הסרט "שומרי הגלקסיה", שיצא ב־2014 והתבסס על עלילותיה ההרואיות של חבורת גיבורי־על משונה שנולדה בחוברת קומיקס של מארוול ב־1969, הביא מגוון יצורים לעולם הקולנועי של גיבורי־העל – בלי סופרמן, ספיידרמן או באטמן אחד לרפואה. לכמויות האקשן האינסופיות ולעלילה הפתלתלה והכאוטית נוספה שורה ארוכה של דמויות מוזרות ולא קונבנציונליות (לא כל יום נתקלים בגיבורים בצורת דביבון או עץ), נשמה אנרכיסטית, פסקול רטרו מעולה, המתרכז בעיקר בלהיטי סבנטיז, אזכורים לתרבות הפופ ושפע של צחוקים והתחכמויות. כל אלה הפכו את "שומרי הגלקסיה" לסרט קומיקס די יוצא דופן.



בהיסטוריה של סרטי גיבורי־העל אומנם אפשר למצוא לא מעט סרטים אפלים מאוד, אבל "שומרי הגלקסיה" נמצא בדיוק בצד השני – הוא צבעוני, מצחיק ובאופן כללי מזכיר נסיעה ברכבת הרים בלונה פארק. היו שחשבו שהסרט מתיש או מתאמץ מדי, אבל הרוב חשבו שהוא כיפי בטירוף.



כעת, שלוש שנים אחרי כן, יוצא "שומרי הגלקסיה: חלק 2" שצריך לעשות חסד עם הקסם החד־פעמי של הסרט הראשון, להביא אותה בפסקול עוד יותר מגניב (הפעם מככבים, בין היתר, ELO, פליטווד מק, דה סוויט, צ'יפ טריק, פרלמנט וקאט סטיבנס, בין היתר) וכמובן, גם להצדיק את עצמו מבחינה עלילתית בפני קהל המעריצים של הסרט הקודם. הזיכיון של "שומרי הגלקסיה" רק בתחילת דרכו, והסרט השני צריך להיות מספיק מוצלח, כדי להפוך את הראשון מיציאה חד־פעמית לתחילתה של סדרה מופלאה (ורווחית).



הסרט החדש ממשיך את הרפתקאות הצוות ברחבי הקוסמוס. אחרי ששומרי הגלקסיה חושפים את האמת על אודות הוריו של מנהיגם, פיטר קוויל (כריס פראט), הם נאלצים להילחם ולהגן על המשפחה החדשה שלהם. עם כל הכבוד להצלת הגלקסיה מאבדון, הדבר הכי חשוב, אנחנו למדים, הוא המשפחה. אויבים ותיקים הופכים לבעלי ברית ודמויות חדשות מהקומיקס הקלאסי יגיעו לעזרה בזמן שהיקום הסינמטי של מארוול ממשיך להתרחב.



"הבטחנו לקהל הבטחה". כריס פראט, צילום: באדיבות פורום פילם
"הבטחנו לקהל הבטחה". כריס פראט, צילום: באדיבות פורום פילם



בחזקת 3



הסרט, שעולה אצלנו בימים אלה, כבר עושה חיל במזרח הרחוק ובכמה טריטוריות אחרות. המבקרים שם נעים בין הגדרתו כמתיש ומתאמץ ובין הגדרתו ככיפי בטירוף בחזקת 3. תלוי את מי שואלים, כמובן. המבקר של המגזין האינטרנטי Vox כמעט התעלף מרוב התרגשות. "'שומרי הגלקסיה: חלק 2' הוא כמו להקשיב לשיר של פליטווד מק שאתה הכי אוהב בזמן שאתה חוצה את הקשת על חד־קרן שיורה נצנצים מהתחת וקרני לייזר מהעיניים", הוא כתב. "זה המון. לפעמים זה מהמם חושים. אבל זה ללא ספק מגניב".



לפעמים סרטי המשך מתרחקים סגנונית מהסרט שהם ממשיכים, אך לא זה המצב ב"שומרי הגלקסיה: חלק 2". ראשית, ג'יימס גאן, שכתב וביים את הסרט הראשון, כתב וביים גם את השני (הוא כבר הכריז שהוא עומד לחזור לשני התפקידים גם בסרט השלישי). וגם כל כוכבי הסרט הראשון חוזרים: פראט (בתפקיד מנהיג השומרים החצי־אנושי חצי־חוצן פיטר קוויל/ סטאר לורד), זואי סלדנה (גאמורה הירוקה), מתאבק ה־WWE בדימוס דייב בטיסטה (דרקס) וגם וין דיזל ובראדלי קופר שתורמים את קולותיהם לבייבי גרוט (גרסת תינוק של העץ מהסרט הראשון, שאתם יכולים להיות בטוחים שיככב בחנויות הצעצועים בקיץ הקרוב) ורוקט (הדביבון המהונדס גנטית). בסרט השני יש גם שתי תוספות מעניינות: סילבסטר סטאלון וקורט ראסל, שמתגלה כלא אחר מאשר אביו האובד של קוויל.



“אנשים אוהבים את הסרט הראשון, וכשהקהל אוהב משהו אתה צריך להבין שהאהבה הזאת קדושה”, אמר פראט בראיון לקראת צאת הסרט החדש. “יש אמון שנבנה בינך לבין הקהל. הדבר האחרון שתרצה לעשות הוא להוציא משהו שהוא שונה לחלוטין, כי באופן מסוים הבטחת להם הבטחה: אנחנו נשוב ותהיה לכם הזדמנות לראות אותנו שוב. אז זה חשוב להקפיד שלפחות רוב הסרט ירגיש מוכר. הדברים ששינינו בסרט הזה, כדי שהוא יהיה סרט אחר, ולטעמי סרט שמתעלה על הראשון, הם מספיק שונים בשביל שזה יהמם ויפתיע”.