כל חיפוש שתריצו עכשיו על טום קרוז יעלה איזושהי ידיעה, בדרך כלל מינורית וחסרת חשיבות אך מרגשת בדרכה, על "אהבה בשחקים 2". כזכור, הדרמה הצבאית "אהבה בשחקים" היא זו שהפכה את טום קרוז הצעיר לכוכב הוליוודי ולסמל סקס ב־1986. יותר מ־30 שנה אחרי שקרוז נכנס לסרבל הטיסה הסקסי שלו בתור טייס צעיר בחיל האוויר האמריקאי בשם פיט "מווריק" מיטשל, עומלים בהוליווד על סרט המשך.



האמת היא שכבר קרוב לעשור מנסים להפיק את הסרט הזה. בינתיים, הבמאי של הסרט המקורי, טוני סקוט, התאבד. אך גם אחרי שסקוט קפץ מגשר וינסנט תומס בלוס אנג'לס ב־2012, המשיכה הפקת הסרט. כרגע אומרים שג'וזף קוסינסקי, שביים את קרוז ב־2013 בסרט "אבדון", יביים את הסרט החדש, ועל אף שקרוז בעצמו כבר בן 55, אפשר להניח שמושא אהבתו בסרט החדש תהיה מישהי צעירה יותר מקלי מקגיליס, אהובתו מהסרט ראשון, שהיום היא כבר בת 60.





Top Gun: Maverick, סרט הפעולה שיתקיים בסביבה חדשנית של מטוסי קרב בלתי מאוישים ומטוסי הקרב של הדור החמישי, מתוכנן לעלות למסכים בקיץ 2019. על כך אמר קרוז: "טייסים הם שוב באופנה, הצורך גדל במהירות. יהיו לנו מכונות גדולות ומהירות... זה יהיה סרט תחרותי, כמו הסרט הראשון. זה הולך להיות באותה רוח של הסרט הראשון, אך יהווה צעד קדימה עבור מווריק". כל חובבי שנות ה־80 באשר הם מחכים בנשימה עצורה ל"טופ גאן" החדש, אך האמת היא שבימים אלה מגיח קרוז בפרויקט הרבה יותר מעניין.





אסון במהלך הצילומים
היום עולה לאקרנים בישראל סרט חדש בכיכובו, "תוצרת אמריקה", בבימויו של דאג לימן, במאי שפרץ בשנות ה־90 כאחד הקולות הצעירים והרעננים של דורו, עם סרטים כמו "סווינגרס" ו"גו", ואחר כך התחיל לביים סרטי מיינסטרים גדולים כמו "מר וגברת סמית". לימן כבר עבד עם קרוז במותחן המדע הבדיוני העתידני "קצה המחר", שעלה ב־2014. מאירופה בעתיד הלא רחוק, הם עוברים הפעם לאמריקה בשנות ה־80. "תוצרת אמריקה" הוא סרט ביוגרפי שבו מגלם קרוז את בארי סיל, טייס לשעבר של חברת TWA שהפך לסוחר סמים ומבריח נשק בשנות ה־80. עד כה נכתבו על סיל שלושה ספרים, וזו גם לא הפעם הראשונה שבה אנחנו רואים את דמותו בקולנוע.



"תוצרת אמריקה", באדיבות גלובוס מקס
"תוצרת אמריקה", באדיבות גלובוס מקס



בתחילת שנות ה־90 גילם אותו דניס הופר בסרט “Doublecrossed”. בשנה שעברה יצאה דרמת הפשע "המסתנן", המבוססת על סיפור חייו של רוברט מזור (שגילם בריאן קרנסטון מ"שובר שורות"), סוכן סמוי שהסתנן לתוך מערכת הלבנת הכספים של הקרטלים הגדולים כדי לתפוס את ברון הסמים פבלו אסקובר. גם שם הופיעה דמותו של בארי סיל, שגילם מייקל פארה. הטעות של סיל הזחוח הייתה לעבוד בשביל שני הצדדים – גם בשביל פבלו אסקובר וגם כמרגל עבור המינהל לאכיפת הסמים של ארצות הברית. כשחברי קרטל מדיין של אסקובר גילו שסיל מלשין עליהם לרשויות האמריקאיות, לא נותר לו זמן רב לחיות.





מתברר שלעשות סרט על הברחת סמים זה לא פחות מסוכן מאשר להבריח אותם באמת. בספטמבר 2015, בזמן צילומי "תוצרת אמריקה", התרסק מטוס של ההפקה וגרם למותם של שני אנשי צוות ולפציעה קשה של איש צוות שלישי. זה הסרט הממשי, האמיתי, הראוי והראשון שקרוז משחק בו זה זמן רב מאוד. הסרט האחרון שלו שעלה אצלנו בתחילת הקיץ היה "המומיה" – אתחול מחדש של סדרת סרטי "המומיה" המוכרים, שבהם כיכב ברנדן פרייזר, ושל סרט האימה של בוריס קארלוף מ־1932. "המומיה" עם טום קרוז כמובן לא עמד בפני עצמו, אלא פתח את סדרת "היקום האפל" החדשה של יוניברסל, שתכלול סרטים חדשים על "דרקולה", "פרנקנשטיין", "פנטום האופרה", "הגיבן מנוטרדאם" וכדומה.


"תוצרת אמריקה", באדיבות גלובוס מקס
"תוצרת אמריקה", באדיבות גלובוס מקס


לפני כן כיכב קרוז ב"ג'ק ריצ'ר: אין דרך חזרה", סרט המשך למותחן הפעולה "ג'ק ריצ'ר", וב"משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים" – הסרט החמישי בסדרת סרטי "משימה בלתי אפשרית". קשה לזכור מתי בפעם האחרונה קרוז שיחק בסרט שהוא לא חלק מזיכיון שמוציא סרטים בסרט נע, או באיזה סרט מותחן, פעולה, מדע בדיוני, או עתידני שבמסגרתו הוא בעיקר צריך לרוץ ולירות באנשים.

"תוצרת אמריקה" הוא הסרט הראשון של קרוז שבו הוא מגלם אדם אמיתי עם רגשות עמוקים במציאות ריאליסטית, שלא לומר היסטורית, ולראשונה זה זמן רב מאוד הוא ממש משחק דמות. קל לשכוח, אבל קרוז יודע לעשות את זה, כך שיש למה לחכות.