנים, 17 שנה. בחיים לא חשבתי שזה יחזיק מעמד, אז אני אסיר תודה למעריצים על ההזדמנות".



בראיון שנתן לאחרונה לאתר Movie Maniacs הגרמני לקידום הסרט, העיד ג’קמן על עצמו שהוא לא כל כך טוב בפרידות: “אבל במקרה הזה לקח לי 17 שנה להגיד שלום, אז הייתי מוכן לזה ואני בסדר. מה שכן, התרגשתי אתמול בלילה כשראיתי את הסרט. ישבתי ליד השחקן פטריק סטיוארט וליד ג’יימס מנגולד שכתב וביים, שעם שניהם עבדתי במשך שנים, אז בהחלט היתה התמודדות”.





שולף שוב את הטפרים



במהלך הסרטים הקודמים עבר וולברין/ לוגאן לא מעט הרפתקאות מסמרות שיער, ופגשנו אותו בלא מעט תקופות שונות. בסרט הנוכחי השנה היא 2029 – העתיד הלא רחוק – ורוב המוטאנטים נעלמו מן העולם. לוגאן המבודד מעביר את ימיו בשתייה במקום מסתור על גבול מקסיקו ועובד כנהג להשכיר. החבר'ה היחידים שיש לו הם מנודים נוספים ופרופסור X (סטיוארט) החולה, אשר סובל מהתקפים. ניסיונותיו של לוגאן להסתתר מן העולם ומעצמו מסתיימים בפתאומיות, כאשר אישה מסתורית מופיעה עם בקשה דחופה – על לוגאן לשמור על ילדה יוצאת דופן ולהביא אותה למקום מבטחים.



לוגאן מוצא את עצמו שולף את הטפרים שלו שוב ונאלץ להתמודד מול כוחות אפלים ונבל מעברו ויוצא למשימה אשר תחזיר אותו למסלול, כדי להגשים את ייעודו. הטריילר חושף כי הילדה, לורה קיני, הידועה גם בתור 23־X, ומגלמת אותה הילדה־שחקנית דפני קין בת ה־11, היא מעין שיבוט של וולברין, וגם לה כמובן יש טפרים קטלניים בידיים.



נוכחותה של הילדה בסרט אינה מקרית. נוסף לסצינות האקשן הגדולות הצפויות גם בסרט הזה, מדובר בסרט אנושי. אחד מתפקידיה של הילדה הוא לדאוג להתפתחות הרגשית המאוחרת של וולברין. "רצינו לסיים בפיצוץ", אומר מנגולד, "זה סרט על משפחה, על נאמנות ואהבה ובאופן ספציפי על דמותו של לוגאן, אשר כל חייו נמנע מלהיקשר ולפתח קשר משמעותי בעקשנות ולבסוף נותן לזה להיכנס".



"רצינו משהו שירגיש שונה מאוד, רענן, ובסופו של דבר משהו מאוד אנושי", אומר ג'קמן על הסרט החדש. "הכוח של X־מן והכוח של וולברין נובע מהאנושיות שלהם ופחות מכוחות העל. בעבודה שלי על הדמות של לוגאן בפעם האחרונה רציתי להגיע ללב שלו, לדעת מי היה האדם הזה. זה עניין אותי יותר ממה שהטפרים שלו יכולים לעשות".