אחרי שהתרגשנו מהסרטים התיעודיים על ימיהם האחרונים של מייקל ג'קסון ואיימי ווינהאוס, סרט חדש מהממלכה הבריטית מציג את הגרסה המלכותית: שעות ספורות לפני תאונת הדרכים בפריז, שבה קיפדה את חייה, התקשרה הנסיכה דיאנה לשני בניה וויליאם והארי כדי לדרוש בשלומם, אולם השניים מיהרו לקצר את השיחה מאחר שהיו עסוקים במשחק עם בני הדודים שלהם. "אילו רק הייתי יודע שזו תהיה השיחה האחרונה", הודה הנסיך הארי בראיון שקיים יחד עם אחיו הגדול לציון 20 שנה למותה של אמם, מלכת הלבבות.



בחודשים האחרונים החלו הנסיך וויליאם (35) והנסיך הארי (32) לדבר יותר בפתיחות על אמם, והודו כי מותה הפתאומי בתאונת הדרכים ב־31 באוגוסט 1997 גרם להם מצוקות נפשיות עמוקות. בראיון משותף שהעניקו לסרט תיעודי של ערוץ ITV, אשר ישודר הלילה במלואו, הם מספרים על דמותה של הנסיכה בתור אם, על היחסים המתוחים בינה לבין אביהם הנסיך צ'רלס, שהסתיימו בגירושים, ועל שיחת הטלפון האחרונה. "זו הפעם הראשונה ששנינו מדברים עליה בתור אמא. זה היה די גולמי עד כה, זה עדיין ככה", הודה הארי, בעוד אחיו הוסיף כי "אנחנו לא נעשה את זה שוב".



הנסיך הארי ואימו הנסיכה דיאנה, מספר ימים לפני מותה
הנסיך הארי ואימו הנסיכה דיאנה, מספר ימים לפני מותה



השניים חשפו את שיחת הטלפון האחרונה שקיימו עם הנסיכה, שעות ספורות לפני מותה הטרגי. הנסיכים היו בחופשה בטירת בלמורל בסקוטלנד כאשר דיאנה התקשרה מפריז, שם שהתה עם בן זוגה, איש העסקים דודי אל־פאייד, שנהרג גם הוא בתאונה. ואולם, וויליאם והארי מיהרו לסיים את השיחה כדי שיוכלו לשוב לשחק עם בני הדודים שלהם, ילדיה של הנסיכה אן.



"בתור ילד, מעולם לא נהניתי לדבר עם הורי בטלפון. דיברנו יותר זמן בטלפון מאשר דיברנו זה עם זה כי זה היה המצב", אמר הארי. הוא הודה כי הוא לא זוכר במיוחד מה אמר לאמו בשיחה האחרונה. "כל מה שאני זוכר שכנראה אצטער כל חיי על כמה שהשיחה הייתה קצרה. אם הייתי יודע שזו תהיה הפעם האחרונה שאדבר עם אמי, הדברים שהייתי אומר לה... במבט לאחור, זה קשה מאוד. אצטרך להתמודד עם זה לשארית חיי". אחיו הבכור, וויליאם, הוסיף כי "אני חושב שהארי ואני מיהרנו להגיד 'להתראות', 'נתראה אחר כך' ו'אנחנו יוצאים'. אם הייתי יודע מה יקרה, לא הייתי מתייחס לזה בשוויון נפש כזה. אבל שיחת הטלפון הזו תקועה בראש שלי חזק מאוד".



הנסיכה דיאנה בטאג' מאהל
הנסיכה דיאנה בטאג' מאהל



הארי הודה כי הוא בכה רק פעמיים מאז אמו נהרגה וכי כאשר גדל הוא חשב ש"זה דבר נורמלי להיות בלי אמא". אחיו הגדול ציין כי מותה של דיאנה היה כמו "רעידת אדמה שחלפה בבית", וכי זה היה "הרסני מאוד". הוא גם חשף שהוא מספר לשני ילדיו, ג'ורג' ושרלוט, על "סבתא דיאנה", בעוד הארי, שנחשב לא פעם לנסיך הסורר של המשפחה, סיפר כי "המסר שלה בשבילי היה: אתה יוכל להיות שובב כמה שאתה רוצה, רק שלא יתפסו אותך".