במשך עשרות שנים קנה לעצמו ג'ים קארי מוניטין כאחד השחקנים המצחיקים ביותר בתעשיית הקולנוע האמריקאית. למרות זאת, בשנתיים האחרונות מצא עצמו הקומיקאי הוותיק בעיצומו של סכסוך רווי יצרים ואפל מול משפחתה של בת זוגו לשעבר קת'ריונה ווייט (28), ששמה קץ לחייה ב־2015, ימים ספורים לאחר שבני הזוג נפרדו. לאחר מותה תקפו קרובי משפחתה של ווייט, כולל בעלה לשעבר מארק ברטון, את השחקן המפורסם וטענו כי קארי (55) אחראי למותה לאחר שסיפק לה במהלך יחסיהם תרופות וסמים ואף הדביק אותה ב"מחלות מין שונות".



קארי כמובן הכחיש את הטענות וטען כי ברטון מנצל את מותה של ווייט לרווחים אישיים. לפני מספר חודשים תבעו ברטון ואמה של ווייט את קארי ודרשו מבית המשפט להרשיעו באחריות למותה. בימים האחרונים הודיעו פרקליטיו של השחקן כי הוא הסכים להגיש תצהיר בשבועה לבית המשפט בלוס אנג'לס, שבו יענה על הטענות הקשות. במסגרת התביעות שהוגשו נגד קארי, נטען בין היתר כי השחקן השיג תרופות קטלניות בעזרת מרשם שקיבל בשם בדוי, וגרם לווייט לנטול את התרופות בידיעה כי הוא סובלת מדיכאון ואף ניסתה בעבר להתאבד.




בעקבות הודעת עורכי דינו של קארי, קבעה השופטת דיירדרה הול דיון מיוחד לתחילת החודש הבא, אולם היא האיצה בשני הצדדים לנסות להגיע לפשרה עוד קודם לכן: "יש עלויות למקרה הזה שאינן קשורות לכסף אלא לייסורים של בני אדם. המקרה הזה חייב להגיע לפתרון בדרך כלשהי", הדגישה השופטת.



אף שעורכי הדין של שני הצדדים הודיעו כי הם מוכנים להיפגש להליך גישור, הם הביעו ספקות באשר להצלחתו: "אנו רוצים את התצהיר של קארי. רצינו את זה כבר בעבר וביקשנו תאריכים לפחות שש פעמים", טען פרקליטה של ברג'יד סוויטמן, אמה של וויט. גם עורכת הדין ריימונד בושר, שמייצגת את קארי, הודיעה כי היא "לא רואה שום סיכוי שהמקרה הזה יגיע לפשרה לפני הדיון בבית המשפט".