אחרי שני עיכובים, מגיע אלינו סוף כל סוף סרטה החדש של האלי ברי, “חטוף”. הסרט צולם כבר ב־2014, ותאריך היציאה שלו נדחה שוב ושוב בשל בעיות של חברות ההפצה. במקור הוא היה אמור לעלות למסכים בסוף 2015, ואחרי שחברת הפצה אחת פשטה את הרגל ואחרת נמצאה במקומה, ברי יכולה לנשום לרווחה – הסרט יוצא בארצות הברית ומחר יעלה גם על מסכינו בארץ.



השחקנית לא רק מככבת בו, אלא חתומה כאחת ממפיקיו. הסרט הופק על ידי חברת ההפקה שלה ושל ושותפתה, איליין גולדסמית'־תומאס, חברת "סרטי 606", שנקראת על שם הצעת חוק שברי, עם ג'ניפר גארנר, פעלה להעברתו בקליפורניה, ומטרתו להגן על ילדי סלבס מאימת הפפראצי.





“חטוף” מתמודד עם סכנה יותר גדולה שנשקפת לילדים מאשר צלמים שרודפים אחריהם בשל הוריהם המפורסמים. לברי יש כבר ניסיון קולנועי כשזה מגיע לנושא המאוד לא נעים של חטיפת ילדים. ב־2013 היא כיכבה במותחן הפשע הפסיכולוגי “הקריאה”, שבו גילמה מוקדנית של שיחות חירום במשטרת לוס אנג'לס שיוצאת להציל נערה חטופה. הסרט ההוא נקטל על ידי הביקורת אך הצליח בקופות, וברי חוזרת לטריטוריית הילדים החטופים, הפעם בתור אמא שתעשה הכל כדי להציל את בנה החטוף. וכשאנחנו אומרים "הכל", אנחנו מתכוונים שהיא הולכת להחטיף לחוטפים. כידוע, כמי שכיכבה בחליפת עור שחורה ופאה לבנה בתור גיבורת העל המוטנטית סטורם בסרטי "אקס־מן", לברי יש גם לא מעט ניסיון בהחטפת מכות, ועתה היא מחברת בין שני הכישורים הללו לטובת מלחמת חורמה בחוטפי בנה הקולנועי.


“חטוף", באדיבות סרטי יונייטד קינג
“חטוף", באדיבות סרטי יונייטד קינג


ברי מגלמת אם חד־הורית שרואה את בנה נחטף בפארק. מהר מאוד היא מגיעה לתובנה שלהגיש דוח למשטרה ולחכות שזו תמצא לה את הילד ייקח יותר מדי זמן ויסכן אותו. לכן היא לוקחת את החוק לידיים, וגם אם היא הורגת בטעות כמה אנשים בדרך, היא יוצאת לבדה למרדף אחר חוטפי בנה. אם לשפוט על פי הטריילר, בדרך אנחנו נחווה הרבה מאוד פאניקה (אין דבר יותר גרוע מאשר לגלות שאיבדת את הסלולרי בזמן שהילד שלך נחטף), צרחות היסטריות של ברי זוכת האוסקר, מכוניות מתעופפות (כשנמצאים באמצע מרדף מכוניות אחרי חוטפי הילד שלך, אי אפשר להישמע לחוקי תנועה) ואגרסיות מתפרצות של נמרה המנסה להגן על הגור שלה. לא, ברי היא לא אמא שיושבת בפינה ובוכה, היא אמא שיוצאת להילחם, או כמו שאומר הסלוגן של הסרט: "הם התעסקו עם האמא הלא נכונה".

"חטוף" באדיבות סרטי יונייטד קינג
"חטוף" באדיבות סרטי יונייטד קינג


גם הבמאי הספרדי לואיס פרייטו מגיע לפרויקט עם ניסיון אקשן מוכח – הסרט הקודם שביים היה מותחן הפשע הבריטי Pusher, על סוחר סמים לונדוני. "חטוף" הוא לא מסוג הסרטים שזוכים באוסקר לתסריט הטוב ביותר, בלשון המעטה, אבל אף שצפויות בו לא מעט סצינות לא הגיוניות וטיפשיות, ככל הנראה מדובר במותחן אקשן מערבל קיבה ומסחרר.

נגד אגדות
אי אפשר כמובן לדבר על ברי בלי להתייחס גם ללוק שלה. חשבון מהיר מעלה שהיא הייתה בת 48 כשצילמה את “חטוף”. היום היא בת 51, וגם אז וגם היום היא לא נראית יום אחד מעל 28. טוב, 33. לא שזה מפתיע מישהו. בכל זאת, האלי ברי. גם חייה האישיים הם ספר פתוח שחייבים לקרוא בו לפני שקונים כרטיס לסרט חדש בכיכובה. כפי שכל ראיון עמה מזכיר, ברי התחתנה והתגרשה שלוש פעמים, ויש לה שני ילדים. בשנה שעברה התגרשה מבעלה השלישי, השחקן הצרפתי אוליבייה מרטינז, אבי בנה, שאותו ילדה בגיל 47 אחרי מה שכינתה “הריון גריאטרי”, שלטענתה בזמנו מאוד הפתיע אותה. בנוסף לבנה, שיהיה השנה בן 4, יש לה גם ילדה בת 9 מהדוגמן הקנדי גבריאל אוברי (שאינו אחד משלושת הבעלים שלה).

“חטוף", באדיבות סרטי יונייטד קינג
“חטוף", באדיבות סרטי יונייטד קינג


“נאלצתי להתמודד עם שלוש מערכות נישואים שנכשלו, וזה לא היה קל, בייחוד כשמעורבים בזה ילדים”, היא אמרה לאחרונה במסיבת עיתונאים. “כנשים, אנחנו נכנסות לנישואים וחושבות שזה יימשך לנצח. זה מה שאגדות לימדו אותי בתור ילדה, והיום אני נגד אגדות. אנחנו נכנסות לנישואים עם תקווה, וכשהם מתפרקים זה מרגיש כמו כישלון ואכזבה”.