אחרי גלגלצ, התיאטרון הערבי אלמידאן ​בחיפה, מחמוד דרוויש ויוסי צברי, מגיע תורו של אחד המועמדים המובילים לפרס אופיר לעלות על המוקד של מירי רגב. מלחמתה של שרת התרבות בסרטים, הצגות ואמנים שלטענתה יוצאים כנגד המדינה לא מפסיקה לרגע, ולאחר שרק בסוף השבוע שעבר הסרט "פוקסטרוט" בכיכובו של ליאור אשכנזי נבחר לאחד המומעדים לפרס אופיר לקולנוע, הוציאה הערב (שני) רגב הודעה חריפה המבקרת את תכניו של הסרט: "'פוקסטרוט' הוא ממש לא הריקוד שלנו! זוהי בושה וחרפה, שמשרד התרבות יתמוך בסרטים כאלה, המוציאים את דיבת הארץ רעה".





השרה הוסיפה כי "זוהי בושה וחרפה, שהסרט 'פוקסטרוט' של שמוליק מעוז נבחר להציג בפסטיבלי קולנוע נחשבים כפסטיבל טורונטו ופסטיבל ונציה. הדעת אינה סובלת, שסרטים, המבאישים את שמו הטוב של צה"ל, הם אלו שנתמכים על ידי קרן הקולנוע הישראלי, הנתמכת על ידי המדינה, והם אלה שנבחרים להיות חלון הראווה של הקולנוע הישראלי בחו"ל". 


"פוקסטרוט". צילום: גיורא ביח, יח"צ
"פוקסטרוט". צילום: גיורא ביח, יח"צ



"הסרט 'פוקסטרוט' אושר לתמיכה על ידי קרן הקולנוע הישראלי בשנת 2013, בתקופתה של קודמתי, לימור לבנת ואין לי אלא להצר על כך!", הוסיפה רגב במסר ששלחה מטעם דוברות משרד התרבות והספורט: "מפגנים כאלה של ביזוי המדינה וסמליה לא יתמכו יותר באמצעות המשרד. זו אחת הסיבות שבגינן הקמתי את הועדה לבחינת קרנות הקולנוע. לא אאפשר תמיכה בסרטים המשחקים לידיהם של שונאינו והנעשים על גבם של חיילי צה"ל ומדינת ישראל. 'פוקסטרוט' הוא ממש לא הריקוד שלי, שלנו".

מהפקת הסרט טרם נמסרה תגובה.